Nieuw Domein.

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Excalibur-Sauvignon

Nieuw Domein.

Bericht door Excalibur-Sauvignon » 23 jan 2007, 23:25

Support Template
  • Wat is het probleem? forum werkt niet zodra oude verwijderd is
    Wanneer ontstond het probleem? nadat ik de php bestanden heb verhuisd
    Adres van je forum: http://www.ofwolftemper.nl/forum en http://www.wolfhonden-online.nl/forum
    Modifications op je forum: een aantal
    Huidige stijl: dessert storm
    phpBB versie:
    Waar is je forum gehost: mijndomein
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Overige opmerkingen:

Op onze site hebben we een forum die het iets te goed doet.
Door bezoekers op onze site en bezoekers op het forum genereerden
we te veel dataverkeer.
Ik heb toen bijdezelfde provider(mijndomein.nl) een nieuw domein aangevraagd zodat het forum opzich zelf komt te staan.
Het verhuizen wou al niet vlotten doordat ik de database niet overkrijg.
Ik heb toen navraag gedaan bij mijndomein en volgens hun kan ik doordat de tweede domein ook op mijn naam staat gewoon gebruik blijven maken van de oude database. Ik heb alles geplaatst op het nieuwe domein en werkt........ tenminste totdat ik het config bestand van de oude site haal. Zodra ik die terugplaats kan ik op beide sites weer op het forum komen. Hoe los ik dit op? Toch nog worstelen met de database verhuizen? Of is er een simpelere oplossing?
Het is dus de bedoeling dat die van ofwolftemper.nl verdwijnt en het forum alleen via het nieuwe domein te bereiken is, anders blijft het dataverkeer probleem.

MindPrison
Contacteer:

Bericht door MindPrison » 24 jan 2007, 12:46

Ik begrijp je probleem niet helemaal, maar het verhuizen van de database is toch niet zo moeilijk? Export via phpMyAdmin en importeer ook terug via phpMyAdmin. Wijzig dan de gegevens in config.php naar de nieuwe database gegevens...
Greetz,

MindPrison

Excalibur-Sauvignon

Bericht door Excalibur-Sauvignon » 24 jan 2007, 14:52

Voor jou misschien simpel maar voor mij knap lastig.
Dat export ging nog(tenminste ik denk dat ik dat goed deed) maar dat import dat lukt me niet, de boel in stukken knippen dat wou niet en als ik het in 1 keer plaatste liep de boel vast. En met dat gedeelt waar je kunt bladeren naar je bestand kan maar tot 2 mb en de database is 25 mb.
Het is dus niet mogelijk dezelfde database te blijven gebruiken?

deze info kreeg ik van mijndomein:
Een database bij mijndomein is niet gekoppeld aan een bepaald domein. Zolang beide domeinen in 1 account zitten (dus achter 1 email adres) kunnen beide domeinen de database benaderen. Kopieren of verhuizen van de database is dan dus niet nodig.

Tenminste, als ik uw bericht goed lees wilt u verhuizen van uw ene mijndomein domein, naar het andere mijnndomein domein.
Zoals je kunt zien doet het forum het op de tweede site het, tot ik iets verwijder van de eerste site dan doen ze het alletwee niet meer.
En de bedoeling dat de eerste site weer een persoonlijke site wordt en de tweede alleen bedoeld voor het forum.

MindPrison
Contacteer:

Bericht door MindPrison » 24 jan 2007, 15:05

Zitten de forums in 1 account? Als dit zo is, kan dit, dan moet je normaal gezien gewoon de config kopieren en plakken bij het nieuwe forum. Daarna moet je alleen nog even in de config tabel (Database) de map en het domein aanpassen...

Succes!
Greetz,

MindPrison

Excalibur-Sauvignon

Bericht door Excalibur-Sauvignon » 24 jan 2007, 15:11

De twee domeinen staan alletwee op mijn naam achter mijn email adres bij mijndomein, dus als je het zo bedoelt dan staat ze inderdaad op 1 account.

Ok ik ga es kijken of me dat lukt, zodra ik dat gedaan heb zou het moeten werken en kan de rest van de oude site af.
Ik hoop dat het lukt en anders meld ik me wel weer.

Excalibur-Sauvignon

Bericht door Excalibur-Sauvignon » 28 jan 2007, 02:06

Inmiddels opgelost, hoefde enkel het domein in de confugiratie te veranderen :oops:

Gesloten