Extra moderator

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
LoYaL
Contacteer:

Bericht door LoYaL » 22 feb 2005, 12:41

wizzzzzzzz schreef:Ben zelf Super moderator op een grote site, we hebben daar voor in de spel/chat rooms ongeveer een 80 admins en voor de forums 11 moderators.

4 Super moderators die op het hele forum kunnen werken 2 adminstrators die alles kunnen en de rest van de mods is verantwoordelijk voor de hem/haar toegewezen forum...

Moet zeggen dat bee inderdaad erg aktief is en ook de juiste info geeft..

Meer Moderators kan nooit kwaad dat is alleen maar een voordeel voor het forum.. :thumb:
Ben ik helemaal met je eens :thumb: , alhoewel de laatste tijd ben ik ook heel actief, maar ik ben niet zo goed als Bee Luuk Stef en al die andere :wink:

Stef

Bericht door Stef » 22 feb 2005, 15:10

Dit is maar tijdelijk hoor.. mosymuis is internetloos, WebSiteNet is net een weekje weg (geweest) en Dave, die weet ik niet waar die uithangt. :lol:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 22 feb 2005, 15:52

Wat zou er volgens jouw dan moeten veranderen? Geef je ideen maar en misschien kunnen we er wat mee.

@stef: Ben alweer terug hoor. Klaar met uitpakken/wassen/etc ook al. Ben nu alleen enorm schor. Ik kan bijna niet praten.. :(

LoYaL
Contacteer:

Bericht door LoYaL » 22 feb 2005, 15:53

WebSiteNet schreef:Wat zou er volgens jouw dan moeten veranderen? Geef je ideen maar en misschien kunnen we er wat mee.

@stef: Ben alweer terug hoor. Klaar met uitpakken/wassen/etc ook al. Ben nu alleen enorm schor. Ik kan bijna niet praten.. :(
Meer moderators misschien ? :thumb:

Bee

Bericht door Bee » 22 feb 2005, 22:20

Ik denk eerlijk gezegd wel dat er toch extra teamleden nodig zijn.

Waarom? De laatste tijd is het op dit forum toch redelijk druk, en ook met de verwachte upgradetoestanden, de onophoudelijke mailproblemen van veel mensen, maar ook leuke technische vragen, blijven we voorlopig nog wel support geven.

Het is ook druk. Er komen gemiddeld bijna 8 nieuwe gebruikers per dag bij, en veel daarvan (5 tot 6) posten dan ook hun vraag. Zo komen we aan de 6500 gebruikers, die samen de 133707 berichten gepost hebben.

In zo'n drukke omgeving komen regelmatig kleine conflictjes voorbij, en ook worden natuurlijk regelmatig de regels (al worden deze ook niet echt intensief nageleefd) overtreden.

Sommige forums verdienen gewoon meer aandacht, maar de moderators komen zeer gespreid, en bezoeken elk hun eigen onderdelen, en kunnen waarschijnlijk nooit alle topics lezen. Wellicht is het daarom ook een idee om nieuwe moderators aan te stellen.

Deze kunnen wellicht ook nieuwe downloads toe voegen, kleine strafjes uitdelen, enz.

Deze pleidooi betekent niet meteen dat ik ook een behoefte heb om moderator te willen, er zijn wel andere gebruikers die mij in die functie zien. Echter, als het team dat zou willen, dan zou daar vanzelf wel naar gevraagd worden, en ik denk dat andere mensen daar ook zo over denken ;)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Stef

Bericht door Stef » 22 feb 2005, 22:57

Eh, bee, de moderators zijn nu even niet actief..
Bee schreef:Deze kunnen wellicht ook nieuwe downloads toe voegen
Dat kunnen moderators niet.
Bee schreef:kleine strafjes uitdelen
:roll:
Bee schreef:Deze pleidooi betekent niet meteen dat ik ook een behoefte heb om moderator te willen, er zijn wel andere gebruikers die mij in die functie zien. Echter, als het team dat zou willen, dan zou daar vanzelf wel naar gevraagd worden, en ik denk dat andere mensen daar ook zo over denken ;)
Zeg maar gewoon dat je dol graag moderator wil worden. :lol:

Bee

Bericht door Bee » 23 feb 2005, 16:37

Stef schreef:Eh, bee, de moderators zijn nu even niet actief..
Bee schreef:Deze kunnen wellicht ook nieuwe downloads toe voegen
Dat kunnen moderators niet.
Bee schreef:kleine strafjes uitdelen
:roll:
Bee schreef:Deze pleidooi betekent niet meteen dat ik ook een behoefte heb om moderator te willen, er zijn wel andere gebruikers die mij in die functie zien. Echter, als het team dat zou willen, dan zou daar vanzelf wel naar gevraagd worden, en ik denk dat andere mensen daar ook zo over denken ;)
Zeg maar gewoon dat je dol graag moderator wil worden. :lol:
Dat zeg ik niet :x Alleen als het heel erg nodig is, maar er zijn veel betere kandidaten!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 feb 2005, 16:59

bee schreef:
Dat zeg ik niet :x Alleen als het heel erg nodig is, maar er zijn veel betere kandidaten!
Wie vind jij dan een betere?

Bee

Bericht door Bee » 23 feb 2005, 17:11

Intruder schreef:Luuk
Stef
DaMnNaTiOn
Het probleem is dat onderbezetting hier al langer een rol speelt, ook de belofte dat de beheerders weer vaker zouden komen is niet echt geweldig, we hebben ze een week heel vaak gezien, maar hoe vaak zijn ze er nu? Ze moeten in ieder geval een duidelijk teken van Leven geven.

En de moderators slaan ook regelmatig een steekje over, eigenlijk zouden we gewoon eens moeten vragen of ze het werk nog wel leuk vinden! Het is nu een beetje aan het aanbaggeren, en we hebben overal ruzie over... :(

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 feb 2005, 17:13

bee schreef: Het probleem is dat onderbezetting hier al langer een rol speelt, ook de belofte dat de beheerders weer vaker zouden komen is niet echt geweldig, we hebben ze een week heel vaak gezien, maar hoe vaak zijn ze er nu? Ze moeten in ieder geval een duidelijk teken van Leven geven.

En de moderators slaan ook regelmatig een steekje over, eigenlijk zouden we gewoon eens moeten vragen of ze het werk nog wel leuk vinden! Het is nu een beetje aan het aanbaggeren, en we hebben overal ruzie over... :(
Daar heb je gelijk in.

De moderators zijn soms er heel vaak en lang. SOms helemaal niet. De admins zijn er nu ook weer bijna nooit. Tevens zijn er een aantal users die er heel vaak zijn. Doordat andere users soms hun uitlatingen niet vinden kunnen onstaat ruzie. Doordat er bijna geen mods zijn kunnen die het betreffende topic niet sluiten waardoor de ruzie steeds erger wordt. Zo heeft alles dus met elkaar te maken :(

LoYaL
Contacteer:

Bericht door LoYaL » 23 feb 2005, 21:47

Als mosymuis zijn verbinding het weer doet, en alle andere weer terug zijn zal het langzaam weer beter gaan denk ik :roll:

Coen

Bericht door Coen » 23 feb 2005, 21:49

Intruder schreef:Als mosymuis zijn verbinding het weer doet, en alle andere weer terug zijn zal het langzaam weer beter gaan denk ik :roll:
Het lijkt erop dat Mosy alweer terug is, hij is de hele avond al online!

LoYaL
Contacteer:

Bericht door LoYaL » 23 feb 2005, 21:51

Prophecy schreef:
Intruder schreef:Als mosymuis zijn verbinding het weer doet, en alle andere weer terug zijn zal het langzaam weer beter gaan denk ik :roll:
Het lijkt erop dat Mosy alweer terug is, hij is de hele avond al online!
Volgens mij via een andere verbinding ? :roll:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 feb 2005, 21:59

Nope, sinds vanavond heb ik inderdaad weer verbinding thuis. Ik zal dus weer actief zijn vanaf morgen. :)

LoYaL
Contacteer:

Bericht door LoYaL » 23 feb 2005, 22:00

mosymuis schreef:Nope, sinds vanavond heb ik inderdaad weer verbinding thuis. Ik zal dus weer actief zijn vanaf morgen. :)
Goed nieuws om te horen :bier:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 24 feb 2005, 12:15

Mischien zijn er dan minder ruzies :D

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 24 feb 2005, 14:03

Hmmm, interesante discussie!

Downloads toevoegen...... Dat kan ik niet.

Straf uitdelen kan ik ook niet, behalve berichten/topics sluiten/verwijderen.

Bee, jij beweert eigenlijk dat een moderator veel support moet geven. Komt er te weinig support van mods, dan moet er volgens jouw eentje bij..... :roll:

Support geven is wat ik een paar maanden geleden veel deed en nu door omstandigheden nauwelijks. Als moderrator ben ik nog wel actief, met mensen waarschuwen omdat hun sig of ava te groot is....

@paulus: Welke ruzies? De laatste is al op slot (door carlo).

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 24 feb 2005, 14:07

Die bedoelde ik inderdaad. Verder niet echt ruzies, maar veel vragen die veel gesteld worden en een hoop vragen die echt zo kan vinden.

Bee

Bericht door Bee » 24 feb 2005, 16:41

WebSiteNet schreef:Downloads toevoegen...... Dat kan ik niet.
Als ik mij niet vergis kan je bij paFileDB de permissies voor individuelen veranderen, dat zou een admin kunnen doen
Bee, jij beweert eigenlijk dat een moderator veel support moet geven. Komt er te weinig support van mods, dan moet er volgens jouw eentje bij..... :roll:
Nee, eentje die ervoor zorgt dat de support forums worden opgeruimt, dubbele topics worden doorverwezen, topics van mensen die niet zoeken worden gesloten.

En eigenlijk is er constante bewaking nodig voor de Show-Off, je ziet nu dat foute topics dagen (soms zelfs een hele week) open blijven staan, en dan weer meteen worden gesloten.

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 25 feb 2005, 09:39

Tsja mijn bijdrage ook nog maar even.
Waarom ik vind dat er hier een extra moderator, of meerdere toegevoegd moeten worden:
* Omdat er teveel topics in de verkeerde categorieën staan en de meeste mods dat blijkbaar niet op valt of ze hebben er geen tijd voor om ze te verplaatsen.
* Bepaalde forums bij de show-off staan nog steeds gesloten terwijl ik een pb heb gestuurt dat die alweer geopend kan worden, of andersom en dat duurt weleens een tijdje terwijl dat toch dezelfde dag gedaan moet kunnen worden lijkt me.
Als je dan een moderator puur aanstuurt voor dat soort dingen (daarnaast mag deze natuurlijk best de vragen beantwoorden die gestelt worden) en ook duidelijk maakt dat alles omtrend foute topics enz. naar diegene gestuurt wordt weet je ook gelijk dat het niet al te lang duurt voordat het verbeterd wordt.
* Ik zie het nog steeds voorkomen dat topics dubbel staan in categorieën of dat iemand gewoonweg 2 topics in verschillende categorieën opend over hetzelfde met een andere titel waardoor het alleen maar onduidelijker wordt, deze staan er vaak na een week nog, en enkele staan er hier nog steeds, als je ze dan wijst op de zoekfunctie en daarnaast gelijk een link geeft naar het oude topic scheelt dat alweer en kun je die nieuwe sluiten (is een archief geen optie hier? :D).

Kortom, ik pleit voor 1 of meerdere moderators en dat is niet omdat de huidige het verkeerd doen maar er denk ik gewoon teweinig tijd voor hebben om dit soort dingen ook allemaal nog eens na te kijken. :bier:
Barki.nl

Gesloten