Waar moet ik code van Font Awesome plaatsen?

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Plaats reactie
tINtIStO
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2018, 10:30

Waar moet ik code van Font Awesome plaatsen?

Bericht door tINtIStO » 26 nov 2021, 11:04

Hallo, ik wil gebruik maken van enkele (gratis) Font Awesome icons maar kennelijk kan ik dat niet doen zonder een licentie-code in de pagina's te plaatsen waar ik die icons wil gebruiken. Het gaat mij alleen om de hoofdpagina (index). Ik heb mij geregistreerd bij fontawesome.com voor een gratis account en krijg dan een code om specifieke gratis icons te gebruiken. Zonder die code werkt dat kennelijk niet.
Dit is de instructie die ik vervolgens krijg: "Copy your kit's code into the <head> of each template or page in your project where you want to use Font Awesome via this kit. If you've got other versions or flavors of Font Awesome already in use, make sure to remove them, mmkay?"

Ik heb gezocht naar een mogelijke plugin voor het plaatsen van die code maar die zijn kennelijk bedoeld (toch?) om BBcode's aan te maken zodat je die icons in je bericht kunt plaatsen? Of zie ik dat verkeerd? Ik wil niet graag zelf in de templates werken ook al zou ik dat kunnen. Ik gebruik Ravaio-theme en daar zit bijvoorbeeld de mogelijkheid in om een sidebar te maken waarin ik een code kan gebruiken zoals <i class="fas fa-ad fa-fw">. Dat icon zie ik dan ook maar als ik een ander (gratis) icon wil gebruiken wordt dat niet getoond.

Wat kan ik doen om die code te plaatsen zodat ik andere icons kan gebruiken? Of is er een andere manier?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Waar moet ik code van Font Awesome plaatsen?

Bericht door El torro » 26 nov 2021, 15:50

Probeer het eens in de /styles/jouwstijl/template/overall_header.html en als die daar niet aanwezig is zal je hem in de prosilver stijl moeten aanpassen.

Abeloos
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 feb 2010, 22:13

Re: Waar moet ik code van Font Awesome plaatsen?

Bericht door Abeloos » 26 nov 2021, 18:09

Op mijn forum zijn enkele links naar met de Extensie "Pages" gemaakte pagina's, voorafgegaan met zo'n FontAwesome icoon.

Afbeelding

Onderstaande code is toegevoegd in stylesheet.css

Code: Selecteer alles

/* OPMERKING: Onderstaande code (regels 27-46) steeds opnieuw kopieren voor elke nieuwe Pagina binnen de Extesie Pages. 
			Regel 37 (content) aanpassen met de code van FontAwesome 4.4!!! 
			Alsook de "route"-naam op Regels 28-32-36 */
					
/* remove default icon styling */
.icon-page-rvb {
	background: none !important;
}
/* remove default icon styling */
.icon-page-rvb > a {
	padding: 0;
}
/* apply font icon styling */
.icon-page-rvb > a:before {
	content: "\f0c0"; /*https://fortawesome.github.io/Font-Awesome/cheatsheet/*/
	font: normal normal normal 14px/1 FontAwesome;
	display: inline-block;
	width: 1.28571429em;
	text-align: center;
	text-rendering: auto;
	-webkit-font-smoothing: antialiased;
	-moz-osx-font-smoothing: grayscale;
	padding-right: 0px;
}
/* EINDE OPMERKING */
"route"-naam in dit voorbeeld = rvb
Verder heb ik nergens anders een "licentie-code" moeten plaatsen!

tINtIStO
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2018, 10:30

Re: Waar moet ik code van Font Awesome plaatsen?

Bericht door tINtIStO » 27 nov 2021, 10:51

Ik heb de code in overall_header geplaatst en dat werkt. Ergens had ik nog stille hoop dat er een soort plugin bestond die dat eenmalig doet, zoiets als de Google analytics. De wijziging in stylesheet heb ik ook overwogen maar met het toevoegen van een kit-code was wat makkelijker. Kennelijk is het op beide manieren mogelijk en kan je het font zelf hosten of met een kitcode.
Bedankt voor de suggesties.

Plaats reactie