koppelen forums / niveau's te kort / verbergen categorie

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
advieszeur
Contacteer:

koppelen forums / niveau's te kort / verbergen categorie

Bericht door advieszeur » 05 jul 2005, 08:24

Ik gebruik het forum voor een gameclan. Binnen deze clan kunnen squads bestaan. Nu wil ik ieder squad een apart gedeelte van het forum geven.

Doe ik dit via een forum aangemaakt binnen een categorie vanaf de beginpagina, zit er nog maar één niveau onder. Een squad kan dan niet eigen forums aanmaken, maar alleen topics.

Onder deze topics zitten alleen posten. Voor een squad wil ik meerdere onderwerpen (forums) beschikbaar stellen met topics hieronder. Hiervoor kom ik dus één niveau te kort.

Ik kan ook een categorie aanmaken per squad, maar dan wordt de beginpagina te lang. Het liefst zou ik bepaalde categorieen onzichtbaar (hidden) willen maken, en via een link toegang bieden.

Het aantal niveau's zijn dan voldoende, en het stoort ook niet aan de hoeveelheid info op het beginblad. Het is helaas niet mogelijk om dit te doen. Alleen forums, onder een categorie zijn hidden te maken, en niet de categorieen zelf.

Meerdere complete forums opzetten zou ook kunen, maar mensen moeten dan meerdere keren registreren en inloggen. Als je dan b.v. 5 squads heb, en iemand wil in allemaal posten, moet de persoon zich 6 keer registreren en inloggen.

Is het misschien ook mogelijk om een soort relatie tussen verschillende forums op te bouwen, zodat met één keer inloggen in meerdere forums gepost kan worden, en dat evengoed gasten zonder inloggen alle forums kunnen lezen.

:wink:
Mijn (clan) site: http://www.nl4u.nl :lol:

flance

Bericht door flance » 05 jul 2005, 08:45

Om te zorgen dat andere squads bepaalde fora neit zien moet je het volgende doen.
> maak groepen
> stop elke squad in een aparte groep
> geef alle forums die je niet zichtbaar wilt hebben voor andere squads de permissie private [hidden]
> geef de bepaalde groepen toegang tot die fora (group permissions)

ik denk dat dit je probleem zal verhelpen
Voor al je webmasterhulp -> WebRookie!
Afbeelding

advieszeur
Contacteer:

Bericht door advieszeur » 05 jul 2005, 09:28

Dit is mij al bekend. Het probleem is dan dat de squad (groep) vanaf een forum niveau begint te werken.

Hieronder is maar 1 niveau, n.l. de verschillende topics.

Dus als een onderdeel Chalange hier wordt aangemaakt, kan hieronder geen topics meer onder.

Voorbeeld indeling:

[Categorie] : b.v. Squads
   [Forum] : b.v. Squad 1

[Topic] : b.v. Chalange

[Posts]
(en dit niveau zou eigenlijk ook topics moeten bevatten. zodat iedere uitdaging een eigen topic is, en dat deze niet door elkaar gaan lopen zoals bij posts.

De oplossing is een groep (squad) een hele categorie te geven, maar dit zou teveel voor de begin pagina worden, bovendien kan een categorie niet verborgen worden.

Ze moeten dus voor iedereen toegankelijk zijn, maar omdat dit teveel info zou zijn wil ik deze verborgen (of in en uit klapbaar) hebben.

Ook een apart forum (een nieuwe url dus) zou een oplossing zijn, maar dan zit je met dubbele registratie.

Luuk

Bericht door Luuk » 05 jul 2005, 10:11

Zoek eens naar de categorie hierarchie MOD, hiermee kun je categorieen/forums onderelkaar zetten (Cat 1-Cat 2 in cat 1-Forum 1 in cat 2-Forum 2 in forum 1 etc). Wat jij wilt dus.
Afbeelding

advieszeur
Contacteer:

Bericht door advieszeur » 05 jul 2005, 23:05

Ja, dat is wat ik wil. Alleen nu ik er wat over lees, lijkt me dit vrij ingewikkeld. Ik heb een forum draaien op 2.0.11.

Deze wil ik updaten naar 2.0.15 met de nieuwste categorie hierarchie MOD.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, want zoveel ervaring met forums heb ik ook niet. Zelf lijkt me een update van 2.0.11 naar 2.0.15 eerst. (geen speciale mods geïnstalleerd)

Hiervan kan ik wel beschrijvingen op het forum vinden
(alles direct overschrijven, uitgezonderd config.php, en dan install/update_to_latest.php in de browser laden, en dan de contrib en install mappen verwijderen)

Daarna de categorie hierarchie MOD installeren, maar die beschrijving is nogal onduidelijk. http://www.nl4u.nl/test/MOD-categories_ ... 211RC5.txt

Wordt hier nu bedoeld het hernoemen van de bestanden en dan gewoon install_cad/install.php draaien vanuit browser (heb mysql-database)?

Hoe zit het met eventuele stijlen die ik later wil toevoegen.

Luuk

Bericht door Luuk » 05 jul 2005, 23:19

Als je update, doe het dan meteen naar versie 2.0.16. Dat is momenteel de nieuwste ;)

Maar je zegt dat je geen mods hebt, dan kun ook de premodded bestanden downloaden en dan updaten naar 2.0.16. Dat laatste wou ik dan doen, scheelt 2 uur (dat staat tenminste in de installatie duur).

Eerst een backup maken van je database en bestanden, voor het geval dat er iets mis gaat! Dan phpbb 2.0.15 downloaden, de map install uploaden en install/update_to_latest.php uitvoeren. Alle bestanden verwijderen, behalve config.php
De mod downloaden, premodded bestanden. Alles uploaden, naar install_cat/install.php gaan en dan zou alles moeten werken van de mod. De map install_cat verwijderen en dan is de mod geinstalleerd.
Nu moet je alleen nog handmatig updaten naar phpbb versie 2.0.16 ;)

Andere stijlen wordt moeilijk, je moet namelijk de wijzigingen in de .tpl bestanden dan doorvoeren op je nieuwe template. Het beste is dan vanuit subSilver een eigen stijl maken, dat je die bestanden gebruikt die al aangepast zijn.
Afbeelding

Gesloten