alleen zichtbaar voor leden

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Mariet

alleen zichtbaar voor leden

Bericht door Mariet » 14 feb 2008, 19:38

Is het mogelijk om mijn forum (of gedeelten daarvan) alleen zichtbaar te maken voor leden?

En ik heb ergens aangevinkt dat je je gebruikersnaam kunt veranderen. Maar dat wil ik nu weer uitzetten maar kan het niet terug vinden. Kan iemand mij daarmee helpen?

Johan

Re: alleen zichtbaar voor leden

Bericht door Johan » 14 feb 2008, 19:45

1. Door middel van de permissies in te stellen kan je forumonderdelen (on-)zichtbaar maken voor leden, gasten of zelfs administrators!

2. Beheerderspaneel > Forumeigenschappen > "Gebruikersnaamwijziging toestaan:" op "Nee" vinken ;)
Voormalig Support Teamlid

Mariet

Bericht door Mariet » 15 feb 2008, 11:58

JohanG schreef: 2. Beheerderspaneel > Forumeigenschappen > "Gebruikersnaamwijziging toestaan:" op "Nee" vinken ;)
Hmmm ik gebruik het multiforum. Kennelijk heeft het andere benamingen want ik kan het dus echt niet terugvinden. Ik heb het zelf uitgezet dus het bestaat wel. Maar kan het niet terugvinden. :?:

Mariet

Bericht door Mariet » 15 feb 2008, 12:35

JohanG schreef:1. Door middel van de permissies in te stellen kan je forumonderdelen (on-)zichtbaar maken voor leden, gasten of zelfs administrators!
Ik heb nu het forum zo ingesteld dat het alleen zichtbaar is voor leden. Maar ik heb nog geen controle over wie zich aanmeld. Er is toch ook een mogelijkheid om aanmeldingen via mij te laten lopen? Dat ik toestemming geef om lid te worden?

Ik heb nu trouwens versie 2,0 geloof ik. Hoe kan ik dat aanpassen naar 3.0? Ik heb 3.0 wel gedownload bij de downloads (als je begrijpt wat ik bedoel) maar weet niet hoe ik nu mijn forum aan kan passen.

(Tja, ik ben een vrouw en heb er gewoon barweinig verstand van. Dus hopelijk willen jullie mij helpen.)

Johan

Bericht door Johan » 15 feb 2008, 12:51

Oh, ik had begrepen dat het om phpBB3.0 ging ;)

Je kan even rondkijken in de WIKI voor informatie, of je laat het doen door het Service Team ;)

Mariet

Bericht door Mariet » 15 feb 2008, 13:17

JohanG schreef:Oh, ik had begrepen dat het om phpBB3.0 ging ;)

Je kan even rondkijken in de WIKI voor informatie, of je laat het doen door het Service Team ;)

Heb ff gecheckt en volgens mij is het tcoh 3.0. Er staat in elk geval dat er geen updates beschikbaar zijn en dat ik de nieuwste versie heb ;)

Sorry.

Maar heb je een antwoord op de andere vragen?

Mariet

Bericht door Mariet » 15 feb 2008, 13:21

Mariet schreef:
JohanG schreef:1. Door middel van de permissies in te stellen kan je forumonderdelen (on-)zichtbaar maken voor leden, gasten of zelfs administrators!
Ik heb nu het forum zo ingesteld dat het alleen zichtbaar is voor leden. Maar ik heb nog geen controle over wie zich aanmeld. Er is toch ook een mogelijkheid om aanmeldingen via mij te laten lopen? Dat ik toestemming geef om lid te worden?
Ik zie net dat ik mailtjes heb gekregen waarin staat er iemand zich heeft aangemeld en dat ik die account moet activeren.

Betekend dat dat die persoon dus nog geen toegang had tot mijn forum?

Johan

Bericht door Johan » 15 feb 2008, 13:56

Mariet schreef:
Mariet schreef:
Ik zie net dat ik mailtjes heb gekregen waarin staat er iemand zich heeft aangemeld en dat ik die account moet activeren.

Betekend dat dat die persoon dus nog geen toegang had tot mijn forum?
Klopt, de gebruiker is inactief totdat jij deze activeert..

neopet

Bericht door neopet » 23 feb 2008, 20:58

Er staat hier ook een vraag over gebruikersnaam wijzigen, mag ik daarop inhaken?

Bij Forumeigenschappen heb ik ingesteld dat leden hun gebruikersnaam niet mogen wijzigen.

Bij de permissies van de Admin staat dat de Admin dit wel mag.

Toch gaat het niet in mijn profiel.

Overrulen de Forumeigenschappen de permissies die ingesteld zijn bij de Permissies Groepen misschien?
Weet zo gauw geen pakkende handtekening...

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 23 feb 2008, 23:36

Als beheerders het wel mogen betekent dat dat beheerders de naam van iedereen mogen veranderen in het beheerderspaneel.

fulleffect
Contacteer:

Bericht door fulleffect » 24 feb 2008, 11:21

neopet schreef:Overrulen de Forumeigenschappen de permissies die ingesteld zijn bij de Permissies Groepen misschien?
in principe als er maar ergens een ja staat die geldig is voor de gebruiker (admin in dit geval) overruled deze alle nee's TENZIJ er ergens "nooit" staat

neopet

Bericht door neopet » 24 feb 2008, 18:15

Ik heb nu bij Algemeen/Forumeigenschappen even aangevinkt dat men zijn gebruikersnaam mag veranderen.

Nu kan ik het wel en de leden niet. En zo is het precies goed :)

Dat bedoelde je dus Beta_Devil, dat die optie alleen voor beheerders geldt.

Bedankt jongens, weer een stapje verder ;)
Weet zo gauw geen pakkende handtekening...

Gesloten