Hoe registratie uitzetten?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Hoe registratie uitzetten?
Ik wil tijdelijk de registratie uitzetten. Wie kan mij even aangeven waar ik in het adminpanel dat kan instellen zodat dat men zich niet kan registreren.
alvast bedankt,
Loes
alvast bedankt,
Loes
Zit niet standaard in phpbb, je moet er een mod voor installeren.
Zie: http://www.phpbbhacks.com/download/6147
Zie: http://www.phpbbhacks.com/download/6147
Misschien kan ik die gebruiken inderdaad, bedankt. Ik wil namelijk even de registratie uitzetten ivm de belachelijke hoeveelheden spybots die zich registreren. Omdat ik een PHP stijl heb zit daar geen visual..nog wat in. Ik heb hier alle vele mods gelezen om die bots tegen te houden maar eerlijk gezegd heb ik nog niet iets werkends gezien.
als iemand nog een andere tip heeft zou ik dat fijn vinden te lezen.
als iemand nog een andere tip heeft zou ik dat fijn vinden te lezen.
Ik haal de vraag nog even omhoog. Ondanks vele mods ingevoerd te hebben zoals websiteregistratie uit en nog een andere mod zijn de bots hardnekkig.
Is er geen simpele regel die ik ergens in een templates kan toevoegen zodat registratie uitgezet is? Ik wil het tijdelijk stoppen door even geen registraties meer te krijgen.
wie ooh wie kan mij helpen om door een toevoegen van een code ofzoiets dat te realiseren?
Is er geen simpele regel die ik ergens in een templates kan toevoegen zodat registratie uitgezet is? Ik wil het tijdelijk stoppen door even geen registraties meer te krijgen.
wie ooh wie kan mij helpen om door een toevoegen van een code ofzoiets dat te realiseren?
-
Haal je registratie-button of link weg... maar ik verwacht dat de bots die wel weer zullen vinden...Loesy schreef:Ik haal de vraag nog even omhoog. Ondanks vele mods ingevoerd te hebben zoals websiteregistratie uit en nog een andere mod zijn de bots hardnekkig.
In overall_header.tpl kan je die verwijderen...
Weet verder niet echt een effectieve manier, je zou een mod kunnen installeren dat je bij het registreren een vraag moet beantwoorden, vervolgens zet je 1 hele moeilijke erin, met onzinantwoorden en klaar

Enigszins omslachtig, maar sowieso wel een nuttige mod om te hebben (anti-bot question mod)
Meer weet ik niet voor je, sorry!
Succes!
Probeer die testtemplate eens uit datzelfde artikel...Loesy schreef:Dat werkt helaas nietik heb beide teksten toegevoegd en geupload in betreffende mapjes. Ik herinner mij dat ik die mod al vaker heb geprobeert. Na toevoegen van die twee codes zie ik geen verandering bij het registreren.
jammer want dat had een hoop gescheeld voor mij.
Dat moet aangeven of VC wordt ondersteund (user/admin).
Indien dat positief is, kijk eens bij je ADMIN-instellingen of VC ook aan staat...
Verder staat er op deze site ook een artikel hoe je je stijl kan 'upgraden'. Voor mij haalde dat een aantal kleine probleempjes uit mijn 'oude' stijl (fiapplegreen)... Succes!
jaaaaaaaaaaaaaaaaaa het werkt. Pffff ik had het in het admin panel nog niet aangevinkt. God wat ben ik blij dat ik dat nu ook heb. Moet alleen nog even denk ik in lang-main ofzoiets een tekst erbij zetten op het reg.formulier dat je die code moet intikken, nu staat er gewoon een * voor.
Dus waar kan ik dat ook alweer veranderen? Moet ik wat toevoegen in Lang_main?? zoja welke regel zodat voor het * dit staat:
Bevestigingscode: *
Voer de code in exact zoals je die ziet. Let op hoofdletters; een nul heeft een diagonale lijn.
en als je het fout invuld dit dan ziet:
Je moet de voorwaarde accepteren.
De ingevoerde bevestigingscode is onjuist.
wie kan mij daar nog even bij helpen?
allemaal harstikke bedankt !!!!!!!!!!!!
Dus waar kan ik dat ook alweer veranderen? Moet ik wat toevoegen in Lang_main?? zoja welke regel zodat voor het * dit staat:
Bevestigingscode: *
Voer de code in exact zoals je die ziet. Let op hoofdletters; een nul heeft een diagonale lijn.
en als je het fout invuld dit dan ziet:
Je moet de voorwaarde accepteren.
De ingevoerde bevestigingscode is onjuist.
wie kan mij daar nog even bij helpen?
allemaal harstikke bedankt !!!!!!!!!!!!
Ik gebruik wel de laatste versie van software maar de lang_main upload ik geloof ik nooit want daar heb ik ook persoonlijke aangepaste teksten in die ik altijd wil blijven behouden. Zou ik de nederlandse versie telkens uploaden dan moet ik telkens alles weer in eigen tekst aanpassen vandaar dat ik die nooit vernieuw. Ik heb het hele Lang_main al uitgespit maar weer niet waar ik het moet vinden en het staat er dus ook niet. Ik zie ook niet ergens alleen een *
welke regel exact moet ik dan waar tussen zetten? kan je mij dat alsjeblieft nog vertellen? Anders laat ik het maar zo hoor. Degene die zich serieus wil aanmelden snappen het wel en anders mailen ze maar. Die vervelende aanmeldingen zijn dacht ik toch alleen bots en voeren sowiezo de code niet in.
Ben al heel blij met het toevoegen van de bevestigingscode.
welke regel exact moet ik dan waar tussen zetten? kan je mij dat alsjeblieft nog vertellen? Anders laat ik het maar zo hoor. Degene die zich serieus wil aanmelden snappen het wel en anders mailen ze maar. Die vervelende aanmeldingen zijn dacht ik toch alleen bots en voeren sowiezo de code niet in.
Ik denk zelf dat het verstandiger is om nu toch een nieuwe versie te uploaden en dan te kijken of je wel iets ziet...Loesy schreef:Ik gebruik wel de laatste versie van software maar de lang_main upload ik geloof ik nooit want daar heb ik ook persoonlijke aangepaste teksten in die ik altijd wil blijven behouden. Zou ik de nederlandse versie telkens uploaden dan moet ik telkens alles weer in eigen tekst aanpassen vandaar dat ik die nooit vernieuw. Ik heb het hele Lang_main al uitgespit maar weer niet waar ik het moet vinden en het staat er dus ook niet. Ik zie ook niet ergens alleen een *
Het sterretje betekent (volgens mij) dat het een verplicht veld is, en is dus niet de tekst zelf...
Als je met die 'nieuwe' wel een tekst ziet, dan kun je beter die nieuwe versie installeren, aangezien er volgens mij ook een aantal variabelen zijn toegevoegd en veranderd...
IK heb hem al ik copieer gewoon dat deel wat in de nieuwe staat namelijk deze:
//
// Visual confirmation system strings
//
$lang['Confirm_code_wrong'] = 'De ingevoerde bevestigingscode is onjuist.';
$lang['Too_many_registers'] = 'Je hebt het maximum aantal registratiepogingen voor deze sessie overschreden. Probeer het later nog eens.';
$lang['Confirm_code_impaired'] = 'Indien je de code niet kunt lezen, blind of slechtziend bent, neem dan contact op met de %sbeheerder%s.';
$lang['Confirm_code'] = 'Bevestigingscode';
$lang['Confirm_code_explain'] = 'Voer de code in exact zoals je die ziet. Let op hoofdletters; een nul heeft een diagonale lijn.';
Dan moet het dacht ik goedkomen.
//
// Visual confirmation system strings
//
$lang['Confirm_code_wrong'] = 'De ingevoerde bevestigingscode is onjuist.';
$lang['Too_many_registers'] = 'Je hebt het maximum aantal registratiepogingen voor deze sessie overschreden. Probeer het later nog eens.';
$lang['Confirm_code_impaired'] = 'Indien je de code niet kunt lezen, blind of slechtziend bent, neem dan contact op met de %sbeheerder%s.';
$lang['Confirm_code'] = 'Bevestigingscode';
$lang['Confirm_code_explain'] = 'Voer de code in exact zoals je die ziet. Let op hoofdletters; een nul heeft een diagonale lijn.';
Dan moet het dacht ik goedkomen.