Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Ikke
Bericht
door Ikke » 09 sep 2003, 22:23
Ik heb me sucesvol aangemeld bij bovenstaande provider, maar kan iemand me ook vertellen hoe ik mijn forum nu kan uploaden, want ik kan nergens inloggen en ik heb ook geen ftp adres of wachtwoord gekregen.
Alvast bedankt!

-
FlorisD
-
Contacteer:
Bericht
door FlorisD » 10 sep 2003, 15:31
Ik heb me ook meerdere keren aangemeld bij portland en in mijn welkomstmail stonden mijn wachtwoord, gebruikersnaam en FTP locatie. Verder kan je ook proberen in te loggen op de hoofdpagina en dan via daar de info verkrijgen.
Bij portlandsql is het hosten van een "multi-threaded forum" (zoals phpBB) niet toegestaan. Ze controleren hier echt actief op, weet ik uit ervaring.

-
chatgek
Bericht
door chatgek » 10 sep 2003, 18:57
Ik krijg geen actievatie mail

-
Ikke
Bericht
door Ikke » 11 sep 2003, 09:28
FlorisD schreef:Ik heb me ook meerdere keren aangemeld bij portland en in mijn welkomstmail stonden mijn wachtwoord, gebruikersnaam en FTP locatie. Verder kan je ook proberen in te loggen op de hoofdpagina en dan via daar de info verkrijgen.
Bij portlandsql is het hosten van een "multi-threaded forum" (zoals phpBB) niet toegestaan. Ze controleren hier echt actief op, weet ik uit ervaring.

Das mooi dikke bagger, want een phpBB2 forum ging het me juist om.
Iemand nog andere (gratis) host voor een phpBB2-forum totdat mijn eigen server actief is?

-
kolly
Bericht
door kolly » 11 sep 2003, 09:38
Ikke schreef:Iemand nog andere (gratis) host voor een phpBB2-forum totdat mijn eigen server actief is?

Naast lycos ken ik er geen en aan lycos begin ik zelf maar niet, schijnt nou niet bepaald een goede server te zijn (om maar een understatement te gebruiken). Dus ik ben ook nog zoekende naar een goede gratis server, zoals zovelen hier

-
FlorisD
-
Contacteer:
Bericht
door FlorisD » 11 sep 2003, 13:59
Misschien is
http://www.gamefires.com wat? Ik heb me daar echter aangemeld en nog steeds geen bevestigingsmail gekregen...
-
kolly
Bericht
door kolly » 11 sep 2003, 14:18
FlorisD schreef:Misschien is
http://www.gamefires.com wat? Ik heb me daar echter aangemeld en nog steeds geen bevestigingsmail gekregen...
Heb me ook aangemeld daar, ff kijken hoe lang het duurt voordat ik reactie krijg.
-
dakdak
Bericht
door dakdak » 11 sep 2003, 14:32
Jemig, waarom betaal je niet gewoon voor je hosting? Het hoeft echt niet duur te zijn. Neem nou deze (vanaf $47.50 per jaar):
http://www.flexihostings.net/
En daar krijg je dan nog een one-click install van phpBB gratis bij ook.
-
FlorisD
-
Contacteer:
Bericht
door FlorisD » 11 sep 2003, 14:40
dakdak schreef:Jemig, waarom betaal je niet gewoon voor je hosting? Het hoeft echt niet duur te zijn. Neem nou deze (vanaf $47.50 per jaar):
Niet iedereen heeft daar het geld voor.
Stel dat jij nu laten we zeggen 13 was en je wilt een forum, terwijl je maar 5€ zakgeld per week krijgt. Dan is dat toch niet op te brengen?
Ikzelf heb wel betaalde hosting, omdat ik een folderwijk heb (dat is natuurlijk ook een manier

).
-
kolly
Bericht
door kolly » 11 sep 2003, 14:43
dakdak schreef:Jemig, waarom betaal je niet gewoon voor je hosting? Het hoeft echt niet duur te zijn. Neem nou deze (vanaf $47.50 per jaar):
Ik ben bezig met een forum voor mijn scoutinggroep, dus niet voor mezelf. Ik zal zelf dat geld dus niet gaan betalen, maar wil het bestuur nog eens vragen wat geld beschikbaar te stellen (denk dat dat wel moeilijk wordt, aangezien we als vereniging nooit veel geld hebben).
Bovendien wil ik een .nl-domein, die bieden ze daar niet aan, dus deze server valt dan al af.
-
michaa113
-
Contacteer:
Bericht
door michaa113 » 11 sep 2003, 15:39
FlorisD schreef:dakdak schreef:Jemig, waarom betaal je niet gewoon voor je hosting? Het hoeft echt niet duur te zijn. Neem nou deze (vanaf $47.50 per jaar):
Stel dat jij nu laten we zeggen 13 was en je wilt een forum, terwijl je maar 5€ zakgeld per week krijgt. Dan is dat toch niet op te brengen?
Ikzelf heb wel betaalde hosting, omdat ik een folderwijk heb (dat is natuurlijk ook een manier

).
Laat ik nou net dertien zijn met 5 euro zakgeld per week en een betaalde hosting van 40 euro per jaar hebben

Tijd weg geweest!
Maar ik BEN terug!
-
FlorisD
-
Contacteer:
Bericht
door FlorisD » 11 sep 2003, 18:40
michaa113 schreef:FlorisD schreef:dakdak schreef:Jemig, waarom betaal je niet gewoon voor je hosting? Het hoeft echt niet duur te zijn. Neem nou deze (vanaf $47.50 per jaar):

).
Laat ik nou net dertien zijn met 5 euro zakgeld per week en een betaalde hosting van 40 euro per jaar hebben

De gemiddelde persoon moet daar ook nog andere dingen van kopen.

-
michaa113
-
Contacteer:
Bericht
door michaa113 » 11 sep 2003, 19:41
FlorisD schreef:michaa113 schreef:FlorisD schreef:

).

De gemiddelde persoon moet daar ook nog andere dingen van kopen.

Zoals....
Tijd weg geweest!
Maar ik BEN terug!
-
dakdak
Bericht
door dakdak » 12 sep 2003, 13:03
Ok, als je 13 bent en 5€ zakgeld krijgt ga je niet hosten voor 50 dollar per jaar... sorry, ik zit in een wat andere situatie (stukken ouder dan 13 en met een baan).
Trouwens, bij Flexihostings kun je je .nl wel onderbrengen voor webhosting (dat heb ik ook gedaan), maar dan moet je de domeinhosting bij een Nederlandse provider doen. Maar daar betaal je dan wel weer €18 per jaar extra voor.
-
kolly
Bericht
door kolly » 12 sep 2003, 13:04
Ik heb van Angel al een stukje webspace gekregen, dus ben nu druk doende om het forum weer te herstellen (kost nog enige moeite, maar schiet al aardig op). Dus heb dan alleen nog maar domeinnaamregistratie nodig en daar ken ik al een goedkoop adresje voor