hallo iedereen ;
ik ben nieuw hier en momenteel nog niet echt vertrouwd met phpbb.
ik ben al een eindje aan het zoeken naar een manier om , met de beperkte kennis die ik ervan heb, een eigen thema te maken.
nu vroeg ik me af of er geen wysiwyg editor bestaat voor dit.
voor sites is er o.a dreamwaver , voor joomla vond ik artisteer.
met iets dergelijks zou ik dan toch een redelijke basis kunnen krijgen die ik daarna nog iets zou kunnen bijwerken in de gegenereerde code.
ik hoop dat jullie dit geen belachelijke vraag vinden en dat ik het in het juiste onderdeel gepost heb.
alvast bedankt moesten jullie iets weten in deze.
mvg
yoeri
is er een wysiwyg mogelijk om een template te maken?
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Re: is er een wysiwyg mogelijk om een template te maken?
Een echte WYSIWYG editor is er niet bij mijn weten. Wordt ook een lastig verhaal om zoiets te maken denk ik, gezien alles waar je rekening mee moet houden.
PS en deels offtopic: ik adviseer wel om je stijl te baseren op een stijl onder het kopje "Tableless phpBB 3 Styles". Reden hiervoor is dat in toekomstige versies de stijlen die wel op tabellen gebaseerd zijn (wat ouderwets is) komen te vervallen binnen het phpBB-pakket. Zoals het er nu naar uitziet zal er voor phpBB 3.1 nog wel ondersteuning zijn maar het niet meer in het standaard pakket zitten, en zal het in 3.2 geheel vervallen.
- Spoiler: bekijk
PS en deels offtopic: ik adviseer wel om je stijl te baseren op een stijl onder het kopje "Tableless phpBB 3 Styles". Reden hiervoor is dat in toekomstige versies de stijlen die wel op tabellen gebaseerd zijn (wat ouderwets is) komen te vervallen binnen het phpBB-pakket. Zoals het er nu naar uitziet zal er voor phpBB 3.1 nog wel ondersteuning zijn maar het niet meer in het standaard pakket zitten, en zal het in 3.2 geheel vervallen.
Re: is er een wysiwyg mogelijk om een template te maken?
hey bedankt voor de info.
ik ga dat programma direct eens bekijken.
best is dus voorlopig een goedgekeurde template aan te passen in kleur en verder het maken van templates eens goed bestuderen.
mvg
yoeri
ik ga dat programma direct eens bekijken.
best is dus voorlopig een goedgekeurde template aan te passen in kleur en verder het maken van templates eens goed bestuderen.
mvg
yoeri