Hoe registratie uitzetten?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Loesy

Hoe registratie uitzetten?

Bericht door Loesy » 27 nov 2006, 10:19

Ik wil tijdelijk de registratie uitzetten. Wie kan mij even aangeven waar ik in het adminpanel dat kan instellen zodat dat men zich niet kan registreren.

alvast bedankt,
Loes

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 27 nov 2006, 15:03

Zit niet standaard in phpbb, je moet er een mod voor installeren.

Zie: http://www.phpbbhacks.com/download/6147

Loesy

Bericht door Loesy » 27 nov 2006, 16:55

Misschien kan ik die gebruiken inderdaad, bedankt. Ik wil namelijk even de registratie uitzetten ivm de belachelijke hoeveelheden spybots die zich registreren. Omdat ik een PHP stijl heb zit daar geen visual..nog wat in. Ik heb hier alle vele mods gelezen om die bots tegen te houden maar eerlijk gezegd heb ik nog niet iets werkends gezien.

als iemand nog een andere tip heeft zou ik dat fijn vinden te lezen.

Loesy

Bericht door Loesy » 10 dec 2006, 08:27

Ik haal de vraag nog even omhoog. Ondanks vele mods ingevoerd te hebben zoals websiteregistratie uit en nog een andere mod zijn de bots hardnekkig.

Is er geen simpele regel die ik ergens in een templates kan toevoegen zodat registratie uitgezet is? Ik wil het tijdelijk stoppen door even geen registraties meer te krijgen.

wie ooh wie kan mij helpen om door een toevoegen van een code ofzoiets dat te realiseren?

ownageworld

Bericht door ownageworld » 10 dec 2006, 10:12

Loesy schreef:Ik haal de vraag nog even omhoog. Ondanks vele mods ingevoerd te hebben zoals websiteregistratie uit en nog een andere mod zijn de bots hardnekkig.

Is er geen simpele regel die ik ergens in een templates kan toevoegen zodat registratie uitgezet is? Ik wil het tijdelijk stoppen door even geen registraties meer te krijgen.

wie ooh wie kan mij helpen om door een toevoegen van een code ofzoiets dat te realiseren?
Haal je registratie-button of link weg... maar ik verwacht dat de bots die wel weer zullen vinden...
In overall_header.tpl kan je die verwijderen...

Weet verder niet echt een effectieve manier, je zou een mod kunnen installeren dat je bij het registreren een vraag moet beantwoorden, vervolgens zet je 1 hele moeilijke erin, met onzinantwoorden en klaar ;)
Enigszins omslachtig, maar sowieso wel een nuttige mod om te hebben (anti-bot question mod)
Meer weet ik niet voor je, sorry!
Succes!

Loesy

Bericht door Loesy » 10 dec 2006, 11:10

Die mods heb ik al dat je een vraag moet beantwoorden. De button weghalen heeft m.i geen zin dan vinden ze je idd den ik nog. Maar bedankt voor reageren.

misschien iemand anders een antwoord?

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 10 dec 2006, 11:11

Heb je visuele confirmatie aanstaan. Het plaatje wat je bij de registratie kunt invullen?

Loesy

Bericht door Loesy » 10 dec 2006, 11:13

hoi brandsrus, die heb ik dus niet in mijn aeolus stijl :(

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 10 dec 2006, 11:15

Oke, hierbij de oplossing die zou kunnen helpen

http://www.phpbbservice.nl/viewtopic.php?f=14&t=6

Loesy

Bericht door Loesy » 10 dec 2006, 11:19

ooh wat goed, dat kan ik denk ik nog wel zelf. Ik ben niet zo een knutselaarster als jullie :)

die groene tekst hoeft niet he? alleen die bovenste twee quotes toch?

als het gelukt is of niet :( laat ik hier even weten.

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 10 dec 2006, 11:21

Alleen de bovenste twee quotes idd. De groene tekst is alleen ter controle of alles werkt maar dat kun je zelf ook wel bekijken als je uitgelogd bent en op de Registreer button klikt ;)

Loesy

Bericht door Loesy » 10 dec 2006, 11:31

Dat werkt helaas niet :( ik heb beide teksten toegevoegd en geupload in betreffende mapjes. Ik herinner mij dat ik die mod al vaker heb geprobeert. Na toevoegen van die twee codes zie ik geen verandering bij het registreren.

jammer want dat had een hoop gescheeld voor mij.

Jantaxi
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 10 dec 2006, 11:43

Loesy schreef:Dat werkt helaas niet :( ik heb beide teksten toegevoegd en geupload in betreffende mapjes. Ik herinner mij dat ik die mod al vaker heb geprobeert. Na toevoegen van die twee codes zie ik geen verandering bij het registreren.

jammer want dat had een hoop gescheeld voor mij.
Probeer die testtemplate eens uit datzelfde artikel...
Dat moet aangeven of VC wordt ondersteund (user/admin).
Indien dat positief is, kijk eens bij je ADMIN-instellingen of VC ook aan staat...

Verder staat er op deze site ook een artikel hoe je je stijl kan 'upgraden'. Voor mij haalde dat een aantal kleine probleempjes uit mijn 'oude' stijl (fiapplegreen)... Succes!
Afbeelding

Loesy

Bericht door Loesy » 10 dec 2006, 14:03

jaaaaaaaaaaaaaaaaaa het werkt. Pffff ik had het in het admin panel nog niet aangevinkt. God wat ben ik blij dat ik dat nu ook heb. Moet alleen nog even denk ik in lang-main ofzoiets een tekst erbij zetten op het reg.formulier dat je die code moet intikken, nu staat er gewoon een * voor.

Dus waar kan ik dat ook alweer veranderen? Moet ik wat toevoegen in Lang_main?? zoja welke regel zodat voor het * dit staat:

Bevestigingscode: *
Voer de code in exact zoals je die ziet. Let op hoofdletters; een nul heeft een diagonale lijn.

en als je het fout invuld dit dan ziet:

Je moet de voorwaarde accepteren.
De ingevoerde bevestigingscode is onjuist.

wie kan mij daar nog even bij helpen?

allemaal harstikke bedankt !!!!!!!!!!!!

Jantaxi
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 10 dec 2006, 15:11

Welke versie van PHPbb gebruik je?
In de Nederlandse vertaling van versie 2.0.21 staat het namelijk al in de lang-main.... en wordt dat automatisch overgenomen zodra die getoond moet worden op het scherm...

Laat die in het Engels ook alleen een * zien, of zie je dan wel tekst erbij?
Afbeelding

Loesy

Bericht door Loesy » 10 dec 2006, 15:18

Ik gebruik wel de laatste versie van software maar de lang_main upload ik geloof ik nooit want daar heb ik ook persoonlijke aangepaste teksten in die ik altijd wil blijven behouden. Zou ik de nederlandse versie telkens uploaden dan moet ik telkens alles weer in eigen tekst aanpassen vandaar dat ik die nooit vernieuw. Ik heb het hele Lang_main al uitgespit maar weer niet waar ik het moet vinden en het staat er dus ook niet. Ik zie ook niet ergens alleen een *

welke regel exact moet ik dan waar tussen zetten? kan je mij dat alsjeblieft nog vertellen? Anders laat ik het maar zo hoor. Degene die zich serieus wil aanmelden snappen het wel en anders mailen ze maar. Die vervelende aanmeldingen zijn dacht ik toch alleen bots en voeren sowiezo de code niet in.

Ben al heel blij met het toevoegen van de bevestigingscode.

Jantaxi
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 11 dec 2006, 02:00

Loesy schreef:Ik gebruik wel de laatste versie van software maar de lang_main upload ik geloof ik nooit want daar heb ik ook persoonlijke aangepaste teksten in die ik altijd wil blijven behouden. Zou ik de nederlandse versie telkens uploaden dan moet ik telkens alles weer in eigen tekst aanpassen vandaar dat ik die nooit vernieuw. Ik heb het hele Lang_main al uitgespit maar weer niet waar ik het moet vinden en het staat er dus ook niet. Ik zie ook niet ergens alleen een *

welke regel exact moet ik dan waar tussen zetten? kan je mij dat alsjeblieft nog vertellen? Anders laat ik het maar zo hoor. Degene die zich serieus wil aanmelden snappen het wel en anders mailen ze maar. Die vervelende aanmeldingen zijn dacht ik toch alleen bots en voeren sowiezo de code niet in.

Ben al heel blij met het toevoegen van de bevestigingscode.
Ik denk zelf dat het verstandiger is om nu toch een nieuwe versie te uploaden en dan te kijken of je wel iets ziet...
Het sterretje betekent (volgens mij) dat het een verplicht veld is, en is dus niet de tekst zelf...

Als je met die 'nieuwe' wel een tekst ziet, dan kun je beter die nieuwe versie installeren, aangezien er volgens mij ook een aantal variabelen zijn toegevoegd en veranderd...
Afbeelding

Loesy

Bericht door Loesy » 11 dec 2006, 08:12

Waar kan ik alleen de nieuwste lang_main. downloaden?

Loesy

Bericht door Loesy » 11 dec 2006, 08:25

IK heb hem al ik copieer gewoon dat deel wat in de nieuwe staat namelijk deze:

//
// Visual confirmation system strings
//
$lang['Confirm_code_wrong'] = 'De ingevoerde bevestigingscode is onjuist.';
$lang['Too_many_registers'] = 'Je hebt het maximum aantal registratiepogingen voor deze sessie overschreden. Probeer het later nog eens.';
$lang['Confirm_code_impaired'] = 'Indien je de code niet kunt lezen, blind of slechtziend bent, neem dan contact op met de %sbeheerder%s.';
$lang['Confirm_code'] = 'Bevestigingscode';
$lang['Confirm_code_explain'] = 'Voer de code in exact zoals je die ziet. Let op hoofdletters; een nul heeft een diagonale lijn.';

Dan moet het dacht ik goedkomen.

Gesloten