Session ID verhinderd login

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
darkman
Contacteer:

Session ID verhinderd login

Bericht door darkman » 16 mei 2005, 12:02

Ik heb op mijn site het phpBB2-forum alleen toegankelijk gemaakt voor leden. Nu is de link naar het forum alleen weergegeven wanneer iemand is ingelogd en dat heb ik geregeld via een session_start() functie. Als ik direct naar het forum ga zonder in te loggen op mijn site (door direct de pagina in de adresbalk te typen) werkt alles perfect en kan ik inloggen met mijn admin account. Echter wanneer ik inlog via de site en dus een session ID meestuur dan kan ik niet meer inloggen, als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul geeft hij geen foutmelding dat account niet bestaat maar ik log ook niet in, maar blijf op het loginscherm staan!

Het forum werkt hierna ook niet meer als ik het direct benader, het lijkt wel of de meegestuurde session id van mijn site het inloggen op het forum onmogelijk heeft gemaakt. Weet iemand hier raadt mee?

Daar komt nog bij dat ik het forum zo wil beveiligen dat wanneer iemand het probeert te bereiken door direct de pagina in de adres balk te typen wordt teruggestuurd naar mijn site alweer hij een account kan aanmaken. Dit wou ik doen via een session check en header functie, maar dat gaat dus blijkbaar niet omdat phpBB2 kennelijk geen session ID mag meekrijgen!

Mijn kennis van php is niet meesterlijk, hou daar astublieft rekening mee

Alvast bedankt
Nothing to read here

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 16 mei 2005, 12:04

Waarom gebruik je voor je site niet dezelfde login functie als die van phpbb, dan ben je van het probleem af. Dit is niet eens zo heel moeilijk te maken :)

darkman
Contacteer:

Geen slecht idee

Bericht door darkman » 16 mei 2005, 13:20

Dat is inderdaad geen slecht idee, hoeven ze ook niet twee gebruikersnamen en wachtwoorden te onthouden. Moet gewoon even kijken waar de accountgegevens precies worden opgeslagen in de phpBB2 database en hier de accountgegevens naar toe schrijven wanneer iemand op mijn site een account aanmaakt. Ga het allemaal wel even uitpluizen.

Bedankt.

Andere oplossingen zijn natuurlijk nog welkom, al ga ik het hiermee denk ik wel redden.
Nothing to read here

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 16 mei 2005, 13:21

account gegevens worden naar phpbb_users gezet zie ook includes/usercp_register.php :thumb:

Gesloten