Zomertijd
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Dus hoe zorg ik ervoor dat ik die query in mijn database draait?mosymuis schreef:Het is weer zomertijd!
Nu kan je natuurlijk aan al je leden vragen om de tijd in hun profiel op +2 uur te zetten, maar het is gebruiksvriendelijker om dit voor hen te doen. Draai de volgende query in je database en je bent er vanaf:
Code: Selecteer alles
UPDATE phpbb_users SET user_timezone = '2.00' WHERE user_timezone = '1.00'; UPDATE phpbb_config SET config_value = '2' WHERE config_name = 'board_timezone';
Ik heb momenteel een probleem met mijn tijd. Na het uitvoeren van enkele MODs (dit gaf verder geen problemen naar mijn weten) loopt mijn klok nu 3 uur achter. Leden gaven dit al aan. In mijn profiel en in ACP staat alles op GMT+1 dus dat is ok.
Wat moet ik aanpassen in
Om de tijd 2 uur verder te zetten?
PS: Vraag mij niet hoe het is gekomen....
Wat moet ik aanpassen in
UPDATE phpbb_users
SET user_timezone = '2.00'
WHERE user_timezone = '1.00';
UPDATE phpbb_config
SET config_value = '2'
WHERE config_name = 'board_timezone';
PS: Vraag mij niet hoe het is gekomen....

Laatst gewijzigd door patz op 14 okt 2005, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Zou het kunnen zijn dat deze het een maand te vroeg doet?, de fora waarvan ik weet dat het er in verwerkt is, lopen sinds vandaag allemaal een uur achter.Nymphy schreef:
of je kunt het doen via dit :
http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=12
dan wordt het altijd automatisch gedaan

function daytime()
{
$n = date("n");
$y = date("Y")-2000;
if($n >= 3 && $n <= 9)
Op mijn proef forum werkt dit, maar weet niet of dit echt de oplossing is.
Met groet, The Sting
Op dit moment is het in Nederland zomertijd. Zomertijd houdt in dat de tijd GMT+2 is. Wil je dat gasten en jezelf die tijd zien, dan zet je je tijd op GMT+2 in het administratiepaneel en in je eigen profiel.
Wanneer het wintertijd wordt, zet je dan de tijd terug op GMT+1. Je kan ook de mod van X installeren, die zal automatisch tijd optellen wanneer het zomertijd is.
Maar als de plannen van de PvdA doorgaan, zal die mod ook wel weer aangepast moeten worden.
Wanneer het wintertijd wordt, zet je dan de tijd terug op GMT+1. Je kan ook de mod van X installeren, die zal automatisch tijd optellen wanneer het zomertijd is.
Maar als de plannen van de PvdA doorgaan, zal die mod ook wel weer aangepast moeten worden.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Ik heb ooit gehoord dat ze de de zomertijd/wintertijd wissel willen afschaffen...
[ Reptielenforum | Slangenforum ]
Staat daar ook op +2
Ik wil zoals eerder in deze topic is benoemd, de uren gewoon 2 uur vooruit zetten, dan moet de tijd toch ook gewoon weer goed lopen lijkt mij.
Dus het uitvoeren van een sql oid, lijkt mij voldoende. Het probleem zit m juist dat ik niet weet wat ik exact moet uitvoeren in sql om de boel 2 uur vooruit gezet te krijgen.
Weet iemand dit?
Ik wil zoals eerder in deze topic is benoemd, de uren gewoon 2 uur vooruit zetten, dan moet de tijd toch ook gewoon weer goed lopen lijkt mij.
Dus het uitvoeren van een sql oid, lijkt mij voldoende. Het probleem zit m juist dat ik niet weet wat ik exact moet uitvoeren in sql om de boel 2 uur vooruit gezet te krijgen.
Weet iemand dit?