Membercenter op mijn forum
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Die bedoelde ik.Bee schreef:Code: Selecteer alles
<!-- BEGIN switch_user_logged_in --> <!-- END switch_user_logged_in -->
- Will..uuhm..
Hoi allemaal, ik had wat jullie zeiden ook eens geprobeerd.
Die switch snap ik wel, is niet zo moeilijk en stelt weinig voor maar met dat session_logged_in en redirect werk, dan krijg ik nog steeds niet wat ik wil want dan maak ik zelf een pagina en zet die onder 'redirect' (die redirect pagina is niet eens beveiligd dus eigenlijks is dit ook geen goede oplossing maargoed..) dan neemt die pagina het hele scherm in beslag en zie ik geen header en footer meer.
Als ik uitgelogd ben en klik dan op die link dan krijg ik zoals gewenst een inlog pagina. Ik log in (en had nu even groupcp.php als redirect ingesteld). Dan blijf ik met de pagina groupcp.php wel binnen de header en footer dus die groupcp.php heeft iets in het script wat ik niet snap dat dat niet het hele scherm in beslag neemt maar de header en footer nog laat staan ofzo. Ik snap zelf dus weinig van het script wat in groupcp.php staat met al dat include gedoe.
Maar dan nog, wil ik dan later weer op member center klikken als ik al gewoon ben ingelogd, dan kom ik ineens op een pagina met de melding 'CONTENT GOES HERE'.
Dus volgens mij moet ik dat redirect gedoe helemaal niet hebben in dit systeem.
Die switch snap ik wel, is niet zo moeilijk en stelt weinig voor maar met dat session_logged_in en redirect werk, dan krijg ik nog steeds niet wat ik wil want dan maak ik zelf een pagina en zet die onder 'redirect' (die redirect pagina is niet eens beveiligd dus eigenlijks is dit ook geen goede oplossing maargoed..) dan neemt die pagina het hele scherm in beslag en zie ik geen header en footer meer.
Als ik uitgelogd ben en klik dan op die link dan krijg ik zoals gewenst een inlog pagina. Ik log in (en had nu even groupcp.php als redirect ingesteld). Dan blijf ik met de pagina groupcp.php wel binnen de header en footer dus die groupcp.php heeft iets in het script wat ik niet snap dat dat niet het hele scherm in beslag neemt maar de header en footer nog laat staan ofzo. Ik snap zelf dus weinig van het script wat in groupcp.php staat met al dat include gedoe.
Maar dan nog, wil ik dan later weer op member center klikken als ik al gewoon ben ingelogd, dan kom ik ineens op een pagina met de melding 'CONTENT GOES HERE'.

Nog maar een keer.
Je start met deze mod: http://www.phpbbhacks.com/download/1945
Je veranderd de naam van template.php naar de door jou gewenste bestandsnaam (bijvoorbeeld membercenter.php)
In het bestand wat je in dezelfde map als config.php hebt geplaatst, zoek je:
Daarachter plaats je:
Dat is de bescherming zodat alleen ingelogde gebruikers de pagina kunnen zien.
Vervolgens open je templates/subSilver/template.tpl, en je vervangt de volledige inhoud van het bestand door wat jij op die pagina wil. Wil je bepaalde onderdelen toevoegen die met php gemaakt moeten worden, dan voeg je dat toe NA de code die ik je zelf laat toevoegen. Wil je dit sturen naar het template bestand template.tpl, dan heb je daarvoor assign_vars nodig.
Je start met deze mod: http://www.phpbbhacks.com/download/1945
Je veranderd de naam van template.php naar de door jou gewenste bestandsnaam (bijvoorbeeld membercenter.php)
In het bestand wat je in dezelfde map als config.php hebt geplaatst, zoek je:
Code: Selecteer alles
// standard session management
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_TEMPLATE);
init_userprefs($userdata);
if ( !$userdata['session_logged_in'] )
{
redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=BESTANDSNAAM.$phpEx", true));
}
Vervolgens open je templates/subSilver/template.tpl, en je vervangt de volledige inhoud van het bestand door wat jij op die pagina wil. Wil je bepaalde onderdelen toevoegen die met php gemaakt moeten worden, dan voeg je dat toe NA de code die ik je zelf laat toevoegen. Wil je dit sturen naar het template bestand template.tpl, dan heb je daarvoor assign_vars nodig.
... Maar ik modereer (nog) niet.
- Will..uuhm..
Oo bedankt. Ik snap het denk ik al, ik had daar waar in dat stukje script BESTANDSNAAM staat gewoon de naam van het bestand moeten invullen waar ik in zit (dus wat eerst 'template.php' heette). Dat wist ik eerst niet dus ik maakte gewoon zelf een pagina en zette die ipv BESTANDSNAAM. Het werkt nu wel goed met dat inloggen. 
Dus waar BESTANDSNAAM staat had eigenlijks NAAM VAN DIT BESTAND moeten staan, of niet?

Dus waar BESTANDSNAAM staat had eigenlijks NAAM VAN DIT BESTAND moeten staan, of niet?
Dat is voor ieder anders. Als je bestand bijvoorbeeld grotelelijkepaginametknobbelsenknoppen.php heet, dan wordt het
Als de pagina mooiekleinepaginazonderproblemenenknoppen.php heet, dan wordt het
En ga zo maar door variaties bedenken 
{
redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=grotelelijkepaginametknobbelsenknoppen.$phpEx", true));
}
{
redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=mooiekleinepaginazonderproblemenenknoppen.$phpEx", true));
}

... Maar ik modereer (nog) niet.
- Will..uuhm..
Heeft iemand enig idee waar je de "sessions" dingen kunt vinden voor op welke locatie iemand zit? Want we willen dat dan ook graag (als iemand op het MemberCenter zit) zien bij forum locatie op de view online pagina.
Zoiets heb ik nu al in het php-bestand zelf:
Alleen werkt "PAGE_MEMBERCENTER" nu helemaal nog niet omdat ik dat nog niet gemaakt heb.
Of moet ik dan in de sql database gaan prutsen?
Zoiets heb ik nu al in het php-bestand zelf:
//
// Start session management
//
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_MEMBERCENTER);
init_userprefs($userdata);
//
// End session management
//
Of moet ik dan in de sql database gaan prutsen?
- Will..uuhm..
Snelle goede hulp krijg je hier ook niet maar ik heb het zelf al gemaakt.
Deze bestanden moeten aangepast worden voor als je bij viewonline ook wilt zien op welke custom pagina van het MemberCenter iemand zit.
constant.php
Zoek // Page numbers for session handling op en daar moet je dingen toevoegen voor define('PAGE_TOPIC_OFFSET', 5000); dus dan ga je verder met -12, -13, -14 etc. (Ik weet niet waar die cijfers voor staan) na die een-na-laatste regel van GROUPCP -11.
viewonline.php
Onder deze code gewoon nieuwe toevoegen die er uit ziet als deze code.
lang_main.php
Voor alle de talen die je hebt.
En ik heb het resultaat wat ik wil. Juppie! :thumb:
Deze bestanden moeten aangepast worden voor als je bij viewonline ook wilt zien op welke custom pagina van het MemberCenter iemand zit.
constant.php
Zoek // Page numbers for session handling op en daar moet je dingen toevoegen voor define('PAGE_TOPIC_OFFSET', 5000); dus dan ga je verder met -12, -13, -14 etc. (Ik weet niet waar die cijfers voor staan) na die een-na-laatste regel van GROUPCP -11.
viewonline.php
Onder deze code gewoon nieuwe toevoegen die er uit ziet als deze code.
case PAGE_FAQ:
$location = $lang['Viewing_FAQ'];
$location_url = "faq.$phpEx";
break;
Voor alle de talen die je hebt.
En ik heb het resultaat wat ik wil. Juppie! :thumb:
Helaas zitten wij hier ook vrijwillig support te geven, zijn er maar weinig mensen die dit soort dingen weten, en zijn wij niet 24 uur per dag online. Daarom zal je dus niet altijd binnen een paar uur antwoord krijgen, ook al zou je dat nog zo graag willenWill..uuhm.. schreef:Snelle goede hulp krijg je hier ook niet maar ik heb het zelf al gemaakt.