mr.Stone schreef:Sinbadr schreef:Wat moet ik verstaan onder een mod? Ik zie een andere stijl template niet als een mod.
Waar kan ik aan herkennen als er een mod is?
en jij hebt ervaring met phpbb ???
een mod is iets dat niet stanaard is op een forum, iets wat meer functies geeft of zaken kan oplossen.
een mod KAN je herkennen als er in de files iets over vermeld staat, maar niet alle mods zorgen ervoor dat je dat kan zien.
dus ik denk dat je best gewoon navraagd of er sprake is van mods op het forum.
maar nogmaals, als je hier niets van kent laat het dan aan iemand anders over
ik wil dit gerust wel doen als er geen mods opstaan 
Ik heb niet gezegd dat ik verstand heb van phpBB, ik zei dat ik ervaring heb met php. Dat is iets anders
Mijn keuze zou zijn om gewoon het nieuwe forum te installeren, maar sinds de eigenaren van de site waar het forum staat alle huidige data en gebruiker nee willen nemen, leek het in eerste instantie een betere optie om het forum te upgraden.
Nu lijkt het mij dat het makkelijker is om een nieuw forum te creeren en dan de huidige database gegevens over te zetten naar een nieuwe database. Of zie ik dat verkeerd?
Daarnaast snap ik wel het principe van een mod. Het gaat mij er meer om of ik dit makkelijk kan terugzien, zonder dat ik alle files, mappen en huidige data moet gaan doorspitten. Degene die het forum heeft opgezet is namelijk jammergenoeg niet meer beschikbaar om navraag bij te doen.