Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reactie

Plaats reactie
SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reactie

Bericht door SatusNovus » 05 sep 2016, 20:27

  • Adres van je forum: http://nvt.nl
    Event. modificaties op je forum: n.v.t.
    Wanneer ontstond het probleem? n.v.t.
    phpBB versie: 3.1.9

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? n.v.t.
    Wat is het probleem?
Actieve onderwerpen verwijst in mobiele weergave niet meer naar laatste reactie maar naar oorspronkelijke topicstarter.

Sinds de update naar phpbb 3.1.9 verwijzen de onderwerpen in mobiele weergave op de pagina met actieve onderwerpen niet meer naar de persoon die als laatste een bericht plaatste (incl. datum en tijd) maar naar de oorspronkelijke topicstarter. Dit is natuurlijk niet handig omdat topics soms wel jaren oud zijn maar nog steeds actueel zijn qua discussie.

Weet iemand hoe de verwijzing naar de laatste reactie weer op de pagina met actieve onderwerpen kan komen wanneer men de mobiele weergave gebruikt?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door El torro » 05 sep 2016, 20:48

Ik zie in de prosilver stijl geen verschil tussen mobiele en desktop versie wat de actieve onderwerpen betreft?

Maar je gaat inderdaad niet naar het laatste bericht

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door SatusNovus » 05 sep 2016, 21:01

Vergelijk eens via een mobiele browser phpbb.nl met de oudere versie: search.php?search_id=active_topics

Of bijvoorbeeld mijn forum: http://beursig.com/forum/search.php?sea ... ive_topics

Zoals het bij phpbb.nl staat is het prima maar bij fora met een update naar 3.1.9 niet... of zit ik helemaal verkeerd? :oops:

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door El torro » 05 sep 2016, 21:42

Er staat een heel klein vierkantje voor de titel, als je daar op klikt ga je naar het laatste ongelezen bericht , ook op jouw forum zie ik na nader inzicht ;)

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door SatusNovus » 05 sep 2016, 21:50

Kijk je wel via een smartphone? Bij phpbb.nl zie ik namelijk in de kolom van laatste bericht alles netjes gesorteerd van nieuwste naar oudste. In mijn geval staat het ook in goede volgorde maar zie je topictitel met daaronder de gegevens van de topicstarter en wanneer deze het topic ooit is gestart.

Als we dan toch bezig zijn... waarom is in de nieuwe versie van phpbb de laatste bericht titel opgenomen in overzichten zoals voorpagina of viewforum/serchresults en niet de topictitel? Stel iemand past de berichttitel aan naar "blablabla" dan komt die tekst in beeld i.p.v. de topictitel :roll:

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door Jim » 05 sep 2016, 22:01

SatusNovus schreef:Als we dan toch bezig zijn... waarom is in de nieuwe versie van phpbb de laatste bericht titel opgenomen in overzichten zoals voorpagina of viewforum/serchresults en niet de topictitel? Stel iemand past de berichttitel aan naar "blablabla" dan komt die tekst in beeld i.p.v. de topictitel :roll:
Omdat het een link is naar dat specifieke bericht en niet naar het begin van het onderwerp. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door El torro » 05 sep 2016, 22:06

Kijk je wel via een smartphone?
Ja dat doe ik ;) zie jij dat vierkantje niet dan?

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door SatusNovus » 05 sep 2016, 22:19

Jim schreef:Omdat het een link is naar dat specifieke bericht en niet naar het begin van het onderwerp. :)
Voorheen was dat niet zo en dan is het wachten tot er lolbroeken zijn die een berichttitel typen als "mijn **** jeukt" ;) met als gevolg dat het op diverse pagina's staat. Het liefste heb ik dat niemand een berichttitel kan aanpassen en dat er 're: onderwerp' blijft staan.
El torro schreef:
Kijk je wel via een smartphone?
Ja dat doe ik ;) zie jij dat vierkantje niet dan?
Ik kijk op een Samsung S4 en een iPhone 6 en ik zie geen vierkantje. Het enige vierkantje dat ik zie dat zijn er twee die een stukje op elkaar liggen om aan te geven dat het topic meerdere pagina's heeft.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door El torro » 05 sep 2016, 22:33

En als je op die vierkantjes klikt?
Bij mij werkt dat toch echt hoor.

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door SatusNovus » 06 sep 2016, 20:03

Ze zijn bij mij op beide mobiele toestellen niet aanklikbaar, vreemd en het blijft raar dat de openingstopic dan inclusief datum vertoond wordt terwijl dit niet meer relevant is als een topic al jaren bestaat.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door El torro » 06 sep 2016, 20:09

Bij mij is het voor een ongelezen bericht zeker aanklikbaar, en wat de één raar vind is voor een ander logisch of noodzakelijk.
programmeurs voorkeur dus ;)

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door SatusNovus » 06 sep 2016, 22:35

Dan zijn die programmeurs inconsequent want eerder was het niet zo en logisch is het ook niet. Kijk je bijvoorbeeld bij viewforum dan zie je wel een verwijzing naar het laatste bericht + laatste persoon die reageerde.

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door SatusNovus » 14 sep 2016, 11:56

Weet niemand een oplossing? Ik kan me ook niet bedenken dat het bewust zo is geprogrammeerd want enerzijds gaat het bij viewforum wel goed maar bij actieve onderwerpen niet.

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Actieve onderwerpen verwijst niet meer naar laatste reac

Bericht door SatusNovus » 10 jan 2017, 18:10

Ik heb er nog steeds geen oplossing voor kunnen vinden dat bij active topics de tijd en datum met topicstarter komt te staan in plaats van de gegevens van de laatste reactie. Ik blijf erbij dat hier niet goed over na gedacht is want in de vorige phpbb versies was het niet zo. Misschien is het duidelijker als de volgende link met een smartphone wordt bezocht: http://beursig.com/forum/search.php?sea ... ive_topics

Plaats reactie