Favicon

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
angelsport

Favicon

Bericht door angelsport » 28 mar 2008, 12:58

Hallo,

Ik vraag mij af hoe ik een favicon plaats op mijn forum voordat iemand begint over de website dat weet ik wel maar niet voor mijn forum. Dus mijn vraag is hoe plaats ik dus een favicon op mijn forum?

forum is http://www.costacosta.nl.ae
versie: phpBB versie 3.0.0
Alvast bedank,

Angelsport

Ger
Contacteer:

Re: Favicon

Bericht door Ger » 28 mar 2008, 13:10

Normaal moet het voldoende zijn om de faviconde naam "favicon.ico" te geven en in de root van je site te zetten. Dus in de map public_html (of hoe die bij jouw host ook heet). Om het bij elke browser goed te alten werken moet je nog in ./styles/jouwstijl/overall_header.html tussen de <head> tags de volgende regel toevoegen:

Code: Selecteer alles

<link rel="shortcut icon" href="http://costacosta.nl.ae/favicon.ico" type="image/x-icon" /> 
Waarbij je bij IE 6 nog steeds kans hebt dat het mis gaat overigens, maar daar weet ik geen oplossing voor.

angelsport

Bericht door angelsport » 28 mar 2008, 13:26

Ger,
Bedankt voor je snelle reactie en ga het meteen proberen.
Ik hoorde dat het soms ook even duurt voordat het werkt tenminste bij de website was het wel zo.
Maar in ieder geval bedankt.

Angelsport

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 28 mar 2008, 14:09

angelsport schreef:Ger,
Bedankt voor je snelle reactie en ga het meteen proberen.
Ik hoorde dat het soms ook even duurt voordat het werkt tenminste bij de website was het wel zo.
Maar in ieder geval bedankt.

Angelsport
je ziet het meteen in je adres balk, ik heb sinds kort ook een favicon, en na de aanpassingen zie je het meteen! dan weet je ook of er iets fout is gegaan ;)
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

ToXiQ

Bericht door ToXiQ » 30 mar 2008, 13:27

niet altijd dus. Toevallig gisteren gedaan en pas sinds vandaag zichtbaar! Dit is ook veelvuldig terug te vinden op internet dat het even duurt.

Gesloten