Vaarwel phpBB.nl!

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Kaza
Contacteer:

Bericht door Kaza » 13 jan 2007, 10:07

brandsrus schreef: Kom met wat concrete voorstellen, want aan dat *beep* van hierboven heeft niemand wat aan.
Ik hoop dat je mijn *beep* hiermee niet bedoelt?! En schei uit met dat JULLIE/WIJ/ZIJ! Hoe lang ben je nou MOD? Dat je niet ziet wat er scheelt verbaast me ten zeerste. Wie of hoeveel er in een team zitten boeit me totaal niet, het gaat om het totaal plaatje
Over dat afdruipen zou ik zeggen, lees de topics eens door! Maar dan vanuit een ander standpunt.
IK kom uit een andere generatie dan vele van jullie en wandel hier al een tijdje rond. Maar soms voelt het hier net aan als een kinderdagverblijf. Kindertjes die vechten om een auto, omdat ze allemaal die blauwe willen
Last edited by Kazango on Sat sep 23, 2004 6:35 am; edited 458 times in total

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 13 jan 2007, 10:12

Kaza schreef:
brandsrus schreef: Kom met wat concrete voorstellen, want aan dat *beep* van hierboven heeft niemand wat aan.
Ik hoop dat je mijn *beep* hiermee niet bedoelt?! En schei uit met dat JULLIE/WIJ/ZIJ! Hoe lang ben je nou MOD? Dat je niet ziet wat er scheelt verbaast me ten zeerste. Wie of hoeveel er in een team zitten boeit me totaal niet, het gaat om het totaal plaatje
Over dat afdruipen zou ik zeggen, lees de topics eens door! Maar dan vanuit een ander standpunt.
IK kom uit een andere generatie dan vele van jullie en wandel hier al een tijdje rond. Maar soms voelt het hier net aan als een kinderdagverblijf. Kindertjes die vechten om een auto, omdat ze allemaal die blauwe willen
Een ding wat jullie willen is dat Stef weggaat. HELAAS, dat gaat dus niet door. Jij kan wel dingen beoordelen maar je weet niet eens de details. Tuurlijk gaat het om het totaal plaatje maar ALS WIJ ALS TEAM NIETS HOREN gaan wij ervan uit dat jullie het GOED VINDEN. Lijkt me logisch.

Bee

Bericht door Bee » 13 jan 2007, 10:22

Ik heb in het verleden een zeven-stappenplan geschreven, met als naam: phpBB.nl in een week totaal anders:
  1. Op elk supporttopic moet binnen 24 uur een keer gereageerd zijn, alleen om aan te geven dat de gebruiker niet genegeerd wordt. Dat het antwoord dan is dat die mogelijkheid niet bestaat is altijd beter dan geen antwoord.
  2. Wanneer een moderator of beheerder een topic sluit, moet het laatste bericht in een topic van zijn hand zijn, met een duidelijke verklaring. Het sluiten van een topic moet een zeldzaamheid zijn! Ook bij andere modacties moet er altijd een duidelijke verklaring zijn, neem desnoods via PB contact op om de bezoeker meer informatie te verschaffen!
  3. Wanneer het modteam wat te melden heeft, moet daar een mededeling over komen. Bezoekers moeten weten wat er speelt. Een keer per kwartaal een topic met een hele reeks mededeling is niet de bedoeling.
  4. Geen ranksmijterij. Mensen die vaker support geven hoeven niet in een groep en zijn niet beter dan de anderen. Iedereen is gelijkwaardig, ook de teamleden! (zij mogen wel een rank dragen ter onderscheiding)
  5. Bezoekers moeten de mening van het team accepteren. Het team moet de mening van de bezoekers accepteren.
  6. Persoonlijke meningsverschillen horen niet thuis op een forum en moeten dan ook direct verplaatst worden naar PB, MSN of e-mail. Komt dit toch voor in forumberichten, dan moet het worden weggehaald, en dat is geen censuur. Tenentrappen is OOK ruzie maken.
  7. Er is maar een doel van dit forum: support geven. De rest is leuk, maar heeft minder prioriteit dan het beantwoorden van de vragen.
Concreet dus het volgende:
- Vertalers hebben geen rankje nodig, hun werk wordt toch al op prijs gesteld door de gebruikers die hun werk gebruiken en downloaden!
- Er is geen supportteam nodig.
- Met rotte walvissen werpen doe je maar ergens anders dan hier.
- Het team is niet meerderwaardig, en moet gewoon meehelpen support geven, ze hebben alleen een controlerende functie waar toevallig meer mogelijkheden bij horen.

Is het zo moeilijk?[/list]
... Maar ik modereer (nog) niet.

Kaza
Contacteer:

Bericht door Kaza » 13 jan 2007, 10:24

brandsrus schreef:Een ding wat jullie willen is dat Stef weggaat. HELAAS, dat gaat dus niet door. Jij kan wel dingen beoordelen maar je weet niet eens de details. Tuurlijk gaat het om het totaal plaatje maar ALS WIJ ALS TEAM NIETS HOREN gaan wij ervan uit dat jullie het GOED VINDEN. Lijkt me logisch.
Je past aardig in de profielschets die ik gaf. vecht maar lekker om die blauwe auto
Laatst gewijzigd door Kaza op 13 jan 2007, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Bee

Bericht door Bee » 13 jan 2007, 10:28

Kaza,
Kaza schreef:Je past aardig in de profielschets die ik gaf. vecht maar lekker om die blauwe auto
Tegen wie heb je het nu eigenlijk?
... Maar ik modereer (nog) niet.

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 13 jan 2007, 10:35

Bedankt Bee, kijk daar hebben we als team wat aan. Jouw ideeën zullen worden meegenomen en worden ook uitgevoerd. Ik als lid van het team zal daar 100% aan werken om dit voormekaar te krijgen!

Aan de inhoudsloze kritiek van Kaza hebben we niets aan!

Kaza
Contacteer:

Bericht door Kaza » 13 jan 2007, 10:36

Bee schreef:Kaza,
Kaza schreef:Je past aardig in de profielschets die ik gaf. vecht maar lekker om die blauwe auto
Wat net aan het editten :thumb: leek erop dat ik het tegen jou had. Maar tegendeel, jouw plan van aanpak spreekt me wel aan

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 13 jan 2007, 10:38

Kaza schreef:
Bee schreef:Kaza,
Wat net aan het editten :thumb: leek erop dat ik het tegen jou had. Maar tegendeel, jouw plan van aanpak spreekt me wel aan
Dus jij wil beweren dat ik een peuter ben? Kom op zeg. Wat een achtelijke reactie. Vergelijk jouw reactie eens met die van Bee. Waaraan hebben we nog wat aan? Juist ja die van Bee.

Jij moet je eens leren gedragen op dit forum Kaza anders geld er hetzelfde als voor andere mensen die zich tegen het team gaan gedragen.

Daan

Bericht door Daan » 13 jan 2007, 10:38

Ik volg dit topic al een aantal dagen en ik word er een beetje pissig over. Raimon is verbannen omdat het team dat nodig vond
Een teamlid neemt naar zijn eigen inzicht een besluit en heeft daarin het laatste woord. Discussie is niet toegestaan.
Dat is een stukje uit de regels.

Inderdaad het gaat beetje bij beetje slechter op phpbb.

Bee,

Jouw stappenplan vond ik wel goed. Als het team nou zoiets maakt, dan zou het toch beter moeten gaan.

Nu komt mijn mening! Ik wil hier GEEN gezeik over hebben.

Wat vind ik nou goed op dit forum:
- Er is/was een goed support team. Ik word altijd wel gelijk geholpen. En dat is wel fijn.
- De moderators vervullen hun taak goed, alleen vind ik het vaak onduidelijk wat de reden van het sluiten etc. is.

Wat vind ik nou slecht op dit forum:
- De kwestie Raimon, er word een heel probleem op het forum gemaakt over een BAN. Deze beslising is genomen en daar mee uit. Maak er geen groter probleem van dan dat het al is.
- Als je support geeft en je zegt 1 ding verkeerd, dan word je door andere gebruikers meteen 'de grond in geboord'. Dit moet ook gewoon niet kunnen

Dit is wat ik er van vind. Het kan zijn dat a.ndere het niet eens met mij zijn
[/b][/quote]

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 13 jan 2007, 10:41

Bedankt voor je reactie Daan, ook hier geld daar zullen we naar kijken en in de toekomst misschien anders doen!

Zulke reacties heb je tenminste wat aan. Er komt eindelijk wat los, dit juich ik toe! :thumb:

Daan

Bericht door Daan » 13 jan 2007, 10:43

Graag gedaan.

En ik wil echt benadrukken hier: Het team neemt hun beslissingen naar eigen inzicht. Als je het daar niet mee eens bent, dan ga je maar naar een ander forum voor support!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 13 jan 2007, 10:44

Ik vraag me af waar uit gezegt is dat stef weg moet? Ik kan me he zo 1 2 3 niet herinneren. Enkel dat stef dingen moet verbeteren, niet dat hij weg moet!

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 13 jan 2007, 10:44

Daan schreef:Graag gedaan.

En ik wil echt benadrukken hier: Het team neemt hun beslissingen naar eigen inzicht. Als je het daar niet mee eens bent, dan ga je maar naar een ander forum voor support!
Dat gaat dus veranderen!

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 13 jan 2007, 10:45

paul schreef:Ik vraag me af waar uit gezegt is dat stef weg moet? Ik kan me he zo 1 2 3 niet herinneren. Enkel dat stef dingen moet verbeteren, niet dat hij weg moet!
Ik weet dat Kaza het erover gehad heeft en heb bij meerdere gebruikers gezien dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn. Maar kan je verklappen dat gebeurd niet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 13 jan 2007, 10:46

Daan schreef: - Als je support geeft en je zegt 1 ding verkeerd, dan word je door andere gebruikers meteen 'de grond in geboord'. Dit moet ook gewoon niet kunnen

[/b]
[/quote]Ik neem aan dat je mij hier bedoelt? Ik boor iemand niet snel de grond in, maar als je 100 keer een antwoord geeft, en je geeft het 99 keer fout, dan ga ik dat wel doen. Dan hoor je gewoon geen support te gaan geven.
brandsrus schreef:
paul schreef:Ik vraag me af waar uit gezegt is dat stef weg moet? Ik kan me he zo 1 2 3 niet herinneren. Enkel dat stef dingen moet verbeteren, niet dat hij weg moet!
Ik weet dat Kaza het erover gehad heeft en heb bij meerdere gebruikers gezien dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn. Maar kan je verklappen dat gebeurd niet.
Stef is opzich een goede admin, alleen neemt hij soms een verkeerde beslissing. Ik zou stef nooit als admin weg willen hebben. Ook al lijkt dat in mijn reacties er soms wel op, maar dat is denk ik iets wat niet goed is voor phpbb.nl.

Daan

Bericht door Daan » 13 jan 2007, 10:56

paul schreef:
Daan schreef: - Als je support geeft en je zegt 1 ding verkeerd, dan word je door andere gebruikers meteen 'de grond in geboord'. Dit moet ook gewoon niet kunnen

[/b]
Ik neem aan dat je mij hier bedoelt? Ik boor iemand niet snel de grond in, maar als je 100 keer een antwoord geeft, en je geeft het 99 keer fout, dan ga ik dat wel doen. Dan hoor je gewoon geen support te gaan geven.

Nee Paul, Ik bedoel hier meerdere mensen mee, maar ik ga geen namen noemen. Ik sluit ook niet uit dat jij naar wel/niet bijhoord.

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 13 jan 2007, 11:11

Bee schreef:Ik heb in het verleden een zeven-stappenplan geschreven, met als naam: phpBB.nl in een week totaal anders:
  1. Op elk supporttopic moet binnen 24 uur een keer gereageerd zijn, alleen om aan te geven dat de gebruiker niet genegeerd wordt.

Op zich een goed stappenplan alleen vind in dit nogal tegenstrijdig, wil je de normale gebruikers verplichten te reageren, lijkt me dus niet dat je dit kunt verplichten.
Een ieder die lid is van het supportteam en daarvan ook lid wilt zijn zal zich moeten conformeren aan zo'n regel en dus wel deze verplichting hebben.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 13 jan 2007, 11:18

Fridge schreef:
Bee schreef:Ik heb in het verleden een zeven-stappenplan geschreven, met als naam: phpBB.nl in een week totaal anders:
  1. Op elk supporttopic moet binnen 24 uur een keer gereageerd zijn, alleen om aan te geven dat de gebruiker niet genegeerd wordt.

Op zich een goed stappenplan alleen vind in dit nogal tegenstrijdig, wil je de normale gebruikers verplichten te reageren, lijkt me dus niet dat je dit kunt verplichten.
Een ieder die lid is van het supportteam en daarvan ook lid wilt zijn zal zich moeten conformeren aan zo'n regel en dus wel deze verplichting hebben.
Als ik ooit een verplichting zo krijgen om support te geven, zou ik er direct mee stoppen. Ik wil dat niet verplicht zijn, ik wil het doen wanneer ik er zin/tijd voor heb, en niet altijd omdat ik het verplicht ben ;)

Salomon

Bericht door Salomon » 13 jan 2007, 11:45

Kan 'men' (ik noem geen namen meer tegenwoordig) niet een bot maken die automatisch antwoord als er binnen 24 uur niet is gereageerd... BV:
Ik zie dat er nog steeds is gereageerd op je vraag. Ik hoop dat dat snel zal gebeuren.
Heb je trouwens al gezocht of in de wiki gekeken? Daar kan je antwoord al staan!

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 13 jan 2007, 11:50

Dat zou inderdaat kunnen, maar dat is een beetje bot niet :) maar ik vind het wel een goed idee. Daar kunnen we iets mee.

Gesloten