Forum in een frame?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
darkman
Contacteer:

Forum in een frame?

Bericht door darkman » 19 mei 2005, 21:59

Zag dat het onderwerp ergens eerder in de tijd al werd aagesneden en daar werd afgeraden om een forum in een frame te plaatsen! Is het wel mogelijk dat het forum zonder al te ingrijpende wijzigingen na het inloggen weer wordt geopend in het frame in plaat van over de hele pagina?

Dit zou ik graag mogelijk maken wat op mijn site open ik nu een nieuwe pagina voor het forum terwijl ik het graag in een frame zet.

Alvast bedankt,

Groeten Darkman
Nothing to read here

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 20 mei 2005, 12:03

het is mogelijk, maar ik raad nog steeds af, je forum nooit in een frame, ook niet na het inloggen, in een frame te zetten :)

Sebastiaan_2003

Bericht door Sebastiaan_2003 » 20 mei 2005, 12:23

Ik heb mijn forum in een Iframe geplaatst, ik heb er zelf geen problemen mee http://www.leiden12.nl/forum.htm
Het is even werk maar het ziet er mooi uit als het lukt.

PHP Freak

Bericht door PHP Freak » 20 mei 2005, 14:30

eh darkman, wat voor frame gebruik jij, zo 1 wil ik ook :D

Bee

Bericht door Bee » 20 mei 2005, 16:39

Forums in Frames gaan 9/10 keer fout, cookies die niet worden doorgegeven, niet werkende auto-logins. Of, zoals WGEric zegt: "It really sucks when you are using frames"
... Maar ik modereer (nog) niet.

dj jb
Contacteer:

Bericht door dj jb » 21 mei 2005, 15:52

Fora in frames kunnen op zich wel goed gaan, maar meestal worden er van die idiote maten ingevoerd, wat het erg storend maakt.

Forum in een nieuw venster, of zo'n net Iframe, zoals Sebastiaan!
De kettingzaag is de natuurlijke vijand van de blokhut.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 mei 2005, 15:58

forum nooit in een (i) frame zetten, kans is (Volgens mij zoals ik al eerder zei), zeer groot dat er dingen met cookie, zoals autologin niet meer werken :)

dj jb
Contacteer:

Bericht door dj jb » 21 mei 2005, 16:20

kwestie van goed instellen (met een beetje experimenteren)

Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen om een IPB te laden (met autologon!!!) via een .tk adres (dat alle sites in frames laadt).

Het verschil IPB / phpBB boeit niet, een cookie is en blijft een cookie. ;)
De kettingzaag is de natuurlijke vijand van de blokhut.

Lontronics

Bericht door Lontronics » 21 mei 2005, 16:29

Ook ik heb het forum in een frame staan.
In eerste instantie wel wat puntjes aan moeten passen, bijvoorbeeld om vanuit de login niet uit het frame te breken.
Verder bleek Internet-Explorer gebruik te maken van de zg. p3p security, waardoor niet iedereen ingelogd bleef.
Ook dit heb ik middels een aanpassing verholpen waardoor nu alles probleemloos werkt.

In het kort de aanpassingen die ik heb doorgevoerd:

## AANPASSING LOGIN ZODAT PHPBB NIET MEER UIT EEN WEBFRAME BREEKT:

- /forum/templates/subSilver/login_body.tpl:

Zoek:

Code: Selecteer alles

<form action="{S_LOGIN_ACTION}" method="post" target="_top"> 
Vervangen door:

<form action="{S_LOGIN_ACTION}" method="post">

## IVM INGELOGD BLIJVEN MET INTERNET EXPLORER:

- /forum/includes/sessions.php

Zoek (ca. regel 394):

setcookie($cookiename . '_data', '', $current_time - 31536000, $cookiepath, $cookiedomain, $cookiesecure);
	setcookie($cookiename . '_sid', '', $current_time - 31536000, $cookiepath, $cookiedomain, $cookiesecure);
Hierboven toevoegen:

header('P3P: CP="NOI ADM DEV PSAi COM NAV OUR OTRo STP IND DEM"');
Resultaat:

setcookie($cookiename . '_data', '', $current_time - 31536000, $cookiepath, $cookiedomain, $cookiesecure);
	setcookie($cookiename . '_sid', '', $current_time - 31536000, $cookiepath, $cookiedomain, $cookiesecure);
## TARGET= VERWIJDERD VAN TEMPLATE ZODAT LINKS OPENEN IN DE WEBSITE ZELF:

- /forum/templates/subSilver/bbcode.tpl
Verander de URL-regel van:

<!-- BEGIN url --><a href="{URL}" target="_blank" class="postlink">{DESCRIPTION}</a><!-- END url -->
naar:

<!-- BEGIN url --><a href="{URL}" class="postlink">{DESCRIPTION}</a><!-- END url -->
Groet,
Jan

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 mei 2005, 16:35

dj jb schreef:kwestie van goed instellen (met een beetje experimenteren)

Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen om een IPB te laden (met autologon!!!) via een .tk adres (dat alle sites in frames laadt).

Het verschil IPB / phpBB boeit niet, een cookie is en blijft een cookie. ;)
er is wel degelijk een verschil ;)
Het is en blijft zo, dat de kans gewoon groot is dat bepaalde dingen niet goed werken :)

Lontronics

Bericht door Lontronics » 21 mei 2005, 16:54

Hallo Paulus,

Aangezien frames een algemeen goed zijn in de 'webwereld', vind ik eigenlijk dat elk forum hiervoor geschikt zou moeten zijn. Het is een beperking in het design van een website wanneer dit niet mogelijk is.
Verder zijn er voldoende technieken om een forum ook in een frame goed te laten functioneren, ook met het gebruik van cookies etc....

Er is inderdaad een verschil, maar ik vind niet dat dit verschil een probleem zou moeten zijn voor het functioneren van het forum ;)

Voor mijzelf heb ik e.e.a. met bovengenoemde aanpassingen opgelost.
Maar eigenlijk vind ik het een zwakte van phpbb dat dit nodig is....

Groeten,
Jan

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 mei 2005, 16:55

frames zijn niet eens meer valid xhtml, en wordt door ervaren webdesigners afgeraden ;)

Bee

Bericht door Bee » 21 mei 2005, 17:08

Frames kunnen nut hebben, maar het aantal voordelen van frames is na drie punten wel allemaal genoemd, terwijl je met de nadelen toch een flink a4tje kunt vullen.

Daarnaast is het niet geschikt voor zoekmachines, kunnen mensen die gebruik maken van Opera frames uitzetten, kunnen slechtziende de site niet goed bereiken (voorleesbrowsers ;))

En de meeste mensen kunnen niet goed targets opgeven (uit de XHTML specificatie gehaald, dus met kan er al niet gevalideerd worden)
... Maar ik modereer (nog) niet.

tweetie

Bericht door tweetie » 21 jun 2005, 11:55

fast sjonny schreef:- /forum/includes/sessions.php

Zoek (ca. regel 394):

Hierboven toevoegen:

Resultaat:

Effe voor de zekerheid:
Nummer 1:

setcookie($cookiename . '_data', serialize($sessiondata), $current_time + 31536000, $cookiepath, $cookiedomain, $cookiesecure);
setcookie($cookiename . '_sid', $session_id, 0, $cookiepath, $cookiedomain, $cookiesecure);
Nummer 2:

setcookie($cookiename . '_data', serialize($sessiondata), $current_time + 31536000, $cookiepath, $cookiedomain, $cookiesecure);
setcookie($cookiename . '_sid', $session_id, 0, $cookiepath, $cookiedomain, $cookiesecure);
Nummer 3

Nummertje 3 is afwijkend, maar ik neem aan dat je daar ook de header('P3P: CP="NOI ADM DEV PSAi COM NAV OUR OTRo STP IND DEM"'); ervoor moet plakken??

Eefjuh
Contacteer:

Bericht door Eefjuh » 21 jun 2005, 12:08

Dit is nou eigenlijk ook iets wat ik zoek vanwege het dataverkeer wat er word gecreaeerd doordat de banner op elke nieuwe pagina opnieuw word geladen.

Ik zoek iets waardoor dat niet hoeft en dan kom je nog steeds op een frame uit.

het forum van http://www.mazdamx-3.nl werkt ook goed, geen problemen met cookies enzo..

svenn
Contacteer:

het

Bericht door svenn » 21 jun 2005, 13:05

het is veel makkelijker gewoon je template aan te passen ...

Eefjuh
Contacteer:

Bericht door Eefjuh » 21 jun 2005, 22:39

Zoals?

Ik wil mijn banner op alle pagina's zichtbaar houden. lijt mij niet echt kunnen zonder dat ie opnieuw moet laden..

Gesloten