Weergave aanmeldingsdatum wijzigen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Weergave aanmeldingsdatum wijzigen
...
Hier op het forum staat (onder een eventuele Avatar) bij voorbeeld
7-8-2005 (de datum verschijnt op een nieuwe regel)
Mijn vraag is: Hoe bereik ik dat het wordt getoond als
7 Augustus 2005 (datum dus ook op nieuwe regel, zonder streepjes en de maandnaam voluit)
Ik heb al geprobeerd in lang_main <br /> achter Geregistreerd op te plakken, maar dan verschijnt de dubbele punt ook op de volgende regel . . .
Hier op het forum staat (onder een eventuele Avatar) bij voorbeeld
7-8-2005 (de datum verschijnt op een nieuwe regel)
Mijn vraag is: Hoe bereik ik dat het wordt getoond als
7 Augustus 2005 (datum dus ook op nieuwe regel, zonder streepjes en de maandnaam voluit)
Ik heb al geprobeerd in lang_main <br /> achter Geregistreerd op te plakken, maar dan verschijnt de dubbele punt ook op de volgende regel . . .
Het is nog maar een gis
of hard òf zoetjes zeilen in Uw voordeel is . . .
Daar lees ik:paulus schreef:Je moet in viewtopic_body.tpl zijn. En de datum zul je in viewtopic.php moeten aanpassen, ik geloof dat het ergens in een create_date ofzo staat, en dan de 2de parameter.
$poster_joined = ( $postrow[$i]['user_id'] != ANONYMOUS ) ? $lang['Joined'] . ': ' . create_date($lang['DATE_FORMAT'], $postrow[$i]['user_regdate'], $board_config['board_timezone']) : '';
't Zegt me alleen zo weinig . . .

Het is nog maar een gis
- WebSiteNet
- Contacteer:
In je profiel en in de board configuratie kan je het formaat van de datum aangeven met symbolen. De betekenis van de symbolen staat hier:
http://nl3.php.net/date
Een hele goede mod vind ik om dat te vervangen:
http://phpbbhacks.com/download/476
Zou eigenlijk iedereen moeten doen. Maar om de nederlandse maandnamen te krijgen weet ik zo snel de oplossing niet van.
Zou eigenlijk iedereen moeten doen. Maar om de nederlandse maandnamen te krijgen weet ik zo snel de oplossing niet van.

Dat was mij bekend en dat had ik al toegepast, maar dat heeft alleen zichtbaar effect boven de Forum Index . . .WebSiteNet schreef:In je profiel en in de board configuratie kan je het formaat van de datum aangeven met symbolen. De betekenis van de symbolen staat hier:
(zoals ook hier . . .)
Het is nog maar een gis
Reg date, is altijd alleen d-M-Y WSN.WebSiteNet schreef:In je profiel en in de board configuratie kan je het formaat van de datum aangeven met symbolen. De betekenis van de symbolen staat hier:
Dat komt omdat bij de profielen nog steeds de oude datumnotatie blijft staan 
Er is vlgs. mij maar een manier om dat vervolgens aan te passen en dat is via een query via phpMyAdmin.
Ikzelf heb bijvoorbeeld de tijdnotatie aangepast naar D d-m-y H:i oftewel als voorbeeld Ma 08-08-05 18:54
Als je in phpMyAdmin naar de juiste tabel gaat, vervolgens voor SQL kiest bovenin en dan de volgende regel uitvoert:
Dan pas je in een keer voor alle gebruikers de datumnotatie aan volgens bovengenoemde tijdsnotatie. Je kunt hiervoor natuurlijk elke tijdsnotatie invullend die je wilt.
Let op: Als jouw tabellen als voorvoegsel niet phpbb_ hebben maar iets anders dan moet je dat natuurlijk aanpassen bij phpbb_users
Succes!
Jan

Er is vlgs. mij maar een manier om dat vervolgens aan te passen en dat is via een query via phpMyAdmin.
Ikzelf heb bijvoorbeeld de tijdnotatie aangepast naar D d-m-y H:i oftewel als voorbeeld Ma 08-08-05 18:54
Als je in phpMyAdmin naar de juiste tabel gaat, vervolgens voor SQL kiest bovenin en dan de volgende regel uitvoert:
Code: Selecteer alles
UPDATE `phpbb_users` SET `user_dateformat` = 'D d-m-y H:i';
Let op: Als jouw tabellen als voorvoegsel niet phpbb_ hebben maar iets anders dan moet je dat natuurlijk aanpassen bij phpbb_users

Succes!
Jan
Paulus,paulus schreef:Je moet in viewtopic_body.tpl zijn. En de datum zul je in viewtopic.php moeten aanpassen, ik geloof dat het ergens in een create_date ofzo staat, en dan de 2de parameter.
Aandachtig toegehoord hebbende krijg ik thans vagelijk het vermoeden dat ik een idee begin te krijgen van waar het klokje heel misschien zou kunnen luiden . . . maar waar nou de klepel hangt . . . . dat is voor mij nog volledig in raadselen gehuld

Kun je voor deze leek alsjeblieft wat explicieter zijn ?

Het is nog maar een gis
$poster_joined = ( $postrow[$i]['user_id'] != ANONYMOUS ) ? $lang['Joined'] . ': ' . create_date($lang['DATE_FORMAT'], $postrow[$i]['user_regdate'], $board_config['board_timezone']) : '';
...
Ben iets nader . . .
Ik heb (geloof ik) veranderd:
viewtopic.php
$poster_joined = ( $postrow[$i]['user_id'] != ANONYMOUS ) ? $lang['Joined'] . create_date($lang['DATE_FORMAT'], $postrow[$i]['user_regdate'], $board_config['board_timezone']) : '';
lang_main.php
$lang['DATE_FORMAT'] = 'j F Y';
en ik zie nu staan:
Augustus 2005
Nu alleen nog een linebreak erbij . . .
Heb daartoe een paar pogingen gedaan door <br /> in te voegen, maar dat leidde tot een parse error . . .
Suggesties ?
Ben iets nader . . .

Ik heb (geloof ik) veranderd:
viewtopic.php
$poster_joined = ( $postrow[$i]['user_id'] != ANONYMOUS ) ? $lang['Joined'] . create_date($lang['DATE_FORMAT'], $postrow[$i]['user_regdate'], $board_config['board_timezone']) : '';
lang_main.php
$lang['DATE_FORMAT'] = 'j F Y';
en ik zie nu staan:
Augustus 2005
Nu alleen nog een linebreak erbij . . .
Heb daartoe een paar pogingen gedaan door <br /> in te voegen, maar dat leidde tot een parse error . . .
Suggesties ?
Het is nog maar een gis
$poster_joined = ( $postrow[$i]['user_id'] != ANONYMOUS ) ? $lang['Joined'] ."<br />". create_date($lang['DATE_FORMAT'], $postrow[$i]['user_regdate'], $board_config['board_timezone']) : '';

En dat doet hetpaulus schreef:Moet werken denk ikCode: Selecteer alles
$poster_joined = ( $postrow[$i]['user_id'] != ANONYMOUS ) ? $lang['Joined'] ."<br />". create_date($lang['DATE_FORMAT'], $postrow[$i]['user_regdate'], $board_config['board_timezone']) : '';

Ik zie nu:
:thumb: Mijn dank aan alle medewerkers en -denkers :thumb:
Het is nog maar een gis