extern css werkt niet correct

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Grimlock

extern css werkt niet correct

Bericht door Grimlock » 08 feb 2006, 16:03

In welk bestand staan deze gegevens?

Code: Selecteer alles

/* Main table cell colours and backgrounds */
td.row1	{ background-color: {T_TR_COLOR1}; }
td.row2	{ background-color: {T_TR_COLOR2}; }
td.row3	{ background-color: {T_TR_COLOR3}; }
Ze werken niet correct, dus ik moet of de waardes er letterlijk inzetten. Of de locatie van een regel die er voor zorgt dat het daar ogpehaald word wijzigen.

Kan iemand me helpen? :thumb:

Grimlock

Bericht door Grimlock » 08 feb 2006, 16:06

Ik wil eigenlijk de locatie van af mijn css naar de {} varriabelen plaats lijden. Want ik zie dat er meer opgehaald moet worden. :?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 feb 2006, 16:12

dingen tussen { en } kan je alleen in de .tpl files gebruiken die door phpbb geparsed worden ;)

Grimlock

Bericht door Grimlock » 08 feb 2006, 16:16

Oh, dat is best vaag. Dus ik van boardstyle.css een boarstyle.tpl van maken en dan alles tussen css tags plaatsen?

Kun je me ook nog even vertellen waar al die gevens vandaan komen?

Stenks! :thumb:

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 08 feb 2006, 16:18

Voor de echte gegevens moet je in je page_header.php kijken. En daar verwijzen ze weer naar de theme_info.cfg. :)

-edit- Volgensmij kun je beter meteen in je theme_info.cfg kijken.. :P

Grimlock

Bericht door Grimlock » 08 feb 2006, 16:21

Allright, weer wat geleerd! :D Is het een ramp als ik alle waardes letterlijk ga invullen in boardstyle.css?

En wat moet ik dan uit page_header.php halen om het dan overbodige theme_info bestand te laden?

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 08 feb 2006, 16:32

Kijk, wat ik weet, is dat in de overall_header.tpl een embedded stylesheet zit, en dat daar de codes {T_TR_COLOR1} enzo gebruikt worden. En dat je in je page_header.php kunt zien waar die codes voor staan. En als je daar kijkt, zie je weer dat die codes verwijzen naar het theme bestand, in dit geval theme_info.cfg.

Maar wat jij nu wilt snap ik niet precies :oops: want bij een forum zit al een template.css bestand, die alleen niet gebruikt wordt. Hij gebruikt die in de overall_header.tpl, als je daar geen wijzigingen in aangebracht hebt.

wshox

Bericht door wshox » 02 mar 2006, 12:52

Je kunt de stylesheet in de overal_header plaatsen of doorlinken naar een externe CSS gelijk de gewone HTML css declaraties. Gebruik zelf de tweede methode, maar wat me opvalt is dat de forums&topics niet meer oplichten bij een mouseover en dat de posts niet meer afwisselend gekleurd worden.

Kan dit aan de vervanging van de {style} oproepen door CSS definities liggen? Misschien dat de mouseover nog rechtsstreeks aangepast kan worden als #RGB waarde, maar de wisselende postkleuren doen eerder denken aan een dynamisch script waarvoor de {} en de theme_info gebruik wordt. Kan iemand dit bevestigen? Wil dit probleem graag oplossen ;)

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 02 mar 2006, 13:26

Heb je niet toevallig mods ofzo geinstalleerd waarbij je wijzigingen moest maken in je overall_header of .css?

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 02 mar 2006, 13:37

in een externe style sheet mag je nooit {T_VARIABELE} gebruiken
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

wshox

Bericht door wshox » 05 mar 2006, 15:57

Lady Elensar schreef:Heb je niet toevallig mods ofzo geinstalleerd waarbij je wijzigingen moest maken in je overall_header of .css?
Geen idee, het forum is lange tijd (2003-2005) beheerd door de oorspronkelijke webmaster (nu mijn collega-webmaster) van de site. Pas halverwege 2005 ben ik mee gaan helpen. Hij kon me ook niet verder helpen met het probleem.

Ontdekte wel dat de mouseover een hack is (notabene 1 pagina verder hier op het forum :oops: ), maar heb deze inmiddels al vervangen door een #kleurwaarde.

Het probleem van de kleurverspringing:
Ik heb nu het vermoeden dat mijn teamlid de CSS extern geplaatst heeft, errors kreeg omdat de CSS geen { } codes ondersteunt en deze toen vervangen heeft door #kleurwaardes. Zal de CSS daarom terugplaatsen in de overal_header en de codes aanpassen in de theme_info. Klaat nog weten hoe het afloopt ;)

Gesloten