Mods voor andere templates
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Mods voor andere templates
Hey
Veel mod's die je download zijn alleen voor Subsilver bestemd, hoe kun je dit aanpassen?
Veel mod's die je download zijn alleen voor Subsilver bestemd, hoe kun je dit aanpassen?
-
- Contacteer:
-
Het bewerken van .TPL-bestanden in andere stylen dan subSilver is soms een probleem. Het stukje code wat je moet zoeken vind je vaak niet in andere templates.
Dat probleem kan men oplossen door te kijken hoe templates werken, en zich te verdiepen in HTML. Het zijn gewoon gewijzigde HTML-bestanden, waarbij strings vervangen zijn door accolades met namen erin.
Soms is het inderdaad van: Als ik nu dat en dat verander in de template, hoe gaat mijn forum eruit zien? Eh, nee... dat staat op de verkeerde plek; dat vind ik niet mooi. Het moet ergens anders staan.
Dat probleem kan men oplossen door te kijken hoe templates werken, en zich te verdiepen in HTML. Het zijn gewoon gewijzigde HTML-bestanden, waarbij strings vervangen zijn door accolades met namen erin.
Soms is het inderdaad van: Als ik nu dat en dat verander in de template, hoe gaat mijn forum eruit zien? Eh, nee... dat staat op de verkeerde plek; dat vind ik niet mooi. Het moet ergens anders staan.
Als je naar deze code moet zoeken:
..maar je vindt het niet, zoek dan gewoon naar {IETS}. Dat vindt je bijna altijd. Je kan dan bijvoorbeeld zoiets tegenkomen:
Wel een andere code, maar de overeenkomsten zijn duidelijk toch?
Code: Selecteer alles
<table><td class="gensmall"><tr><td>{IETS}</td></tr></table>
<table width="80%" cellpadding="3" cellspacing="1">
<tr>
<td>
{IETS}
</td>
</tr>
</table>
bij FI templates moet je igg altijd de tabelheaders wijzigen als je nieuwe template bestanden hebt.
word bij een FI template:
[/code]
<td class="catHead">
<th class="catHead">
-