Overzetten database (20MB+)
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- Menace2Society
Overzetten database (20MB+)
Ik heb het geprobeerd met de tutorial maar dat werkt niet.. Er was een programma waarmee ik hele grote databases kon overzetten? Weet iemand hoe?
Je upload die file in de map waar bigdump staat, en dan ziet bigdump automatische die .sql file staan, en kan je hem importerenmister.G. schreef:als de database groter is dan 20mb (bv:100mb), dan raden ze je aan van dit te doen via ftp ( Alternatively you can upload your dump files of any size via FTP.)
weet iemad hoe je dan te werk moet gaan ???
mvg

Ik heb gezocht naar een mogelijke oplossing betreft het backuppen (en restoren) voor wat grotere databases.
Er blijkt van MySQL een programma te zijn: MySQL administrator (even googlen)
Hier kun je de server gegevens invullen en connecten naar je database. Het schijnt met dit programma mogelijk te zijn om databases te downloaden die groter dan 50 mb zijn. Ik wil dit gaan proberen en heb dus het programma geinstalleerd en geconnect naar mijn server.
Als ik voor de optie backup wil kiezen, moet ik een execution method kiezen.
ZOals je op het plaatje ziet:

1. Kan iemand mij vertellen welke optie het beste is?
2. Moet ik ook het vinkje "complete backup" aanvinken. Deze kan nl. ook uitgezet worden.
3. En welke opties moeten er aangevinkt worden bij Output File Options?
Hopelijk kan ik dan met succes mijn database backuppen...
Er blijkt van MySQL een programma te zijn: MySQL administrator (even googlen)
Hier kun je de server gegevens invullen en connecten naar je database. Het schijnt met dit programma mogelijk te zijn om databases te downloaden die groter dan 50 mb zijn. Ik wil dit gaan proberen en heb dus het programma geinstalleerd en geconnect naar mijn server.
Als ik voor de optie backup wil kiezen, moet ik een execution method kiezen.
ZOals je op het plaatje ziet:
1. Kan iemand mij vertellen welke optie het beste is?
2. Moet ik ook het vinkje "complete backup" aanvinken. Deze kan nl. ook uitgezet worden.
3. En welke opties moeten er aangevinkt worden bij Output File Options?
Hopelijk kan ik dan met succes mijn database backuppen...