Onderling gegevens uitwisselen: 1 forum online & 2 lokaa
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Onderling gegevens uitwisselen: 1 forum online & 2 lokaa
Ik heb op twee notebooks een phpBB-forum draaien op een lokale server + een versie op internet. Op beide notebooks én internet zal tegelijkertijd gewerkt worden. Aan het eind van de dag wil ik onderling de gegevens bijwerken.
Ik heb het al geprobeerd via MySQL, dit werkt niet heel goed... Ik vraag mij af: heeft phpBB geen functie om meerdere fora samen te voegen?
Dank en groet!
Ik heb het al geprobeerd via MySQL, dit werkt niet heel goed... Ik vraag mij af: heeft phpBB geen functie om meerdere fora samen te voegen?
Dank en groet!
Geen internetverbinding
Dank voor je reactie! Ik heb op de beide notebooks geen internetverbinding.....Leipo schreef:Allebei gewoon via dezelfde database laten lopen?
Nee, in iedergeval niet gemakkelijk. Ik zal een voorbeeld geven waarom niet:
Je hebt forum X en forum Y beide zijn net geïnstalleerd.
Je maakt op X een topic aan met id 2
Je maakt op Y een topic aan met id 2
Wil je ze dan samenvoegen, dan moet je zorgen dat Y id 3 krijgt.
En dat is in feite ondoendelijk, omdat alles met elkaar loopt.
Maar wel mogelijk
Hé, maar dat is een goed punt... Ben ik er met het veranderen van alleen de id's? Ik verwacht geen "honderden" berichten samen te moeten voegen. En kan ik dat veranderen in mijn MySQL dumps? Dank voor je reactie!
nou ben ik hier absoluut geen held in, maar als je een forum even getallen zou laten tellen en 't andere oneven, dan ben je toch al een heel eind?Stef schreef:Nee, in iedergeval niet gemakkelijk. Ik zal een voorbeeld geven waarom niet:
twee MySQL dumps..
hmm, ik ben mezelf voorbij gelopen, situatie is nu dat ik twee MySQL dumps heb en daar voor morgenochtend één forum mee moet vullen... op zich zijn het niet heel veel berichten: (hoe) kan ik hier het beste van maken? (Hulp!...)
oplossing, min of meer
Nou ja, het vergt wat tijd en vooral ook concentratie, maar ik kopieer de ene SQL dump in de andere (per item) en verander dan de id's met 00 erachter. Vooralsnog lukt dit, al denk ik wel dat ik na 2 weken (zolang duurt het event...) compleet geshuffeld zal zijn.
Nu ja, toen ik begon wist ik niet eens hoe een lokale server te bouwen en nu ben ik hier, stukken wijzer en de volgende keer zal ik het zeker anders aanpakken! Dank voor alle reacties.
Nu ja, toen ik begon wist ik niet eens hoe een lokale server te bouwen en nu ben ik hier, stukken wijzer en de volgende keer zal ik het zeker anders aanpakken! Dank voor alle reacties.
Dat klopt, maar met wat concentratie en wiskundig inzicht gaat het best... Één ding geleerd: nooit op meerdere lokaties hetzelfde "ding" willen doen als je geen internetverbinding hebt. Maar goed, ik zal het nu af moeten maken...paulus schreef:Dat gaat denk ik ook niet goed werken, de tabellen zijn gekoppeld. Als je in phpbb_topics de topic_id wijzigt, moet je in phpbb_posts ook de topic_id wijzigingen, en dit gaat zo nog een tijdje door