transparent maken..

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
edwin

transparent maken..

Bericht door edwin » 30 jul 2004, 00:51

Hallo voor de style die ik nu maak wil ik eigenlijk alles tranparent hebben, dit lukt mij voor de onderdelen in bijgevoegde afbeelding(gedeeltje is omcircelt)

iemand een idee hoe ik dat ga aanpakken ?

Afbeelding

Luuk

Bericht door Luuk » 30 jul 2004, 09:13

ik denk dat je ervoor moet zorgen dat de classes in het .css bestand geen achtergrondkleur mogen hebben.

open je .css bestand dus en begin maar te wijzigen, als je het opslaat en je forum vernieuwd zie je vanzelf wat je veranderd hebt.
Afbeelding

Kilobite

Bericht door Kilobite » 30 jul 2004, 10:39

bedoel je helemaal transparant of een beetje doorzichtig?

edwin

Bericht door edwin » 30 jul 2004, 20:09

Kilobite schreef:bedoel je helemaal transparant of een beetje doorzichtig?
is het erg ingewikkeld om beide uit te leggen, voor nu ga ik uit van volledig tranparant, maar een beetje doorzichtig is wellicht voor de leesbaarheid nodig.

edwin

Bericht door edwin » 30 jul 2004, 20:11

Luuk schreef:ik denk dat je ervoor moet zorgen dat de classes in het .css bestand geen achtergrondkleur mogen hebben.

open je .css bestand dus en begin maar te wijzigen, als je het opslaat en je forum vernieuwd zie je vanzelf wat je veranderd hebt.
had ik al geprobeert maar zag geen veranderingen, probeer het even op een groter vlak.

edwin

Bericht door edwin » 30 jul 2004, 21:01

edwin schreef:
Luuk schreef:ik denk dat je ervoor moet zorgen dat de classes in het .css bestand geen achtergrondkleur mogen hebben.

had ik al geprobeert maar zag geen veranderingen, probeer het even op een groter vlak.
het is gelukt om het volledig tranparent te maken, bedankt voor de hulp Kilobyte en Luuk

via onderstaande link kun je het resultaat zien (achtergrond afbeelding moet nog schermvullend worden gemaakt)
http://phpbb2.f4rum.nl

Gesloten