is er een wysiwyg mogelijk om een template te maken?

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
yoeri111

is er een wysiwyg mogelijk om een template te maken?

Bericht door yoeri111 » 01 aug 2010, 09:07

hallo iedereen ;

ik ben nieuw hier en momenteel nog niet echt vertrouwd met phpbb.

ik ben al een eindje aan het zoeken naar een manier om , met de beperkte kennis die ik ervan heb, een eigen thema te maken.

nu vroeg ik me af of er geen wysiwyg editor bestaat voor dit.

voor sites is er o.a dreamwaver , voor joomla vond ik artisteer.

met iets dergelijks zou ik dan toch een redelijke basis kunnen krijgen die ik daarna nog iets zou kunnen bijwerken in de gegenereerde code.

ik hoop dat jullie dit geen belachelijke vraag vinden en dat ik het in het juiste onderdeel gepost heb.

alvast bedankt moesten jullie iets weten in deze.

mvg

yoeri

Ger
Contacteer:

Re: is er een wysiwyg mogelijk om een template te maken?

Bericht door Ger » 02 aug 2010, 08:03

Een echte WYSIWYG editor is er niet bij mijn weten. Wordt ook een lastig verhaal om zoiets te maken denk ik, gezien alles waar je rekening mee moet houden.
Spoiler: bekijk
Denk er maar eens aan hoeveel verschillende views je hebt, zoals index, moderatorpaneel, gebruikerspaneel, topicview, forumview, etc. etc.
Wat er wel is, en misschien ben je daarmee net zo goed geholpen, is ColorizeIt. Dat is een systeem waarmee je bestaande goedgekeurde templates kunt bewerken op kleur. Het vraagt een beetje spelen met de boel voordat je een goed resultaat hebt, maar als je ervaring hebt met joomla zul je er wel uitkomen gok ik.

PS en deels offtopic: ik adviseer wel om je stijl te baseren op een stijl onder het kopje "Tableless phpBB 3 Styles". Reden hiervoor is dat in toekomstige versies de stijlen die wel op tabellen gebaseerd zijn (wat ouderwets is) komen te vervallen binnen het phpBB-pakket. Zoals het er nu naar uitziet zal er voor phpBB 3.1 nog wel ondersteuning zijn maar het niet meer in het standaard pakket zitten, en zal het in 3.2 geheel vervallen.

yoeri111

Re: is er een wysiwyg mogelijk om een template te maken?

Bericht door yoeri111 » 02 aug 2010, 08:33

hey bedankt voor de info.

ik ga dat programma direct eens bekijken.

best is dus voorlopig een goedgekeurde template aan te passen in kleur en verder het maken van templates eens goed bestuderen.

mvg

yoeri

Plaats reactie