PhpBB Customisation Database

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

PhpBB Customisation Database

Bericht door Joost01 » 18 feb 2015, 20:37

Hoi Hoi,


Is er ergens een extensie van de database die PhpBB.com gebruikt (https://www.phpbb.com/customise/db/extensions-36)

Heb zelf wat rondgezocht zal er vast overheen kijken maar was benieuwd of deze er was en of dit iets is voor mijn eigen forum. :)

Groetjes Joost
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: PhpBB Customisation Database

Bericht door David » 18 feb 2015, 20:53

Weet niet of het de bedoeling is dat iedereen deze extensie gebruikt, je moet natuurlijk de nodige kennis hebben om deze extensie te draaien en onderhouden. Hij is veel uitgebreider dan je als gebruiker op het eerste oog zien. Je kan de database die de code naam Titania heeft gewoon downloaden via: https://github.com/phpbb/customisation-db
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: PhpBB Customisation Database

Bericht door Joost01 » 18 feb 2015, 20:58

David schreef:Weet niet of het de bedoeling is dat iedereen deze extensie gebruikt, je moet natuurlijk de nodige kennis hebben om deze extensie te draaien en onderhouden. Hij is veel uitgebreider dan je als gebruiker op het eerste oog zien. Je kan de database die de code naam Titania heeft gewoon downloaden via: https://github.com/phpbb/customisation-db
Super, wat is het onderhoud hieraan dan als ik vragen mag?
En zijn er ook al Nederlandse vertalingen hiervan?
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: PhpBB Customisation Database

Bericht door David » 18 feb 2015, 21:12

Na mijn weten is er geen Nederlandse vertaling voor, ik weet niet precies wat voor onderhoud er allemaal bij komt kijken. Ik wil alleen maar aangeven dat het na mij weten niet zomaar iets is wat je installeert en makkelijk draait. Ik denk dat er wel wat meer bij komt kijken, maar feitelijk weten doe ik het niet.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Joost01
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 mar 2013, 12:24
Locatie: Nederland

Re: PhpBB Customisation Database

Bericht door Joost01 » 18 feb 2015, 21:57

David schreef:Na mijn weten is er geen Nederlandse vertaling voor, ik weet niet precies wat voor onderhoud er allemaal bij komt kijken. Ik wil alleen maar aangeven dat het na mij weten niet zomaar iets is wat je installeert en makkelijk draait. Ik denk dat er wel wat meer bij komt kijken, maar feitelijk weten doe ik het niet.
Aha oké, ik ga het onderzoeken op een ander forum bedankt voor de info/waarschuwing.
Hoe moet ik de map noemen eigenlijk want kan ik nergens zo snel vinden sommige extensies ontbreekt het stukje hoe je iets moet installeren wat erg vervelend is.. :cry:

Heb nu: ext/titania/customisation-db-ascraeus alleen daarmee word de extensie niet geladen in het acp. xd
Forumversie: 3.2.0
Stijl: prosilver Special Edition

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: PhpBB Customisation Database

Bericht door Paul » 19 feb 2015, 08:10

Als je niet weet hoe je dat moet uitvinden dan raad ik je af om t itania te installeren. Titania heeft nog best een aantal issues, met rare dingen tot gevolg (Zoals corruptie van downloads, of rare foutmeldingen waardoor je code wijzingen moet doen). Als je geen idee hebt hoe je dit soort dingen moet oplossen, dan kan je hem beter niet gebruiken. phpBB.com geeft in principe ook geen support op titania.

Plaats reactie