Bericht
door EelkeB » 30 mar 2009, 08:26
Toon nieuwe berichten is in feite ook gewoon de zoekfunctie, met een paar "speciale" inputs. Als je problemen hebt met de zoekfunctie, dan is het niet raar dat je ook problemen hebt met "Toon nieuwe berichten". Heb je gekeken of je zoekfunctie uberhaupt nog wel aan staat?
Het herindexeren kan enorm lang duren. Het beste is om (tijdens het indexren) met bijv. phpMyAdmin een kijkje in de database te nemen om te zien of de zoektabellen wel worden opgebouwd. Het zou ook zomaar kunnen dat de zoekfunctie tijdens het indexeren wordt uitgeschakeld. Als het indexeren is afgebroken, dan staat in dat geval nu je zoekfunctie uit (ik weet dus niet zeker of dat ook echt gebeurd, maar zou goed kunnen).
Heb je de mogelijkheid om voor MySQL full text indexering te gaan? Dat werkt op zich wel goed. Ik zou wel even uitzoeken wat de instellingen zijn daarvan en in hoeverre je die kunt veranderen. Je kunt ze bekijken in phpMyAdmin, op de voorpagina daarvan vind je een link "Show MySQL system variables". Met name ft max word len en ft min word len zijn belangrijk, deze bepalen de maximale en minmale lengte van woorden die worden geindexeerd. Bij mij staat de laatste op 4, ik kan hem zelf niet wijzigen en de host weigert dat te doen (yep, tijd voor een nieuwe host). Gevolg: op mijn forum kan niet gezocht worden op woorden van 3 letters, en dat blijkt toch wel erg storend te zijn (dus ik ben weer aan het kijken om native te gaan gebruiken, helaas zijn de indexen daarvan veel groter). Staat ft min word len bij jou op 3, of kun je daar zelf voor zorgen, dan zou ik zeker aanraden om MySQL fulltext indexing te gebruiken.