HeliusGray

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
pufrunner

HeliusGray

Bericht door pufrunner » 04 mar 2006, 15:17

Wie kan me verder helpen? Forum aangemaakt, subsilver standaard. Daarna Template HeliusGray, incl taalmodule geupload en geinstalleerd.
Alles lijkt goed te gaan tot ik bij exporteren uitkom.
Ik krijg dan de melding
" De 'exporter' kon niet schrijven naar het thema informatie bestand. Klik op de knop hieronder om dit bestand via je browser te downloaden. Wanneer je het gedownload hebt, kun je het verplaatsen naar de map waarin de template bestanden staan. Je kunt de bestanden vervolgens verpakken voor distributie of ergens anders gebruiken"
Dis ik download dat bestandje, en verplaats en upload dit naar de map waar de template bestanden staan, maar de stijl verandert niet de de Helius Gray template. How come, wat doe ik fout??? :oops: :cry: :roll:

Bee

Bericht door Bee » 04 mar 2006, 15:23

Wat wil je doen dan, de standaardstijl Helius Grey maken?

Tevens hoort dit thuis in phpBB Support, omdat het hier geen mod(ification) betreft.
... Maar ik modereer (nog) niet.

pufrunner

stijl

Bericht door pufrunner » 04 mar 2006, 15:28

ja, dat is de bedoeling, ben al een stukje verder, ik krig nu deze foutmelding'

" Parse error: parse error, unexpected $ in /www/htdocs/hardlooa/Forum/phpBB2/includes/template.php(127) : eval()'d code on line 127"

Hoe moet ik dat veranderen... :roll:

Bee

Bericht door Bee » 04 mar 2006, 16:17

Als je de standaardtemplate wil veranderen kan dat gewoon in Algemene Configuratie hoor :roll:

pufrunner

Bericht door pufrunner » 04 mar 2006, 16:23

Heb ik gezien, maar ik blijf maar die melding krijgen. :twisted:

Bee

Bericht door Bee » 04 mar 2006, 17:05

Dan heb je iets fout aangepast in een templatebestand, ik weet niet waar je aan hebt zitten rommelen als je niet zegt op welke pagina je het krijgt.

pufrunner

Foutje

Bericht door pufrunner » 04 mar 2006, 17:07

Heb er inmiddels alles af gehaald, ga opnieuw beginnen, ik zou niet weten wat er mis is gegaan, maar het zaakje liep stevig vast hier. Nieuwe start dus, voorlopih bedankt voor je support en je moeite. :lol:

pufrunner

daar gaan we weer

Bericht door pufrunner » 04 mar 2006, 17:44

Yep, daar gaan we weer. Heb weer alles geinstalleerd, heb een extra stijl (HeliusGray) toegevoegd, aangemaakt en geexporteerd. Ik krijg dan deze melding
"
De 'exporter' kon niet schrijven naar het thema informatie bestand. Klik op de knop hieronder om dit bestand via je browser te downloaden. Wanneer je het gedownload hebt, kun je het verplaatsen naar de map waarin de template bestanden staan. Je kunt de bestanden vervolgens verpakken voor distributie of ergens anders gebruiken"

Ik heb daarop het bestandje theme_info.cfg gedownload en dit daarna weer geupload naar de template dir van Helius Gray. Ik krijg die stijl er echter maar niet op. Wat doe ik fout, Hoe moet ik de bestanden dan verpakken voor distributie? :oops:
Oh ja, ik krijg deze melding ook nog....
phpBB : Critical Error

Could not open HeliusGray template config file

DEBUG MODE

Line : 390
File : functions.php
Laatst gewijzigd door pufrunner op 04 mar 2006, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 04 mar 2006, 17:46

je hoeft hem niet te exporteren na het installeren van de style.

pufrunner

Bericht door pufrunner » 04 mar 2006, 17:51

waar komen die errors vandaan? Ik zit weer vast. Er staat aangegeven dat je moet exporteren, als dat achterwege laat, en ik pas alleen de algemene config aan, is dat voldoende?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 04 mar 2006, 17:57

Je moet hem uploaden, dan naar admin, style beheer, en daar toevoegen kiezen, en dan de standaard style aanpassne. Dan hoort hij te werken.

pufrunner

Bericht door pufrunner » 04 mar 2006, 18:04

paul schreef:Je moet hem uploaden, dan naar admin, style beheer, en daar toevoegen kiezen, en dan de standaard style aanpassne. Dan hoort hij te werken.
Ik heb weer voor de tweede keer een totale vastloper. Kan niks meer. Jij bedoelt admin_style.php? Waar/hoe pas ik dan de standaard style aan?

Bee

Bericht door Bee » 04 mar 2006, 20:03

Eerst zorg je ervoor dat alle bestanden van de template (ALLE BESTANDEN!!! Let op de automatische hoofdletterfuncties van je FTP-programma, zorg dat dat uitstaat!!!!)

De stijlbestanden moeten zo staan:

templates/TemplateNaam/
De stylesheet en het configuratiebestand moeten dezelfde hoofdletters hebben als de map.

Een stijl installeer je via
Stijlen beheer > Toevoegen

Via Algemeen beheer> Configuratie kan je de standaard stijl instllen

pufrunner

apple

Bericht door pufrunner » 04 mar 2006, 20:09

heb een andere styl er op gezet, en het is gelukt. Ik vermoed dat er iets niet on orde is geweest met de eerdere gedownmoade stylen.

Gesloten