[DEV] Sortables Captcha

Zelf bezig aan een extensie? Wij kijken graag mee..
Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

[DEV] Sortables Captcha

Bericht door Derky » 12 aug 2014, 23:08

Extensie naam: Sortables Captcha
Auteur: Derky

Extensie omschrijving: Deze captcha extensie voegt twee kolommen toe, je kan opties toevoegen in ieder kolom. Alle opties worden weergegeven in één kolom, de gebruiker moet dan de opties naar de juiste kolom sorteren door middel van het slepen met de muis. Als alle opties naar de juiste kolom gesleept zijn is de captcha opgelost.

Deze extensie is gebaseerd op de standaard Vraag & Antwoord captcha, dus je kan het helemaal aanpassen voor het soort publiek op jouw forum. Bijvoorbeeld als je een kook-forum hebt, dan kan je vragen "Wat is er nodig voor tomatensoep?"
Afbeelding
De gebruiker moet nu de Bananen en Appels naar de Gooi weg kolom verslepen om de CAPTCHA op te lossen. :-)

Extensie versie: 2.0.0-B1
phpBB versie: 3.1.0-RC3 en hoger

Vereisten: Tenminste phpBB 3.1.0-RC3 (werkt niet met 3.1.0-RC1 en 3.1.0-RC2)

Functies:
  • De linker en rechter kolommen kunnen hernoemt worden.
  • Meerdere opties per kolom mogelijk
  • Opties worden random gesorteerd
  • Meertalige ondersteuning
Screenshots:
Tomatensoep voorbeeld ACP:
Afbeelding

Michael Jackson albums voorbeeld ACP:
Afbeelding

Je kan het dus echt helemaal aanpassen naar jouw soort publiek. 8-)

Demo: Sortables Test Forum of ga direct naar de reageer of registratie pagina. (Dit is de 3.0 versie, maar de front-end ziet er exact hetzelde uit in phpBB 3.1)

Extensie download: http://www.derky.nl/derk/phpbb.com/sort ... 0.0-B1.zip
Download de extensie en pak het ZIP-bestand uit in de map /ext/, het pad moet er dan zo uit zien:/ext/derky/sortablescaptcha/
Ga daarna naar het ACP > Aanpassingen > Extensies en installeer Sortables Captcha. Daarna moet je de captcha configureren via ACP > Algemeen > Spambotpreventie. (let op je moet de captcha eerst configureren en daarna opnieuw als "standaard" instellen.

phpBB.com onderwerp: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2256871

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door OmkePom » 17 aug 2014, 10:06

Ha,
de eerste Extensie die ik ga gebruiken op mijn Demo-forum.
Ik zal zekers hulp nodig hebben als ik ga overstappen naar 3.1!

Kan nu al niet vinden hoe ik een Extensie moet installeren, in ACP kan ik onder Beheer Extensies niks aanklikken?

Afbeelding

Of moet er eerst wat geupload worden naar de juiste map?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door Derky » 17 aug 2014, 14:02

Oja, ik zal de installatie-instructies ook even erbij zetten.

Download de extensie en upload deze naar de volgende map: (mappen moet je zelf aanmaken)
/ext/derky/sortablescaptcha/

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door OmkePom » 17 aug 2014, 14:41

oke ... uitpakken dus en in goed map plaatsen .....

Volgens mij kan je beter regelen dat je hem uitpakt gelijk in juiste aangemaakte/nodige mapjes :0
Afbeelding

wizzzzzzzz
Berichten: 661
Lid geworden op: 05 feb 2005, 14:26
Locatie: Op zolder
Contacteer:

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door wizzzzzzzz » 17 aug 2014, 15:11

:) Werkt goed thanks!
http://www.arcadepunt.nl meer dan 23.000 flashgames

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door David » 17 aug 2014, 15:54

OmkePom schreef:Volgens mij kan je beter regelen dat je hem uitpakt gelijk in juiste aangemaakte/nodige mapjes :0
Er wordt momenteel hard gewerkt aan documentatie en plannen betreft het maken van extensie pakketten, op het moment is alles nog in ontwikkeling ;) Als het goed is, zijn de extensies makkelijker te uploaden als ze eenmaal goedgekeurd en gevalideerd zijn.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door Derky » 17 aug 2014, 21:11

OmkePom schreef:oke ... uitpakken dus en in goed map plaatsen .....

Volgens mij kan je beter regelen dat je hem uitpakt gelijk in juiste aangemaakte/nodige mapjes :0
Ja klopt, deze downloadlink geeft direct een ZIP-bestand van de laatste ontwikkelversie. De stabiele versies zullen gezipt worden met de vendor en extension map.

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door nl1sms » 12 jun 2016, 10:11

bump!

Het is mij opgevallen dat op een mobiel je niet de ingrediënten kunt slepen. Je moet dus achter een pc zitten om te kunnen registreren. Klopt dit en wordt dit nog veranderd ?

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door Jim » 12 jun 2016, 11:53

nl1sms schreef:bump!

Het is mij opgevallen dat op een mobiel je niet de ingrediënten kunt slepen. Je moet dus achter een pc zitten om te kunnen registreren. Klopt dit en wordt dit nog veranderd ?
Heb je wel de laatste versie? Als ik een paar berichten lees in het topic hierover op phpBB.com dan is de optie om te kunnen sorteren op mobiele apparaten toegevoegd in een van de latere versies. Ik heb het zojuist ook even getest via mijn iPhone op mijn eigen testforum en dat gaat allemaal prima. :)

Versie 2.0.0 is hier te downloaden: https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... s_captcha/
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door nl1sms » 12 jun 2016, 12:11

thanx. ik ga updaten.

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door nl1sms » 11 jul 2016, 13:26

Werkt deze extensie nog onder 3.2.0 rc 1 en hoger ???? ik vermoed van niet namelijk.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door Jim » 11 jul 2016, 13:30

nl1sms schreef:Werkt deze extensie nog onder 3.2.0 rc 1 en hoger ???? ik vermoed van niet namelijk.
En waar komt dat vermoeden vandaan? :)

De wijzigingen van 3.1 naar 3.2 zijn een stuk kleiner dan vanaf 3.0 naar 3.1. Er is dus best een grote kans dat extensies nog werken bij de overgang. Heb je al getest of het werkt?
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door nl1sms » 11 jul 2016, 13:45

nee heb het nog niet getest..... wel een andere extensie maar die deed het dus niet meer.

ik zie bij sortables captcha staan phpbb versie >=3.1.3,<3.2.*@dev dus vandaar mijn vermoeden.

ik ben weer opnieuw begonnen op mijn test server met 3.1.9. Ik wacht tot 3.2.0 final uit is en dan zie ik het wel. ik zie het nut niet in van updaten als extensies niet meer werken.

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door nl1sms » 19 mar 2017, 10:12

Ik krijg klachten van gebruikers dat ze via de mobiele telefoon de ingrediënten niet kunnen verslepen. Ik heb het getest met chrome en internet browser op mijn mobiele telefoon en inderdaad je kunt de ingrediënten niet verslepen. Komt dit door phpbb 3.2 ? Voorheen werkte het goed, ik heb de laatste versie van sortables captcha. Tenzij er onlangs een nieuwe is uitgekomen ?

edit ik zie dat ik 2.0.0 had en 2.0.0.b1 is uit. Ik 2.0.0.b1 geinstalleerd en ik krijg een http 500 error als ik naar spambotpreventie ga. Zelfs na het compleet verwijderen van de extensie en data krijg ik dit. Iemand ?

edit 2: ook op mijn test forum met phpbb 3.2. krijg ik een http 500 met 2.0.0.B1. Zodra ik de extensie uitschakel kan ik weer naar spambot preventie toe. Ik heb sortables extensie nu maar uitgeschakeld want als gebruikers via de telefoon niet kunnen registreren is natuurlijk niks.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door El torro » 19 mar 2017, 16:35

Vreemd ik heb geen last met die extensie maar de Googles recaptcha werkt ook prima. (Bij mij)

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door nl1sms » 19 mar 2017, 18:05

Met sortables captcha 2.0.0 heb ik geen error maar mensen kunnen de opties niet slepen met een mobiel. Ik snap het ook niet

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door El torro » 19 mar 2017, 18:32

Nogmaals voor jouw getest op een 59€ smartphone, met android.
Het werkt perfect.

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door nl1sms » 19 mar 2017, 18:46

Schiet mij maar lek. Ik heb de extensie nu uitgeschakeld. Het is niet anders.....

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door El torro » 19 mar 2017, 20:50

Misschien de combinatie met een andere extensie of een aanpassing aan je forum.

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: [DEV] Sortables Captcha

Bericht door nl1sms » 20 mar 2017, 09:15

Ik heb alleen de pages, sitelogo en primelinks extensies geinstalleerd. Ik heb het net nog geprobeerd met sortables captcha 2.0.0. maar het slepen is echt niet te doen op een mobiel. Hij sleept wel maar het komt niet in het juiste vakje. Maakt niet uit welke browser..... tablet gaat daarintegen wel goed.

Plaats reactie