Niewsticker (RSS feed)

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Niewsticker (RSS feed)

Bericht door SatusNovus » 15 jun 2015, 13:18

Bestaat er een modificatie voor een nieuwsticker die ook nog een horizontaal (van rechts naar links) beweegt? Ik zoek minimaal een ticker die titels laat zien maar nog leuker zou zijn als er een x aantal tekens tekst bijgevoegd kan worden of zelfs een bijbehorende miniatuur-afbeelding.

Ik bedoel zoiets als dit maar dat lijkt niet te werken op het moment dat je de code wilt downloaden: https://widgetic.com/widgets/util/news- ... mposition/#

ps. Ik heb nu een verticaal bewegende maar ik wil er eentje over de breedte van mijn forum.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Niewsticker (RSS feed)

Bericht door El torro » 15 jun 2015, 13:30

Een extensie bedoel je vermoedelijk voor 3.1
Je kan deze gebruiken en daar je tickercode in zetten:
https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... uncements/

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Niewsticker (RSS feed)

Bericht door SatusNovus » 15 jun 2015, 22:55

Het hoeft van mij niet zo groot en opvallend te zijn en vergelijk het met een RSS feed waarvan de headlines langzaam voorbij komen. Een ander voorbeeld is http://www.bloomberg.com/markets waarbij ook een soort van RSS feed in beeld komt maar dan is het koersinformatie voor aandelen. Ik wil dus alleen headlines voorbij laten komen.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Niewsticker (RSS feed)

Bericht door El torro » 15 jun 2015, 23:12

Sorry, maar het is mij niet geheel duidelijk wat je nu wil.
Een nieuwsticker, maar met welk nieuws dan?

Hoe je die nieuwsticker op je forum krijgt?

of zoek je voor beide een oplossing?

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Niewsticker (RSS feed)

Bericht door SatusNovus » 16 jun 2015, 09:19

Dat is denk ik wel duidelijk ;) ik wil een nieuwsticker maar met welk nieuws is eigenlijk niet zo relevant. Ik wil dan headlines in de nieuwsticker hebben van berichten op mijn website (dus niet het forum). Het voorbeeld dat ik gaf met de link is precies wat ik zoek maar dat werkt niet, daar is de invoer een link en de uitvoer een RSS feed als nieuwsticker.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Niewsticker (RSS feed)

Bericht door El torro » 16 jun 2015, 11:05

Dan is het misschien handig als je vermeld wat voor soort website je hebt en hoe die berichten uitgevoerd kunnen worden.

Eigenlijk heeft dit dus niets of heel weinig met phpbb te maken?

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Niewsticker (RSS feed)

Bericht door SatusNovus » 16 jun 2015, 14:02

Het heeft juist veel met phpbb te maken, ik wil bij voorkeur geen extern script want dat is vaak trager en kan soms voor downtime zorgen. Een modificatie/extensie is geïnstalleerd op de server en hoeft niet extern aangeroepen te worden.

Het maakt ook niet uit wat voor een website het is maar bij deze de link: www.beursig.nl/forum

Of het nou een vissenforum is met een nieuwsticker over het laatste nieuws over vissen, een autoforum met het laatste nieuws over auto's, etc. dat maakt niet uit. Ik wil een nieuwsticker (zoals ik al aangaf met het voorbeeld) die langzaam voorbij gaat met daarin de titels van de laatste berichten op mijn website.

Plaats reactie