Ip-adressen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Ip-adressen
Hey Ik ben nieuw hier en niet zo erg ervaren met phpbb!
heb eerst een forum gedraaid via messageboard en daar kon ik in de profielen van de leden het ip-adres zien! en nu ik een nieuw phpbb forum heb! (heeft mijn vriend voor mij gedownload) kan ik dat niet meer. kan ik die optie ergens downloaden?
Enneh nog een vraagje. Bestaat er ook een programma dat mij allarmeert als er iemand inlogt met een al geregistreerd ip-adres? In verband met schaduwaccounts??
heb eerst een forum gedraaid via messageboard en daar kon ik in de profielen van de leden het ip-adres zien! en nu ik een nieuw phpbb forum heb! (heeft mijn vriend voor mij gedownload) kan ik dat niet meer. kan ik die optie ergens downloaden?
Enneh nog een vraagje. Bestaat er ook een programma dat mij allarmeert als er iemand inlogt met een al geregistreerd ip-adres? In verband met schaduwaccounts??
Nou als de mensen een bericht hebben gepost kun je het ipadres zien dmv de Ip button.
Kunnen alleen Beheerders en Moderators inzien.
Of je kan een Iplogger kun je Hier Downloaden.
En daar kun je zien welk Ipadres ze gebruiken met welke username, het id (heel uitgebreid) etc.
Of mischien dat deze van toepassing :Log Registration IP
Deze houdt de Ipadressen vast welke gebruikers zich geresteren als ze eventueel niks posten is het wel handig, en kijk rechtstreeks door een proxy heen
En hoe je mods installeerd neem eens een kijkje Hoe Installeer ik een Mod
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Kunnen alleen Beheerders en Moderators inzien.
Of je kan een Iplogger kun je Hier Downloaden.
En daar kun je zien welk Ipadres ze gebruiken met welke username, het id (heel uitgebreid) etc.
Of mischien dat deze van toepassing :Log Registration IP
Deze houdt de Ipadressen vast welke gebruikers zich geresteren als ze eventueel niks posten is het wel handig, en kijk rechtstreeks door een proxy heen

En hoe je mods installeerd neem eens een kijkje Hoe Installeer ik een Mod
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Die schaduw accountends kun je zien met de laatse mod,
Daar krijg je een appart menu in het Admin control panel,
Met de optie Ip registration en daar staan welke ips die heeft geregistreerd, hoeveel post hij heeft gemaakt en de hostname etc.
Met de optie Ip registration en daar staan welke ips die heeft geregistreerd, hoeveel post hij heeft gemaakt en de hostname etc.
Natuurlijk alleen bij registraties na de installatie van de mod.Raimon schreef:Die schaduw accountends kun je zien met de laatse mod,
... Maar ik modereer (nog) niet.
Ik heb de modificatie uitgevoerd welke Raimon hierboven aangaf als "Log Registration IP". Echter ik krijg na de modificatie wanneer ik mij wil registeren de voldende errormelding:
"Parser error unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING"
Deze melding verwijst naar de regel van de laatste wijziging in de modifcatie waar staat "VALUES (" en waar een inline add moet worden uitgevoerd.
Alles is precies uitgevoerd zoals staat vermeld (diverse malen gecontroleerd) maar ik zie niet wat er fout zou zijn, maar mijn kennis van php is nog niet up to date. Iemand enig idee wat hier niet correct zou zijn??
"Parser error unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING"
Deze melding verwijst naar de regel van de laatste wijziging in de modifcatie waar staat "VALUES (" en waar een inline add moet worden uitgevoerd.
Alles is precies uitgevoerd zoals staat vermeld (diverse malen gecontroleerd) maar ik zie niet wat er fout zou zijn, maar mijn kennis van php is nog niet up to date. Iemand enig idee wat hier niet correct zou zijn??
Laatst gewijzigd door Tiko op 19 mar 2006, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
In welk bestand geeft ie dat aan, welke complete foutmelding krijg je dan?
Het kan zijn dat je in je aanpassing een extra ' hebt gebruikt.
Controleer eventjes de regels die je hebt aangepast
Controleer eventjes de regels die je hebt aangepast

De errormelding komt van "usercp_register.php" en de volledige errormelding is "Parser error unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING" en verwijst dan naar usercp_register.php en de regel van de laatste modificatie in de ".txt" file.
Ik heb de modificatie tweemaal uitgevoerd en de tweede maal opnieuw de gehele modificatie in een "schone" file.
Ik begrijp even niet helemaal wat je bedoelt met:
Ik heb de modificatie tweemaal uitgevoerd en de tweede maal opnieuw de gehele modificatie in een "schone" file.
Ik begrijp even niet helemaal wat je bedoelt met:
Heb je alles ook gelijk na (line after ad) toegevoegt.
Ik bedoelde een extra boven Komma kan het aan liggen soms.
Ik bedoelde een extra boven Komma kan het aan liggen soms.
Ik zal de orginele en de gewijzigde code even weergeven van de betreffende regel welke fout wordt aangemerkt.
Code: Selecteer alles
// VALUES ($user_id, '" . str_replace("\'", "''", $username) . "', " . time() . ", '" . str_replace("\'", "''", $new_password) . "', '" . str_replace("\'", "''", $email) . "', '" . str_replace("\'", "''", $icq) . "', '" . str_replace("\'", "''", $website) . "', '" . str_replace("\'", "''", $occupation) . "', '" . str_replace("\'", "''", $location) . "', '" . str_replace("\'", "''", $interests) . "', '" . str_replace("\'", "''", $signature) . "', '$signature_bbcode_uid', $avatar_sql, $viewemail, '" . str_replace("\'", "''", str_replace(' ', '+', $aim)) . "', '" . str_replace("\'", "''", $yim) . "', '" . str_replace("\'", "''", $msn) . "', $attachsig, $allowsmilies, $allowhtml, $allowbbcode, $allowviewonline, $notifyreply, $notifypm, $popup_pm, $user_timezone, '" . str_replace("\'", "''", $user_dateformat) . "', '" . str_replace("\'", "''", $user_lang) . "', $user_style, 0, 1, ";
VALUES ('" . str_replace("\'", "''", $user_reg_id) . "', '" . str_replace("\'", "''", $user_reg_host) . "', $user_id, '" . str_replace("\'", "''", $username) . "', " . time() . ", '" . str_replace("\'", "''", $new_password) . "', '" . str_replace("\'", "''", $email) . "', '" . str_replace("\'", "''", $icq) . "', '" . str_replace("\'", "''", $website) . "', '" . str_replace("\'", "''", $occupation) . "', '" . str_replace("\'", "''", $location) . "', '" . str_replace("\'", "''", $interests) . "', '" . str_replace("\'", "''", $signature) . "', '$signature_bbcode_uid', $avatar_sql, $viewemail, '" . str_replace("\'", "''", str_replace(' ', '+', $aim)) . "', '" . str_replace("\'", "''", $yim) . "', '" . str_replace("\'", "''", $msn) . "', $attachsig, $allowsmilies, $allowhtml, $allowbbcode, $allowviewonline, $notifyreply, $notifypm, $popup_pm, $user_timezone, '" . str_replace("\'", "''", $user_dateformat) . "', '" . str_replace("\'", "''", $user_lang) . "', $user_style, 0, 1, ";
Post uw includes/usercp_register.php eens in een link,
dat bekijkt wat makkelijker voor de fout te ondekken
dat bekijkt wat makkelijker voor de fout te ondekken

Nee ik bedoel de file includes/usercp_register.php,
Maar als ik het correct lees heb je gewoon de orginele file (je hebt niks bewerkt aan je forum) geen extra mods.
Maar als ik het correct lees heb je gewoon de orginele file (je hebt niks bewerkt aan je forum) geen extra mods.
Raimon,
De complete (voor de mod gewijzigde) file usercp_register.php heb ik op de site gezet met als enige verandering dat ik ".php" heb veranderd in ".txt" om hem te kunnen lezen en is hier te lezen.
Er zijn wat mods toegepast op het forum maar deze werken allemaal correct.
Deze zijn:
Gebuikerslijst niet zichtbaar voor niet geregisteerde gebuikers.
Niet geregistreerde gebruikers zien maar een gedeelte van de berichten.
Een mod om de schermbreedte niet breder te maken dan 1024x 768 en bij ingave van tekst zonder spatie en nieuwe regel wordt er een horizontale slider geplaats waardoor het scherm niet idioot te breed wordt.
En een mod die voorkomt dat een url van sites kunnen worden geplaatst in het gebruikerslijst veld.
Dit zijn voor zover ik kan nagaan, alle toegepaste mods.
Groet,
Tiko
De complete (voor de mod gewijzigde) file usercp_register.php heb ik op de site gezet met als enige verandering dat ik ".php" heb veranderd in ".txt" om hem te kunnen lezen en is hier te lezen.
Er zijn wat mods toegepast op het forum maar deze werken allemaal correct.
Deze zijn:
Gebuikerslijst niet zichtbaar voor niet geregisteerde gebuikers.
Niet geregistreerde gebruikers zien maar een gedeelte van de berichten.
Een mod om de schermbreedte niet breder te maken dan 1024x 768 en bij ingave van tekst zonder spatie en nieuwe regel wordt er een horizontale slider geplaats waardoor het scherm niet idioot te breed wordt.
En een mod die voorkomt dat een url van sites kunnen worden geplaatst in het gebruikerslijst veld.
Dit zijn voor zover ik kan nagaan, alle toegepaste mods.
Groet,
Tiko
Probeer deze file eens: Usercp_register.txt
Vergeet niet een backup te maken van je oude user_cp_register file
Vergeet niet een backup te maken van je oude user_cp_register file