forum in tabel + eigen logo
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

forum in tabel + eigen logo
hoe zet ik me forum in een tabel? en ik zou graag het plaatje op me forum dat van phpbb in mijn eigen logo veranderen maar hoe mijn forum is http://www.onlinepokertafels.nl/forum
alvast bedankt
alvast bedankt
http://www.phpbb.nl/search.php probeer eens wat te zoeken, dit is al zovaak gevraagt 

Oke ik ben nu aan het zoeken.
Maar het lijkt wel alsof ik de enige ben die met html werkt ik heb zeg maar me site eerst in kladblok allemaal gemaakt en thuis uitgeprobeerd en daarna overgezet en nu staat hij online met alleen maar html codes en tabellen maar hoe zet ik dat hele forum in 1 stukje tabel zoals ik dacht graag in het midden van me site zou willen hebben.
Welke code moet ik dan gebruiken want ik weet wel genoeg van html ( denk ik ) maar ik weet helemaal niks van php.
Dus nu zou ik graag dat forum in het midden van me site zetten en door in het menu op forum te klikken dat het dan in het midden van me site opent ( aan de zijkant heb ik aan beide kant ruimte en van boven heb ik logo en onderin de index en al zie http://www.onlinepokertafels.nl)
Maar het lijkt wel alsof ik de enige ben die met html werkt ik heb zeg maar me site eerst in kladblok allemaal gemaakt en thuis uitgeprobeerd en daarna overgezet en nu staat hij online met alleen maar html codes en tabellen maar hoe zet ik dat hele forum in 1 stukje tabel zoals ik dacht graag in het midden van me site zou willen hebben.
Welke code moet ik dan gebruiken want ik weet wel genoeg van html ( denk ik ) maar ik weet helemaal niks van php.
Dus nu zou ik graag dat forum in het midden van me site zetten en door in het menu op forum te klikken dat het dan in het midden van me site opent ( aan de zijkant heb ik aan beide kant ruimte en van boven heb ik logo en onderin de index en al zie http://www.onlinepokertafels.nl)
Ik heb inmiddels de overall_header in een html code gezet, zodat ik me eigen layout erom heen heb en er is dit uitgekomen:
http://www.onlinepokertafels.nl/forum/
Dus toch nog iets vergeten.
Dit heb ik gedaan:
Een eigen lay out van me site van html codes met verschillende tabellen gebruikt.
En nu heb ik in 1 tabel de code die in overall_header heb ik in die tabel geplakt en daar kwam dus dat uit wat je in de middelste link ziet.
http://www.onlinepokertafels.nl/forum/
Dus toch nog iets vergeten.
Dit heb ik gedaan:
Een eigen lay out van me site van html codes met verschillende tabellen gebruikt.
En nu heb ik in 1 tabel de code die in overall_header heb ik in die tabel geplakt en daar kwam dus dat uit wat je in de middelste link ziet.
Even één dingetje vooraf, wij zijn niet verantwoordelijk voor jouw website. Je kunt hier hulp krijgen, maar het niet verwachten! Als iemand een antwoord weet komt het antwoord vanzelf.
Omdat ik toch alleen maar cappuchino aan het drinken ben zal ik je even op weg helpen. Je hebt een fout begaan door de header van phpBB2 gewoon onder je huidige header te plakken. Dit zou in principe wel moeten werken, maar dan moet het wel op de goede manier gebeuren. Op dit moment is het niet echt goed gedaan, waardoor er een chaos is ontstaan in je bestanden.
Daarom wil ik eerst antwoord op mijn vraag die ik had gesteld in een van je andere topics, hoe word je pagina opgebouwd? Include jij je header in elk bestand of hoe roep je elke keer je header erboven?
Omdat ik toch alleen maar cappuchino aan het drinken ben zal ik je even op weg helpen. Je hebt een fout begaan door de header van phpBB2 gewoon onder je huidige header te plakken. Dit zou in principe wel moeten werken, maar dan moet het wel op de goede manier gebeuren. Op dit moment is het niet echt goed gedaan, waardoor er een chaos is ontstaan in je bestanden.
Daarom wil ik eerst antwoord op mijn vraag die ik had gesteld in een van je andere topics, hoe word je pagina opgebouwd? Include jij je header in elk bestand of hoe roep je elke keer je header erboven?
Oke ik heb zeg maar verschillende html bestanden. En bij elk html bestand heb ik vaste lay out en die kopier ik en zet ik in elk html bestand. En wat ik dan in het midden wil zetten heb ik een apart voor open en de tekst of plaatje. Wat ik dan in het middelste deel van me site wil hebben typ ik dan in het html document. Dus ik heb in elk html document gewoon een vaste lay out code en ik verander gewoon elke keer het mddelste deel.
Hopelijk heb je nu genoeg gegevens over me site anders zijn vragen welkom.
davey,
Hopelijk heb je nu genoeg gegevens over me site anders zijn vragen welkom.
davey,
Okay, ik ga de huidige situatie proberen te fixen.
Maak eerst een backup van al je bestanden! Ik ben niet verantwoordelijk voor al deze acties!
Ik bied geen garantie dat alles gaat werken en ik wil hiermee voorkomen dat ik het alleen maar slechter maak dan het nu is.
Daar gaan we, knip het stuk van (overall_header.tpl):
Tot en met:
En plaats dit in de <head>-tag van je html pagina waar het forum in moet komen. Zorg er dus voor dat dit niet meer bestaat in je overall_header.tpl!
Hierna, verwijder je het volgende stuk:
Dit kunnen we later nog altijd terug zetten, mocht het nodig zijn.
Verwijder ook:
Eventueel kun je alvast:
In de <body>-tag zetten die overblijft! 
---
Hier zou ik graag eerst het resultaat van willen zien, voor ik verder ga...
Maak eerst een backup van al je bestanden! Ik ben niet verantwoordelijk voor al deze acties!
Ik bied geen garantie dat alles gaat werken en ik wil hiermee voorkomen dat ik het alleen maar slechter maak dan het nu is.
Daar gaan we, knip het stuk van (overall_header.tpl):
Code: Selecteer alles
<!-- link rel="stylesheet" href="templates/subSilver/subSilver.css" type="text/css" -->
<style type="text/css">
</style>
En plaats dit in de <head>-tag van je html pagina waar het forum in moet komen. Zorg er dus voor dat dit niet meer bestaat in je overall_header.tpl!
Hierna, verwijder je het volgende stuk:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html dir="ltr">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">
<link rel="top" href="./index.php" title="online poker tafels forum index" />
<link rel="search" href="./search.php" title="Zoeken" />
<link rel="help" href="./faq.php" title="Help" />
<link rel="author" href="./memberlist.php" title="Gebruikerslijst" />
<title>online poker tafels :: Forum index</title>
Verwijder ook:
</head>
<body bgcolor="#E5E5E5" text="#000000" link="#006699" vlink="#5493B4">
bgcolor="#E5E5E5" text="#000000" link="#006699" vlink="#5493B4"

---
Hier zou ik graag eerst het resultaat van willen zien, voor ik verder ga...

Laatst gewijzigd door Coen op 13 feb 2007, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb niks aan dat overall header verandert. Ik wist eerst niet eens waar het stond dus ik heb volgens mij nog het standaard dat ik bij het downloaden ook had.
Ps. Ik had het tussen <code> </code> gezet volgens mij. Maar dat is dan waarschijnlijk verkeerd
Ps. Ik had het tussen <code> </code> gezet volgens mij. Maar dat is dan waarschijnlijk verkeerd
Laatst gewijzigd door daveytave op 13 feb 2007, 13:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je nu eerst eens antwoord geeft op mijn vraag;

PS. Code plaats je in code-tags met de [ en ]Prophecy schreef:Haal dat maar weg, dat weet ik al lang en het is zo'n enorm bestand, maar beantwoord mijn vraag nou eens? Is dat een aangepaste overall_header.tpl of een eigen bestand wat je hebt aangepast zodat het nu werkt als een overall_header.tpl?
PS. Grote stukken code, plaats die voortaan tussen code-tags!

Op pagina 1 had ik het toch al gezet.
Als het goed is is dit het antwoord op jou vraag.
Ik heb niks aan dat overall header verandert. Ik wist eerst niet eens waar het stond dus ik heb volgens mij nog het standaard dat ik bij het downloaden ook had.
Ps. Ik had het tussen <code> </code> gezet volgens mij. Maar dat is dan waarschijnlijk verkeerd.
Als het goed is is dit het antwoord op jou vraag.
Ps. Ik had het tussen <code> </code> gezet volgens mij. Maar dat is dan waarschijnlijk verkeerd.
BBcode werkt altijd met
[ /code] tags (zonder spaties)
Maar grootte bestanden kan je beter linken want anders moeten we de dokter nog bellen voor rsi aanvallen.
Dus op je ftp server zetten in een teksdocument en hier een linkje plaatsen naar het bestand :D!