Probl: kan permissies forums niet wijzigen (phpbb plus 1.52)

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
xyz

Probl: kan permissies forums niet wijzigen (phpbb plus 1.52)

Bericht door xyz » 21 aug 2004, 08:41

Ik heb een probleem dus, ik kan de permissies vd forums niet meer wijzigen (ik ben admin en moderator) zowel niet in advanced als simple mode.
Waar kan het probleem zitten? :(
Hulp is zeer welkom aangezien ik zo erg weinig doen kan.
Ik gebruik phpbbplus 1.52 en ik kan er nog bij melden dat het probleem er vermoedelijk niet was voordat ik de ned vertaling (van podium 4) erbij geplaatst had, alhoewel ik daarvan niet echt de logica zie dat dat er iets mee te maken heeft. Verder geen mods oid erbij geinstalleerd dus het is een vreemd probleem.

Mijn dank is bij voorbaat groot,

Jerry
:)
Laatst gewijzigd door xyz op 21 aug 2004, 09:08, 2 keer totaal gewijzigd.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 21 aug 2004, 08:45

Aan die vertaling kan het niet liggen (neem ik aan).
Heb je zelf nog iets gewijzigd of templates geinstaleerd?

xyz

Bericht door xyz » 21 aug 2004, 09:09

nee..niks geen mods e.d. geinstalleerd..

xyz

Bericht door xyz » 21 aug 2004, 12:00

Niemand die helpen kan.. :( ..?

Podium4

Bericht door Podium4 » 21 aug 2004, 17:56

Aan de vertaling ligt het in ieder geval niet. Ik heb zelf voor de zekerheid met phpBB plus op mijn test-server met de Nederlandse taal geprobeerd de forum permissies te wijzigen, dat ging goed.

Wat gebeurd er precies als je de forumpermissies wil aanpassen? Krijg je een foutmelding?
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

xyz

Bericht door xyz » 21 aug 2004, 21:18

Wel, ik verander dat wat ik wil in advanced of simple mode, maakt niet uit, bij beiden gebeurt het (of beter, gebeurd dus niks) iets veranderen lukt, dwz, ik kies bvb voor dat elke gebruiker berichten kan editen in een bepaald forum (ik noem maar even wat) en dan klik ik dus op OK, de melding die ik dan krijg is dat het succesfol is ge updated maar als ik dan weer kijk, blijkt dat niet zo te zijn. Zowel in de forumpermissie admin dus als in de daadwerkelijke forums.
En geen foutmeldingen ofzo..
Ik baal dus wel hiervan.

johan bos

Bericht door johan bos » 23 aug 2004, 08:00

heb hetzelfde probleem alleen dan in de 2.0.10 versie. je wijzigt -> ok ->komt terug staat alles weer op de oude instellingen.

zie ook http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=11733

Gr JB

xyz

Bericht door xyz » 23 aug 2004, 09:09

hmm ja is niet helemaal maar bijna zelfde probleem..
bij mij kan het niet aan de host ofzo liggen aangezien het probleem er gewoon helemaal niet was een paar weken geleden.
en nogmaals ik heb geen mods erbij geinstalleerd.
ik kan dus gewoon niks veranderen inde forum permissions.
bij 'simple' staat nu bij ieder forum 'moderators hidden' terwijl ik dat ook nooit gedaan heb en ik kan daar niets aan veranderen. en bij advanced hetzelfde, ik verander een bepaalde permissie, krijg de melding dat het succesfol is geupdated en het blijkt het tegendeel.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 23 aug 2004, 09:10

Heeft je host toevallig php5?

Coen

Bericht door Coen » 23 aug 2004, 09:11

hetzelfde probleem heb je ook wel eens na het installeren van een mod, en je hebt de querie nog niet uitgevoerd, dan sla je wel iets op maar je forum weet niet waar op te slaan, dus negeert hij het gewoon ofzo....

maar aangezien je nix aan je db of mods heb gedaan kan dat niet
(er zou bv. een table kunnen ontbreken in mijn voorbeeld....)

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 23 aug 2004, 09:12

Nee, volgens mij komt dit probleem van php5. Ik heb het op phpbb.com ook al gezien.

Coen

Bericht door Coen » 23 aug 2004, 09:15

ow... dat weet ik verder niet, zal ook eens kijken op phpbb.com... :lol:

xyz

Bericht door xyz » 23 aug 2004, 10:37

Hoi,
ik heb gekeken, de phpversie is 4 (en nogwat)
maar nu over een mod, wat ik nlk wel heb is (was, maar volgens mij al lang lang geleden, voor het probleem, maar wie weet, ik meld het) , Het volgende ,in het zelfde 'menuutje' van waar ik de forumpermissies kan wijzigen, zit ook een oude mod, die 'rules' heet en ik dacht die volledig te hebben verwijderd maar is schijnbaar niet zo, en als ik daar op klik komt er een foutmelding dat er een rules_table niet gevonden worden kan.
Ik heb gekeken in de database en daar staat ie wel maar het mist het _ tekentje daar.
En verder werkte de mod niet oke en had ik het alweer zover ik weet gedeinstalleerd, alhoewel er nog wel een rules bestandje zich bevind in de /admin map op de server. Als ik die verwijder dan verdwijnt ook de optie iin het menu in het admin panel.
Maar dan nog heb ik geprobeert, bestaat het probleem.

Dien ik nu de rules mod voor de zekerheid opnieuw te installeren en eventueel daarna weer (op de juiste manier) te deinstalleren (als ik dat wil?

Of kan er toch een anderprobleem zijn.

johan bos

Bericht door johan bos » 23 aug 2004, 10:37

wordt het weggeschreven naar de tabel phpbb_auth_access ?
kan daar iets aan aangepast worden (handmatig)

xyz

Bericht door xyz » 23 aug 2004, 11:03

even over die mod, ik heb het volledig nagekeken, ieder bestandje, en de mod is nu volledig gedeinstalleerd zowel uit de database als uit de mappen op de server. dus dat was niet het probleem
en het probleem is er nog..

xyz

Bericht door xyz » 23 aug 2004, 11:13

shit moet ik nu echt het hele ding opnieuw installeren om dit te verhelepn..? ps kan dat eenvoudig, dus het er gewoon opnieuw overheen zetten dus? en gebeurt er dan nog wat met de database of die kan gewoon blijven zoals deze is en blijft dan werken.

Gesloten