alleen zichtbaar voor leden
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
alleen zichtbaar voor leden
Is het mogelijk om mijn forum (of gedeelten daarvan) alleen zichtbaar te maken voor leden?
En ik heb ergens aangevinkt dat je je gebruikersnaam kunt veranderen. Maar dat wil ik nu weer uitzetten maar kan het niet terug vinden. Kan iemand mij daarmee helpen?
En ik heb ergens aangevinkt dat je je gebruikersnaam kunt veranderen. Maar dat wil ik nu weer uitzetten maar kan het niet terug vinden. Kan iemand mij daarmee helpen?
Re: alleen zichtbaar voor leden
1. Door middel van de permissies in te stellen kan je forumonderdelen (on-)zichtbaar maken voor leden, gasten of zelfs administrators!
2. Beheerderspaneel > Forumeigenschappen > "Gebruikersnaamwijziging toestaan:" op "Nee" vinken
2. Beheerderspaneel > Forumeigenschappen > "Gebruikersnaamwijziging toestaan:" op "Nee" vinken

Voormalig Support Teamlid
Hmmm ik gebruik het multiforum. Kennelijk heeft het andere benamingen want ik kan het dus echt niet terugvinden. Ik heb het zelf uitgezet dus het bestaat wel. Maar kan het niet terugvinden.JohanG schreef: 2. Beheerderspaneel > Forumeigenschappen > "Gebruikersnaamwijziging toestaan:" op "Nee" vinken

Ik heb nu het forum zo ingesteld dat het alleen zichtbaar is voor leden. Maar ik heb nog geen controle over wie zich aanmeld. Er is toch ook een mogelijkheid om aanmeldingen via mij te laten lopen? Dat ik toestemming geef om lid te worden?JohanG schreef:1. Door middel van de permissies in te stellen kan je forumonderdelen (on-)zichtbaar maken voor leden, gasten of zelfs administrators!
Ik heb nu trouwens versie 2,0 geloof ik. Hoe kan ik dat aanpassen naar 3.0? Ik heb 3.0 wel gedownload bij de downloads (als je begrijpt wat ik bedoel) maar weet niet hoe ik nu mijn forum aan kan passen.
(Tja, ik ben een vrouw en heb er gewoon barweinig verstand van. Dus hopelijk willen jullie mij helpen.)
Oh, ik had begrepen dat het om phpBB3.0 ging 
Je kan even rondkijken in de WIKI voor informatie, of je laat het doen door het Service Team

Je kan even rondkijken in de WIKI voor informatie, of je laat het doen door het Service Team

JohanG schreef:Oh, ik had begrepen dat het om phpBB3.0 ging
Heb ff gecheckt en volgens mij is het tcoh 3.0. Er staat in elk geval dat er geen updates beschikbaar zijn en dat ik de nieuwste versie heb

Sorry.
Maar heb je een antwoord op de andere vragen?
Ik zie net dat ik mailtjes heb gekregen waarin staat er iemand zich heeft aangemeld en dat ik die account moet activeren.Mariet schreef:Ik heb nu het forum zo ingesteld dat het alleen zichtbaar is voor leden. Maar ik heb nog geen controle over wie zich aanmeld. Er is toch ook een mogelijkheid om aanmeldingen via mij te laten lopen? Dat ik toestemming geef om lid te worden?JohanG schreef:1. Door middel van de permissies in te stellen kan je forumonderdelen (on-)zichtbaar maken voor leden, gasten of zelfs administrators!
Betekend dat dat die persoon dus nog geen toegang had tot mijn forum?
Klopt, de gebruiker is inactief totdat jij deze activeert..Mariet schreef:Ik zie net dat ik mailtjes heb gekregen waarin staat er iemand zich heeft aangemeld en dat ik die account moet activeren.Mariet schreef:Ik heb nu het forum zo ingesteld dat het alleen zichtbaar is voor leden. Maar ik heb nog geen controle over wie zich aanmeld. Er is toch ook een mogelijkheid om aanmeldingen via mij te laten lopen? Dat ik toestemming geef om lid te worden?JohanG schreef:1. Door middel van de permissies in te stellen kan je forumonderdelen (on-)zichtbaar maken voor leden, gasten of zelfs administrators!
Betekend dat dat die persoon dus nog geen toegang had tot mijn forum?
Er staat hier ook een vraag over gebruikersnaam wijzigen, mag ik daarop inhaken?
Bij Forumeigenschappen heb ik ingesteld dat leden hun gebruikersnaam niet mogen wijzigen.
Bij de permissies van de Admin staat dat de Admin dit wel mag.
Toch gaat het niet in mijn profiel.
Overrulen de Forumeigenschappen de permissies die ingesteld zijn bij de Permissies Groepen misschien?
Bij Forumeigenschappen heb ik ingesteld dat leden hun gebruikersnaam niet mogen wijzigen.
Bij de permissies van de Admin staat dat de Admin dit wel mag.
Toch gaat het niet in mijn profiel.
Overrulen de Forumeigenschappen de permissies die ingesteld zijn bij de Permissies Groepen misschien?
Weet zo gauw geen pakkende handtekening...
Als beheerders het wel mogen betekent dat dat beheerders de naam van iedereen mogen veranderen in het beheerderspaneel.
- fulleffect
- Contacteer:
in principe als er maar ergens een ja staat die geldig is voor de gebruiker (admin in dit geval) overruled deze alle nee's TENZIJ er ergens "nooit" staatneopet schreef:Overrulen de Forumeigenschappen de permissies die ingesteld zijn bij de Permissies Groepen misschien?
Ik heb nu bij Algemeen/Forumeigenschappen even aangevinkt dat men zijn gebruikersnaam mag veranderen.
Nu kan ik het wel en de leden niet. En zo is het precies goed
Dat bedoelde je dus Beta_Devil, dat die optie alleen voor beheerders geldt.
Bedankt jongens, weer een stapje verder
Nu kan ik het wel en de leden niet. En zo is het precies goed

Dat bedoelde je dus Beta_Devil, dat die optie alleen voor beheerders geldt.
Bedankt jongens, weer een stapje verder

Weet zo gauw geen pakkende handtekening...