Meer ruimte voor vermelding Interesses/Hobbies

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
roadster1947

Meer ruimte voor vermelding Interesses/Hobbies

Bericht door roadster1947 » 11 nov 2004, 01:58

Ik zou graag méér ruimte voor vermelding van Interesses/Hobbies willen voor de invulling ervan door forumleden.

Nu is er ongeveer ruimte voor 150 letters, inclusief spaties.
Kan iemand mij vertellen hoe ik die ruimte kan vergroten (of het aantal leestekens inclusief spaties kan verhogen) met minstens de dubbele hoeveelheid letters of beschikbare ruimte?

Alvast dank voor jullie gewaardeerde hulp. Groet.

roadster1947

Bericht door roadster1947 » 12 nov 2004, 18:25

Ik vermoed waarom de moderators van dit forum op mijn vraag geen antwoord geven: omdat er al genoeg over speciale mods hiervoor zijn geschreven. Alleen bedoel ik dat niet, na lezing van ongeveer all topics hierover op dit forum.

Ik wil alleen maar een paar regeltjes méér ruimte in de interesses/hobbies kolom. That's all. En ben die vraag in dit forum niet eerder zo tegengekomen.

Bee

Bericht door Bee » 12 nov 2004, 18:31

roadster1947 schreef:Ik vermoed waarom de moderators van dit forum op mijn vraag geen antwoord geven: omdat er al genoeg over speciale mods hiervoor zijn geschreven. Alleen bedoel ik dat niet, na lezing van ongeveer all topics hierover op dit forum.

Ik wil alleen maar een paar regeltjes méér ruimte in de interesses/hobbies kolom. That's all. En ben die vraag in dit forum niet eerder zo tegengekomen.
Niet alleen moderators kunnen antwoord geven hoor, wij ook. In principe wil je dus het tekstvakje vervangen door een tekstbox? Je kan dan de template aanpassen, maar dan is de vraag of het ook in de database past. Precies weet ik dat niet, maar dat weet vast iemand anders voor je.
... Maar ik modereer (nog) niet.

svenn
Contacteer:

sorry

Bericht door svenn » 12 nov 2004, 18:34

sorry dat we niet sneller antwoorden ... ik was redelijk druk en blijkbaar de modertors ook :D en op de admins jah dat zul je nog wel ondervinden

open profile_add_body.tpl (in je template map)

zoek

Code: Selecteer alles

<input type="text" class="post"style="width: 200px"  name="interests" size="35" maxlength="150" value="{INTERESTS}" />
verwijder en plaats

<input type="text" class="post"style="width: 200px"  name="interests" size="35" value="{INTERESTS}" />
nu is er geen max lengte meer dus je kunt nu onleindig lang typen (normaa zou het toch moeten denk ik ;) )

en als je het kader wat grote wild moet je dit nog toevoegen

rows="5" cols="70"
dan wordt het

<input type="text" class="post"style="width: 200px"  name="interests" rows="5" cols="70" size="35" value="{INTERESTS}" />
kan wel zijn dat je de waarden 5 en 70 wat moet veranderen omdat ze te groot of te klein zijn ...

veel plezier

Bee

Re: sorry

Bericht door Bee » 12 nov 2004, 18:38

svennson schreef:..knip.. ..knip.. ..knip..
dan wordt het

<textarea class="post" style="width: 200px"  name="interests" rows="5" value="{INTERESTS}"></textarea>
kan wel zijn dat je de waarden 5 en 70 wat moet veranderen omdat ze te groot of te klein zijn ...

veel plezier
Svenson, dit klopt niet. Verbeteringen heb ik er even ingezet.

svenn
Contacteer:

jah

Bericht door svenn » 12 nov 2004, 18:40

idd dat wist ik niet dat het niet werkte maar dat was eigenlijk ook niet de vraag bee :D :D :D :wink:

roadster1947

Bericht door roadster1947 » 12 nov 2004, 18:41

Svennson en Bee,

Dank voor jullie supersnelle antwoord !
Ik ga het onmiddellijk proberen en als 't gelukt is, zal ik jullie dat nog melden. Voor nu alvast heel erg bedankt. Vr. groet.

roadster1947

Bericht door roadster1947 » 12 nov 2004, 19:40

De eerste optie van Svennson om de tekst maxlength="150" weg te halen, gaf al voldoende ruimte en wel precies 254 letters inclusief spaties in plaats van het standaard aantal van 150.

In mijn geval ruim voldoende om ermee uit de voeten te kunnen en daarmee is mijn vraag ruimschoots beantwoord.
Nogmaals dank voor jou en jullie gewaardeerde hulp. Vr. groet.

Bee

Re: jah

Bericht door Bee » 12 nov 2004, 19:41

svennson schreef:idd dat wist ik niet dat het niet werkte maar dat was eigenlijk ook niet de vraag bee :D :D :D :wink:
He, maar als je antwoord geeft, kan je beter goed antwoord geven dan met halfcorrecte antwoorden op de proppen te komen.

svenn
Contacteer:

ehhe

Bericht door svenn » 12 nov 2004, 19:44

sorry maar ik dacht dat hetzelfde was of het nu met een input werkte of een textvlak ...

SORRY

Bee

Re: ehhe

Bericht door Bee » 12 nov 2004, 21:24

svennson schreef:sorry maar ik dacht dat hetzelfde was of het nu met een input werkte of een textvlak ...

SORRY
Zo erg is het ook weer niet hoor. Niets aan de hand! :bier:

Gesloten