Membercenter op mijn forum
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Membercenter op mijn forum
Hoi allemaal. Ik heb hier al enige tijd gezocht, maar kon geen topic hierover vinden, en ook niet bij Google.
Ik wil op mijn forum graag een soort member-center maken voor mijn leden. Het zijn gewoon paginas waarop je alleen kan komen als je je gaat inloggen op mijn forum. Als je eenmaal inlogt, dan krijg je in het menu van mijn forum te toegang tot het member-center waar allemaal dingetjes staan. Zo wil ik het een beetje hebben.
Alleen het probleem is, hoe ik een pagina beveilig, dus dat alleen members erin kunnen komen. Ik bedoel dus een member-center alleen voor forum members. Het member-center moet dezelfde layout hebben als mijn forum, alleen de beveiliging moet dus werken.
Wie weet een script hiervoor?
Ik wil op mijn forum graag een soort member-center maken voor mijn leden. Het zijn gewoon paginas waarop je alleen kan komen als je je gaat inloggen op mijn forum. Als je eenmaal inlogt, dan krijg je in het menu van mijn forum te toegang tot het member-center waar allemaal dingetjes staan. Zo wil ik het een beetje hebben.
Alleen het probleem is, hoe ik een pagina beveilig, dus dat alleen members erin kunnen komen. Ik bedoel dus een member-center alleen voor forum members. Het member-center moet dezelfde layout hebben als mijn forum, alleen de beveiliging moet dus werken.
Wie weet een script hiervoor?
...
Nee zoiets zoek ik dus niet. Ik wil gewoon een soort member gedeelte hebben die ik zelf kan maken, alleen de beveiliging moet even goed zijn, en ik wil dan gewoon zelf die pagina's kunnen aanpassen met teksten en plaatjes, alleen het moet met de login van het forum wel lukken.
En die pagina wil ik later in het menu bijvoegen
En die pagina wil ik later in het menu bijvoegen

Laatst gewijzigd door Murk op 16 mar 2006, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
...
Het moet te doen zijn. Ik wil gewoon een nieuwe pagina maken, zoiets als bijvoorbeeld de FAQ pagina van een Phpbb forum, alleen dat ik dan zelf kan bepalen welke dingen er op die pagina komen, en je moet inloggen om op die pagina te kunnen.
Ik leg het even beter uit:
Ik wil dus gewoon een pagina, waar je op kunt komen alleen als je lid bent van m'n forum. Je moet daarvoor dus lid zijn. Die pagina moet dus een login beveiliging hebben, en moet dezelfde layout hebben als mijn forum, alleen de tekst die ik op die pagina wil hebben wil ik zelf typen, en dus niet hebben zoals het al is.
Ik wil dus gewoon een pagina, waar je op kunt komen alleen als je lid bent van m'n forum. Je moet daarvoor dus lid zijn. Die pagina moet dus een login beveiliging hebben, en moet dezelfde layout hebben als mijn forum, alleen de tekst die ik op die pagina wil hebben wil ik zelf typen, en dus niet hebben zoals het al is.
Code: Selecteer alles
<!-- BEGIN switch_user_logged_in -->
<!-- END switch_user_logged_in -->

... Maar ik modereer (nog) niet.
Als er niets van die pagina getoond mag worden, dan kan je het beter zo doen.
Nadat je de sessie hebt gestart, gebruik je de volgende code:
BESTANDSNAAM moet je zelf aanpassen.
Nadat je de sessie hebt gestart, gebruik je de volgende code:
if ( !$userdata['session_logged_in'] )
{
redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=BESTANDSNAAM.$phpEx", true));
}
...
Maar de beveiliging zit nu wel goed dacht ik, alleen ik moet nu de pagina nog maken
ik snap echt niet hoe ik een pagina kan maken in hetzelfde systeem als PhpBB. Ik bedoel, ik wil mijn member-website hetzelfde uiterlijk laten hebben als het forum van mij, en daarvoor heb ik een lege pagina nodig die ik zelf kan opvullen

http://www.phpbbhacks.com/download/1945
template.php kan je hernoemen, na:
plaats je
en daarna komt de rest van de code.
template.php kan je hernoemen, na:
// standard session management
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_TEMPLATE);
init_userprefs($userdata);
if ( !$userdata['session_logged_in'] )
{
redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=BESTANDSNAAM.$phpEx", true));
}
...
Oke het is gelukt om een extra pagina te maken, alleen dit is nog niet wat ik wil. Ik wil graag de pagina zo hebben, dat ik hem zelf kan veranderen qua vormgeving. Ik zou er echt een pagina van willen maken, en geen forum
hoe doe je dat alleen bij die pagina?