Gmail goes public
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
- Jan
- Contacteer:
Gmail goes public
Toen ik vandaag nog eens op Google.be kwam, zag ik staan
"Gratis email, 2,8 GB opslag én minder spam. Probeer Gmail (BETA) nu.".
Ik gebruikte Gmail al langer, en meende te weten dat deze enkel op aanvraag verkregen kon worden. OK, leuk voor de andere mensen die het zouden willen gebruiken. Maar stel dat het een groot succes wordt, en dat er bijvoorbeeld een miljoen gebruikers zich ervoor aanmeldt. Dat is reëel, want het is slechts 0.01 % van de wereldbevolking. Indien dat aantal zich plots gaat aanmelden, dan zouden ze 1.000.000 * 2.8 GB moeten kunnen vrijmaken. Da's dus 2.8 miljoen Gigabytes, oftwewel 2.7 Petabytes.
Ik weet ook dat Google geld genoeg heeft, maar is dit wel een realistisch project?
Zal Google dit aankunnen?
"Gratis email, 2,8 GB opslag én minder spam. Probeer Gmail (BETA) nu.".
Ik gebruikte Gmail al langer, en meende te weten dat deze enkel op aanvraag verkregen kon worden. OK, leuk voor de andere mensen die het zouden willen gebruiken. Maar stel dat het een groot succes wordt, en dat er bijvoorbeeld een miljoen gebruikers zich ervoor aanmeldt. Dat is reëel, want het is slechts 0.01 % van de wereldbevolking. Indien dat aantal zich plots gaat aanmelden, dan zouden ze 1.000.000 * 2.8 GB moeten kunnen vrijmaken. Da's dus 2.8 miljoen Gigabytes, oftwewel 2.7 Petabytes.
Ik weet ook dat Google geld genoeg heeft, maar is dit wel een realistisch project?
Zal Google dit aankunnen?
Alles waar google aan begint word een succes 
Alleen met de overname van youtube weet ik het zo net nog niet..
Was eerst een van mn favo sites maar sinds de overname is het 3x stront!

Alleen met de overname van youtube weet ik het zo net nog niet..
Was eerst een van mn favo sites maar sinds de overname is het 3x stront!
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
Re: Gmail goes public
Ach... Hotmail heeft momenteel zo'n 260 MILJOEN actieve gebruikers die ieder zo'n 1 GB capaciteit hebben. Dan zullen we het nog maar niet over de @live accounts hebben... Die hebben dubbele capaciteit en men probeert iedereen van Hotmail naar Live te krijgen....Janmarques schreef:Maar stel dat het een groot succes wordt, en dat er bijvoorbeeld een miljoen gebruikers zich ervoor aanmeldt. Dat is reëel, want het is slechts 0.01 % van de wereldbevolking. Indien dat aantal zich plots gaat aanmelden, dan zouden ze 1.000.000 * 2.8 GB moeten kunnen vrijmaken. Da's dus 2.8 miljoen Gigabytes, oftwewel 2.7 Petabytes.
Ik weet ook dat Google geld genoeg heeft, maar is dit wel een realistisch project? Zal Google dit aankunnen?

Ik denk dus ook dat dit niet zo'n vaart zal lopen...

Dit verhaaltje kun je ook net zo goed interpreteren over Hotmail/Live-mail... 
Denk maar niet dat iedere account die 2,8gb gaat gebruiken. Met een net woord, doet Gmail/Google aan overselling, ze verkopen meer dan ze daadwerkelijk hebben, omdat niet iedereen alles gaat gebruiken waar ze de beschikking over hebben.
Ik denk dat ze serieus wel eens in de problemen zouden kunnen komen met hun schijfruimte als iedereen ineens 2,8gb gaat opslaan!

Denk maar niet dat iedere account die 2,8gb gaat gebruiken. Met een net woord, doet Gmail/Google aan overselling, ze verkopen meer dan ze daadwerkelijk hebben, omdat niet iedereen alles gaat gebruiken waar ze de beschikking over hebben.
Ik denk dat ze serieus wel eens in de problemen zouden kunnen komen met hun schijfruimte als iedereen ineens 2,8gb gaat opslaan!

Denk jij dat Google zich ook maar geintresseerd heeft in de belgische wetgeving als het Gmail betreft?
Hoe groot schat jij de kans dat alle gebruikers van Gmail hun mailbox helemaal vol zullen pleuren met bestanden, mails en weet ik veel allemaal. Het systeem kan geen grotere bestanden aan dan 10 mb (op de standaard manier dan), en is dus niet intressant als illigale opslagruimte.
Overigens is dit oud nieuws hoor, al een week geleden werd dit bekend gemaakt. En je kon al langer zonder uitnodiging binnenkomen, als je een mobiele telefoon had kon je daarmee een account aanvragen voor Gmail M, en dus ook de gewone Gmail.
Daarnaast maakt Google ook voor Gmail gebruik van Google File System, een heel speciaal bestandssysteem (zoals FAT en NTFS), wat geschikt is voor reusachtige bestanden. De kleinste bestanden in dat bestandssysteem zijn ongeveer 400 gb groot. Sommige bestanden die Google gebruikt voor hun zoekindex zijn vele duizenden gigabytes groot.
Hoe groot schat jij de kans dat alle gebruikers van Gmail hun mailbox helemaal vol zullen pleuren met bestanden, mails en weet ik veel allemaal. Het systeem kan geen grotere bestanden aan dan 10 mb (op de standaard manier dan), en is dus niet intressant als illigale opslagruimte.
Overigens is dit oud nieuws hoor, al een week geleden werd dit bekend gemaakt. En je kon al langer zonder uitnodiging binnenkomen, als je een mobiele telefoon had kon je daarmee een account aanvragen voor Gmail M, en dus ook de gewone Gmail.
Daarnaast maakt Google ook voor Gmail gebruik van Google File System, een heel speciaal bestandssysteem (zoals FAT en NTFS), wat geschikt is voor reusachtige bestanden. De kleinste bestanden in dat bestandssysteem zijn ongeveer 400 gb groot. Sommige bestanden die Google gebruikt voor hun zoekindex zijn vele duizenden gigabytes groot.
... Maar ik modereer (nog) niet.
hou het wel bij het gamen via de laptop op school 

Hoeveel mensen hebben dat nou werkelijk nodig? Enn, er is al een mod voor dacht ik/svenn schreef:Ik dacht eerder aan de formule y=x³+x²+1 gedacht maargoed je kunt het ook met een olievlek vergelijken. Eigenlijk spijtig dat ze in phpbb3 geen latex hebben opgenomen om even totaal offtopic te gaan...
Beetje kleine doelgroep he? Gemiddelde gebruiker wil niet eens aan wiskunde A, B, C of D denkensvenn schreef:Ik dacht eerder aan de formule y=x³+x²+1 gedacht maargoed je kunt het ook met een olievlek vergelijken. Eigenlijk spijtig dat ze in phpbb3 geen latex hebben opgenomen om even totaal offtopic te gaan...

... Maar ik modereer (nog) niet.
Naja ik vraag me af hoeveel mensen depaul schreef:Hoeveel mensen hebben dat nou werkelijk nodig? Enn, er is al een mod voor dacht ik/
Code: Selecteer alles
[list]