Tijd verschilt 9 minuten

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
snipesman
Contacteer:

Tijd verschilt 9 minuten

Bericht door snipesman » 21 jun 2003, 22:04

Vreemd probleem is onstaan sinds de verhuizing van het forum.
het viel een gebruiker van mijn forum op, dat de tijd op het forum ongeveer 9 minuten verschilt met de werkelijke tijd.

Weet iemand waar ik dit zou kunnen wijzigen?

FlorisD
Contacteer:

Re: Tijd verschilt 9 minuten

Bericht door FlorisD » 22 jun 2003, 09:05

snipesman schreef:Vreemd probleem is onstaan sinds de verhuizing van het forum.
het viel een gebruiker van mijn forum op, dat de tijd op het forum ongeveer 9 minuten verschilt met de werkelijke tijd.

Weet iemand waar ik dit zou kunnen wijzigen?
Je geeft zelf al aan dat je het forum hebt verhuist. Daarom vermoed ik dat de servertijd van de server waar het forum nu staat 9 minuten voor- dan wel achterloopt.

Dit zal je bij je provider moeten navragen.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

timgoud

Bericht door timgoud » 22 jun 2003, 09:11

hier is dat ook zo

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 22 jun 2003, 14:43

Verhoog in je database in je tabel phpbb_users de user_timezone kolom overal met +0.09; nadeel is wel dat je dat voor elk bestaand en nieuw lid moet doen. Het zou handiger als je dit even met je host zou bespreken... :wink:

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 22 jun 2003, 22:36

Troost u, 't zijn maar nege minuutjes, die van mij staat een uur achter en das pas *beep*...

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 22 jun 2003, 22:51

w0lfie.be schreef:die van mij staat een uur achter en das pas *beep*...
Dat kan je zelfs vanuit phpBB zelf corrigeren :roll:

jeanke

Bericht door jeanke » 22 jun 2003, 23:33

ja gewoon in je profiel
tijdsinstelling veranderen
da komt met zomeruur he
ge moet nu GMT+2 hebbe ipv GMT+1

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 23 jun 2003, 08:34

mosymuis schreef:
Ik ken phpbb goed genoeg hoor kerels...
Als ge da in phpbb wijzigt door de GMT te wijzigen (in configuratie) dan zal dit alleen een effect hebben op de nieuwe gebruikers. De reeds geregistreerde gebruikers zullen daar nix van merken. Die hun profiel zou moeten gewijzigd worden, maar begin daar eens mee...
Dat die dwaze kerels van die server gewoon eens hun servertijd goedstellen op de belgische tijd... 't Is nen Belgische server van een nationaal bedrijf, de idioten...

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 23 jun 2003, 09:43

w0lfie.be schreef:
mosymuis schreef:
Ik ken phpbb goed genoeg hoor kerels...
Als ge da in phpbb wijzigt door de GMT te wijzigen (in configuratie) dan zal dit alleen een effect hebben op de nieuwe gebruikers. De reeds geregistreerde gebruikers zullen daar nix van merken. Die hun profiel zou moeten gewijzigd worden, maar begin daar eens mee...
Dat die dwaze kerels van die server gewoon eens hun servertijd goedstellen op de belgische tijd... 't Is nen Belgische server van een nationaal bedrijf, de idioten...
Mijn provider heeft ook de tijd op GMT staan. Dit omdat er ook wel engelse sites e.d. op staan en zo werkt de tijd optie in PhpBB ook goed. Belgie en Nederland liggen namelijk ook in GTM + 1, dus het is wel zo netjes als het daar op staat, niet?
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 jun 2003, 10:06

w0lfie.be schreef:Ik ken phpbb goed genoeg hoor kerels...
Dus? Ik heb dit probleem ook al enkele keren gehad, soms met tijdsverschillen tot zelfs 6 uur, enkel en alleen door dumme stunts met de serverklok bij mijn host. Heeft dat me tegengehouden? Nee. Ik heb simpelweg in de database voor alle gebruikers de tijd handmatig gecorrigeerd, zonder van ze te vragen om het zelf te doen. Simpelweg de tabel "phpbb_users" exporteren, de "user_timezone" tijd overal vervangen naar de nieuwe tijd en de SQL code weer opnieuw invoeren. :idea:

SuperNova
Contacteer:

Bericht door SuperNova » 23 jun 2003, 12:46

in de php kan men er simpelweg + of - bij doen.
nou weet ik niet waar, maar ongetwijfeld kan het.
-sorry, ik heb geen tijd meer voor phpBB-

snipesman
Contacteer:

Bericht door snipesman » 23 jun 2003, 17:11

Nou beste mensen....

Tis inmiddels al opgelost.... nix aanpassen in de tabellen...
Gewoon aan het hosting bedrijf vragen wat er mis is, en het antwoord te horen krijgen dat de NTP server er een tijd uit heeft gelegen....
Mijn tijd is inmiddels weer kloppend en wel... :lol: :lol: :lol:

timgoud

Bericht door timgoud » 23 jun 2003, 17:28

Oke dan zie je maar weer een mail kan veel doen

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 23 jun 2003, 19:09

mosymuis schreef: Dus? Ik heb dit probleem ook al enkele keren gehad, soms met tijdsverschillen tot zelfs 6 uur, enkel en alleen door dumme stunts met de serverklok bij mijn host. Heeft dat me tegengehouden? Nee. Ik heb simpelweg in de database voor alle gebruikers de tijd handmatig gecorrigeerd, zonder van ze te vragen om het zelf te doen. Simpelweg de tabel "phpbb_users" exporteren, de "user_timezone" tijd overal vervangen naar de nieuwe tijd en de SQL code weer opnieuw invoeren. :idea:
Daar ga'k mij nu nie meebezig houde ze, mocht et nu een forum van tien man zijn, ok, ma 't zijn dr wa meer... Als mn gebruikers da stoort, kunnen ze da zelf oplosse, en da heb ik hen verteld.

Gesloten