background prutsen met html-codes
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
background prutsen met html-codes
Weet iemand hoe je bij een html-pagina bij het gebruik van frames toch één achtergrond voor je pagina kan krijgen? Dus een gezamenlijke achtergrond voor zowel sidebar als frame(s).
Laatst gewijzigd door kolly op 11 jun 2003, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe dit met een normaal frame werkt weet ik niet, maar ik weet wel hoe dit werkt met een IFRAME. Zie hiervoor http://www.jacqieline.com/code_snippers ... ipt&id=140
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
FlorisD, het idee is goed op zich, maar dat plaatje komt op de voorgrond te staan i.p.v. op de achtergrond. Als je het plaatje helemaal ondoorzichtig maakt zie je dus de onderliggende frames niet meer
DeMolt, hoe bedoel je het plaatje groter maken dan de frame? Als ik dit doe blijft de andere frame het gewoon overlappen, dus dit werkt nog niet echt dus
Kom op mensen, is er dan niemand die weet hoe het eigenlijk moet? Ikke wil weten

DeMolt, hoe bedoel je het plaatje groter maken dan de frame? Als ik dit doe blijft de andere frame het gewoon overlappen, dus dit werkt nog niet echt dus

Kom op mensen, is er dan niemand die weet hoe het eigenlijk moet? Ikke wil weten

Een laatste oplossing die zeker werkt is nog om de achtergrond in delen op te knippen in een programma als Photoshop.
Dit is echter wel aardig lastig.
Dit is echter wel aardig lastig.
Ja met het gevolg dat voor elke nieuwe pagina die in het frame opent de achtergrond weer opnieuw moet worden geladen, niet echt de bedoeling eigenlijk. Bovendien moet ik dan alle huidige pagina's aanpassen, ook een bult werk gezien het aantal pagina's 
Zou het dan echt niet mogelijk zijn om zo'n achtergrond te krijgen? :S
Maar andere vraag dan maar, hoe krijg ik het voor elkaar dat bijv. een plaatje van 50 bij 50 pixels naar onderen toe telkens herhaald wordt als achtergrond, maar opzij juist niet?

Zou het dan echt niet mogelijk zijn om zo'n achtergrond te krijgen? :S
Maar andere vraag dan maar, hoe krijg ik het voor elkaar dat bijv. een plaatje van 50 bij 50 pixels naar onderen toe telkens herhaald wordt als achtergrond, maar opzij juist niet?
Door het volgende toe te voegen aan je BODY tag:kolly schreef:Haha, neej chatgek, ik werk met HTML, niet php. Voor html gebruik je style sheets, CSS genaamd, daar ga ik me nu maar ff in verdiepen dan
Maar uhm, nogmaals hoe kan ik in html een klein plaatje als achtergrond continue onder elkaar laten herhalen, maar niet opzij?
Code: Selecteer alles
style="background-repeat: repeat-y;"
Code: Selecteer alles
<BODY background="plaatje.ext" style="background-repeat: repeat-y;">
Dan wordt het iets met het volgende:kolly schreef:Werkt style="background-center" dan ook als je bijv. alleen in het midden van je pagina 1 achtergrondplaatje hebben wilt?
background-repeat : no-repeat;
background-position : center;
Ik kom daar ook niet zelf op hoor! Dat haal ik uit een programma genaamd TopStyle.kolly schreef:Hmm eigenlijk dus helemaal niet zo moeilijk allemaal, alleen kom dr maar eens zelf op