Meteen maar even met de deur in huis vallen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Blondje

Meteen maar even met de deur in huis vallen

Bericht door Blondje » 29 apr 2003, 20:15

(Het zal waarschijnlijk niet bij het juiste onderwerp gezet zijn. Excuses hiervoor)

Ik heb mezelf niet voor niets Blondje genoemd, want op dit moment doe ik die naam echt eer aan! Hahaha!!
Oke, ik ga maar meteen van start.
Ik en nog 2 andere meiden willen een forum opzetten. Op dit moment hebben we een forum bij Messageboard. Lekker alles al voorgekauwd enzo. Echt iets voor ons!! Maar nu ligt Messageboard eruit en HOPEN ze dat de forums op 1 mei weer online zullen zijn. Er is dus nog geen zekerheid. We hebben een aantal leden op ons forum (gelukkig maar anders was het wel erg zonde van de tijd geweest) en ik vind dat het te lang duurt allemaal. Eergisteren is ons forum eruitgeplakt en de leden moeten nu nog 2 dagen wachten. Duurt te lang.
Nu willen we een nieuw forum aanmaken. Daar hebben we dus een webhosting (zo heet dat toch?) voor nodig. En het liefst zoals Messageboard, met een standaardforum erin. Nogmaals, ik ben blond en het moet natuurlijk niet te moeilijk zijn!!
We willen ervoor betalen. De prijzen zijn allemaal erg variërend. De hebben iets gevonden van €40,-- per jaar, maar deze is erg traag en er zit geen standaardforum bij. Er verder variëren ze van €10,-- per maand tot €60,-- per maand. Maar geen van allen heeft er standaard een forum bij. Messageboard heeft dat dus wel, maar zoals ik al eerder melde... deze ligt eruit en we willen geen 2 dagen langer wachten.
Wie heeft er voor mij een idee? Ik heb overal gezocht en uiteindelijk dus hier terecht gekomen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Blondje :wink:

Blondje

Bericht door Blondje » 29 apr 2003, 20:31

7 keer bekeken en niemand kan me helpen? :cry:

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 29 apr 2003, 20:32

nee sorry ik wou dat ik kon maar zou het zo echt niet weten..

KAMI no kodomo
Contacteer:

Bericht door KAMI no kodomo » 29 apr 2003, 20:35

op http://www.proboards.com/index.html kan je gratis forums krijgen die helemaal voorgemaakt zijn. echt zeer gemakkelijk (te gemakkelijk)

Blondje

Bericht door Blondje » 29 apr 2003, 20:38

Ha!! Dat is juist goed! Hahahaa!! Echt iets voor mij. Dank je wel! Ik ga direct even kijken!! :wink:

michaa113
Contacteer:

Bericht door michaa113 » 29 apr 2003, 20:41

Ik had laatst een hele goeie site gezien waar je voor €5,- per maand een site krijgt en een gratis forum.
Ik weet alleen niet meer ewaar :oops:
Tijd weg geweest!
Maar ik BEN terug!

bandforum.tk

Bericht door bandforum.tk » 29 apr 2003, 20:52

michaa113 schreef:Ik had laatst een hele goeie site gezien waar je voor €5,- per maand een site krijgt en een gratis forum.
Ik weet alleen niet meer ewaar :oops:
ja daar heb je wat aan :lol:

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 29 apr 2003, 20:56

KAMI no kodomo schreef:op http://www.proboards.com/index.html kan je gratis forums krijgen die helemaal voorgemaakt zijn. echt zeer gemakkelijk (te gemakkelijk)
dat werkt wel goed ja.. die had ik voordat ik mafkeezforum begon.. :roll:

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 29 apr 2003, 20:58

Stylisch hoor..
Vrouwen die dingen opzetten :D En zijn we een beetje rond de 17, 19 jaar :wink:
Maja..ik zou eerst een gratis hostje zoeken en dan zelf phpBB erop installen...
Neem bijv. nu dan ff contact op met DeMoIt of je even op zijn server mag staan..(staan er al flink wat op maar de snelheid is nog toppie) en laat dan ff forumpje opzetten..dat willen we natuurlijk wel doen..de rest kun je dan zelf wel.. 8) Of niet?
[+] Isento at DeviantArt

Blondje

Bericht door Blondje » 29 apr 2003, 21:09

Nee nee, ik ben geen 17 of 18 of 19 jaar. Ben wel ietsje ouder!!! Hahaha!! Dus helaas moet ik je daarin teleurstellen.

Kami, ik heb gekeken op die site maar daar kon je weer heel weinig instellen enzo (en ik vond hem moeilijk hoor! Moet ik me nu schamen? :oops: )

Michael... Bedankt! Hahahaha!! Wel lief dat je meedenkt! :wink:

Leipo, ik moet het allemaal even overleggen met die andere meiden. Het liefst willen we gebruik maken van een server/ webhosting (wat is het nou?) bij dus bv Messageboard of Lycos.
We kennen zelf ook wel mensen die een eigen server hebben en na eventueel wat onderhandelen zouden we daar denk ik best wel gebruik van mogen maken. Maar wij vrouwen zijn een beetje eigenwijs (wij 3en dus he?) en willen niet afhankelijk zijn van anderen. Een vriend van mij is heel makkelijk en zegt: 'Gooi het forum er maar bij mij op', maar hij is 24/7 aan het downloaden en daar wordt het forum dus niet sneller van. We willen snelheid en ruimte.
Het forum wat we nu hebben (die dus uit de lucht is) is 30 MB. Veel te weinig, maar ja... in het begin is alles een beetje bekijken. We willen nu dus een ruiimte van 75 - 100 MB hebben met een traffic van 5000 (Waarom weet ik niet, maar dat schijnt het beste te zijn :? )

In ieder geval allemaal bedankt. Ik ga het overleggen en dan ben ik weer terug! :lol:

KAMI no kodomo
Contacteer:

Bericht door KAMI no kodomo » 29 apr 2003, 21:33

Blondje schreef:Nee nee, ik ben geen 17 of 18 of 19 jaar. Ben wel ietsje ouder!!! Hahaha!! Dus helaas moet ik je daarin teleurstellen.

Kami, ik heb gekeken op die site maar daar kon je weer heel weinig instellen enzo (en ik vond hem moeilijk hoor! Moet ik me nu schamen? :oops: )
ik vind toch dat je er veel kunt aan instellen. je moet maar eens zeggen wat je niet kan instellen dan kijk ik wel eens

Blondje

Bericht door Blondje » 29 apr 2003, 21:37

Uh... nou, om eerlijk te zijn heb ik die URL even doorgestuurd naar iemand en hij zei dat! Ik ben een leek hoor!! Ik zit echt zo met mijn handen in het haar! Whahahaha!!
Ik geloof iedereen want ik snap er toch niks van (Nu begin ik me langzaamaan af te vragen waarom ik in godsnaam een forum wil opzetten :roll: ).
Ik zal het eens even navragen wat er niet in te stellen valt en dan hoor je het van me.

Caboman

Bericht door Caboman » 29 apr 2003, 22:35

30 MB is je forum al zozo.
Maar ff snel iets.

Blond zegt echt helemaal nix.
Als ik jou was zou ik gewoon een eigen forum installeren enzo enezo, wij helpen je wel :wink:

of niet jongens :oops:

net als wat leipo zei, neem conact op demoit.

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 30 apr 2003, 08:16

Je kan natuurlijk ook bij Messageboard blijven en dan daar gebruik maken van de Premium Forum dienst. Deze staat op een andere server en is dus niet down. Dit kost €55,- per jaar.

Uit ervaring e.d. weet ik dat deze Premium dienst er eigenlijk nooit uitligt (en ik kan het weten, want ik ben moderator op het helpdeskforum van Messageboard).

Je kan ook een pakket nemen van bijv. USAhosting. Zie daarvoor http://www.usahosting.nl Hier heb je voor 100€ per jaar 200MB ruimte, 20 mailadressen, een domeinnaam en nog wat meer.

Verder kan je ook even goed rondkijken op http://www.webhosters.nl voor nog meer hosts. Vergeet vooral de reacties van andere bezoekers niet door te kijken, want die zeggen al veel over een host.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

DeMolT

Bericht door DeMolT » 30 apr 2003, 11:25

ik hoor mun naam.....wij willen wel helpen (ik tenminste wel de anderen ookw el denk ik) maar ik host ook forums ik download alleen snacht's (dat doe ik al bijna nooit) en mun pc staat 24/7 aan (behalve met stroomstoring of onweer) je gilt maar als je geintreseerd bent...
neem contact met me op via msn:*removed*
dit is mun website http://sz.ftphost.net

En blond is nie altijd dom(ik ben zelf ook blond :wink: )

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 30 apr 2003, 12:24

Blondje schreef:Nee nee, ik ben geen 17 of 18 of 19 jaar. Ben wel ietsje ouder!!! Hahaha!! Dus helaas moet ik je daarin teleurstellen.
Leipo reageert gelijk niet meer valt me op ;)

Blondje

Bericht door Blondje » 30 apr 2003, 13:42

Floris D,
na veel overleg zijn we er eindelijk uit. We willen wel gewoon bij Messageboard blijven. We hebben verder nooit klachten gehad betreft de snelheid en Messageboard in het algemeen.
Op dit moment hebben we een ruimte van 30 MB, maar we willen dus meer. Daarom dat we besloten hebben om inderdaad voor het Premiumpakket te gaan voor €55,--
Jij zegt dat de helpdesk wel online is, maar als ik deze aanklik krijg ik gewoon in beeld dat Messageboard offline is en .... (nou ja, het standaard verhaal). Dus ik kan op geen manier bij die helpdesk komen. Je zegt dat deze op een andere server staat en dus niet down is. WAAROM KAN IK DAN NIET BIJ :cry: hahaha!! Kan jij me vertellen hoe ik wel bij de helpdesk kan komen?
En wat kan de helpdesk voor mij betekeken? Want op zich heeft Messageboard toch gewoon een standaard forum? Daar kan ik me wel mee redden. Dus daar was ik wel benieuwd naar.
Kan je me wat meer info geven? Dank je!

En voor iedereen die me wilde helpen... dank jullie wel. Vind ik echt geweldig!! Als ik ooit nog eens vragen mocht hebben, kom ik hier zeker terug!! :wink:

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 30 apr 2003, 14:08

Blondje schreef:Floris D,
na veel overleg zijn we er eindelijk uit. We willen wel gewoon bij Messageboard blijven. We hebben verder nooit klachten gehad betreft de snelheid en Messageboard in het algemeen.
Op dit moment hebben we een ruimte van 30 MB, maar we willen dus meer. Daarom dat we besloten hebben om inderdaad voor het Premiumpakket te gaan voor €55,--
Jij zegt dat de helpdesk wel online is, maar als ik deze aanklik krijg ik gewoon in beeld dat Messageboard offline is en .... (nou ja, het standaard verhaal). Dus ik kan op geen manier bij die helpdesk komen. Je zegt dat deze op een andere server staat en dus niet down is. WAAROM KAN IK DAN NIET BIJ :cry: hahaha!! Kan jij me vertellen hoe ik wel bij de helpdesk kan komen?
En wat kan de helpdesk voor mij betekeken? Want op zich heeft Messageboard toch gewoon een standaard forum? Daar kan ik me wel mee redden. Dus daar was ik wel benieuwd naar.
Kan je me wat meer info geven? Dank je!

En voor iedereen die me wilde helpen... dank jullie wel. Vind ik echt geweldig!! Als ik ooit nog eens vragen mocht hebben, kom ik hier zeker terug!! :wink:
Door een gecrashte server van de standaard forum zijn alle standaard forums down evenals het helpdesk forum en de upgrade mogelijkheid naar premium. Hier zal je dus helaas nog mee moeten wachten. Ook duurt het aanvragen daarvan een paar dagen, omdat je eerst moet betalen voordat je forum premium wordt. Eventueel kan je tijdelijk gebruik maken van http://www.quicktopic.com als tijdelijke vervanging.

De helpdesk bestaat inderdaad uit een PhpBB forum, waar je je vragen e.d. kan stellen en beantwoord krijgt. Je krijgt natuurlijk wel meer hulp op de premium forum helpdesk, omdat je daarvoor ook betaald.

Verder kan ik er op dit moment weinig meer over zeggen, omdat ik niet bij die info kan komen.

Blondje

Bericht door Blondje » 30 apr 2003, 14:17

Morgen is het 1 mei en hopelijk doet ons forum het dan weer. We vragen dan meteen dat premiumpakket aan.
Ik heb er wel een paar vragen over en ik hoop dat je die wel kan beantwoorden.
Kan ik het forum wat we dus nu hebben (ook bij messageboard) 1 op 1 overzetten, of ben ik alle berichten kwijt die al op het forum geplaatst zijn?
We hebben nu een .tk domein (ja ja, alles zo goedkoop mogelijk :wink: ). Nu willen we dus wel een .nl domein. Is dat mogelijk? Ook via Messageboard?

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 30 apr 2003, 14:20

Blondje schreef:Morgen is het 1 mei en hopelijk doet ons forum het dan weer. We vragen dan meteen dat premiumpakket aan.
Ik heb er wel een paar vragen over en ik hoop dat je die wel kan beantwoorden.
Kan ik het forum wat we dus nu hebben (ook bij messageboard) 1 op 1 overzetten, of ben ik alle berichten kwijt die al op het forum geplaatst zijn?
We hebben nu een .tk domein (ja ja, alles zo goedkoop mogelijk :wink: ). Nu willen we dus wel een .nl domein. Is dat mogelijk? Ook via Messageboard?
Het forum wordt zelf al standaard gewoon overgezet op het nieuwe adres :D (je krijgt een subdomein, dus http://www.jenaam.messageboard.nl). Je oude adres verwijst door naar het nieuwe forum.

Hiervoor staat in de Premium Forum helpdesk een onderwerp. Als dat forum er weer is, kan je het daar lezen. Het is zeer zeker mogelijk, ik weet alleen niet precies hoe.

Gesloten