Tijd verschilt 9 minuten
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Tijd verschilt 9 minuten
Vreemd probleem is onstaan sinds de verhuizing van het forum.
het viel een gebruiker van mijn forum op, dat de tijd op het forum ongeveer 9 minuten verschilt met de werkelijke tijd.
Weet iemand waar ik dit zou kunnen wijzigen?
het viel een gebruiker van mijn forum op, dat de tijd op het forum ongeveer 9 minuten verschilt met de werkelijke tijd.
Re: Tijd verschilt 9 minuten
Je geeft zelf al aan dat je het forum hebt verhuist. Daarom vermoed ik dat de servertijd van de server waar het forum nu staat 9 minuten voor- dan wel achterloopt.snipesman schreef:Vreemd probleem is onstaan sinds de verhuizing van het forum.
Dit zal je bij je provider moeten navragen.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
Troost u, 't zijn maar nege minuutjes, die van mij staat een uur achter en das pas *beep*...
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!
» w0lfie.be
Ik ken phpbb goed genoeg hoor kerels...mosymuis schreef:Dat kan je zelfs vanuit phpBB zelf corrigerenw0lfie.be schreef:die van mij staat een uur achter en das pas *beep*...
Als ge da in phpbb wijzigt door de GMT te wijzigen (in configuratie) dan zal dit alleen een effect hebben op de nieuwe gebruikers. De reeds geregistreerde gebruikers zullen daar nix van merken. Die hun profiel zou moeten gewijzigd worden, maar begin daar eens mee...
Dat die dwaze kerels van die server gewoon eens hun servertijd goedstellen op de belgische tijd... 't Is nen Belgische server van een nationaal bedrijf, de idioten...
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» w0lfie.be
Mijn provider heeft ook de tijd op GMT staan. Dit omdat er ook wel engelse sites e.d. op staan en zo werkt de tijd optie in PhpBB ook goed. Belgie en Nederland liggen namelijk ook in GTM + 1, dus het is wel zo netjes als het daar op staat, niet?w0lfie.be schreef:Ik ken phpbb goed genoeg hoor kerels...mosymuis schreef:Dat kan je zelfs vanuit phpBB zelf corrigerenw0lfie.be schreef:die van mij staat een uur achter en das pas *beep*...
Als ge da in phpbb wijzigt door de GMT te wijzigen (in configuratie) dan zal dit alleen een effect hebben op de nieuwe gebruikers. De reeds geregistreerde gebruikers zullen daar nix van merken. Die hun profiel zou moeten gewijzigd worden, maar begin daar eens mee...
Dat die dwaze kerels van die server gewoon eens hun servertijd goedstellen op de belgische tijd... 't Is nen Belgische server van een nationaal bedrijf, de idioten...
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
Dus? Ik heb dit probleem ook al enkele keren gehad, soms met tijdsverschillen tot zelfs 6 uur, enkel en alleen door dumme stunts met de serverklok bij mijn host. Heeft dat me tegengehouden? Nee. Ik heb simpelweg in de database voor alle gebruikers de tijd handmatig gecorrigeerd, zonder van ze te vragen om het zelf te doen. Simpelweg de tabel "phpbb_users" exporteren, de "user_timezone" tijd overal vervangen naar de nieuwe tijd en de SQL code weer opnieuw invoeren.w0lfie.be schreef:Ik ken phpbb goed genoeg hoor kerels...

Daar ga'k mij nu nie meebezig houde ze, mocht et nu een forum van tien man zijn, ok, ma 't zijn dr wa meer... Als mn gebruikers da stoort, kunnen ze da zelf oplosse, en da heb ik hen verteld.mosymuis schreef: Dus? Ik heb dit probleem ook al enkele keren gehad, soms met tijdsverschillen tot zelfs 6 uur, enkel en alleen door dumme stunts met de serverklok bij mijn host. Heeft dat me tegengehouden? Nee. Ik heb simpelweg in de database voor alle gebruikers de tijd handmatig gecorrigeerd, zonder van ze te vragen om het zelf te doen. Simpelweg de tabel "phpbb_users" exporteren, de "user_timezone" tijd overal vervangen naar de nieuwe tijd en de SQL code weer opnieuw invoeren.
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» w0lfie.be