Scrollbalk
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

-
Scrollbalk
Ik heb phpBB3 geinstalleerd en gebruik momenteel de standaard style Prosilver. Nu zou ik graag de scrollbar met andere kleuren willen aanpassen en gebruik daarvoor onderstaande code maar ik heb geen idee in welk bestand ik dit moet plaatsen. Enige hulp zou welkom zijn.
BODY {SCROLLBAR-FACE-COLOR: #D79A7D; SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #7587B7; SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #C4B13F; SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #FAF7F2; SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FAF7F2; SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #D1B8A4; SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #6699CC; }
Ook zou ik graag een andere achtergrond instellen die meer bij de website pas als ik het geheel éénmaal implementeer. Ook hiervoor zou wat feedback welkom zijn.
BODY {SCROLLBAR-FACE-COLOR: #D79A7D; SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #7587B7; SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #C4B13F; SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #FAF7F2; SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FAF7F2; SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #D1B8A4; SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #6699CC; }
Ook zou ik graag een andere achtergrond instellen die meer bij de website pas als ik het geheel éénmaal implementeer. Ook hiervoor zou wat feedback welkom zijn.
Laatst gewijzigd door WillemGerrit op 24 dec 2007, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Scrollbalk
Het moet in een CSS.. ik denk dat je het het beste kan toevoegen in het beheerderspaneel
(Zeg maar als ik het fout heb)
(Zeg maar als ik het fout heb)
Voormalig Support Teamlid
-
Dat had ik al geprobeerd maar als ik dan het forum bekijk zie ik geen verandering. Vandaar dat ik dacht dat het misschien anders moest.
-
Het aanpassen van de achtergrond heb ik inmiddels wel voor elkaar, dat gaat gewoon via de stylesheet.
Maar de kleuren van de scrollbar aanpassen blijft een probleem, als ik dit ingeef in de stylesheet dan gebeurt er niets. Als ik de kleuren van de scrollbalk ingeef in de index.php dan doen ze het wel maar dan komen er een boel errors op de pagina.
Iemand anders wel gelukt om de kleuren van de scrollbalk aan te passen in phpbb3 ?
Dan hoor ik het graag.
Maar de kleuren van de scrollbar aanpassen blijft een probleem, als ik dit ingeef in de stylesheet dan gebeurt er niets. Als ik de kleuren van de scrollbalk ingeef in de index.php dan doen ze het wel maar dan komen er een boel errors op de pagina.
Iemand anders wel gelukt om de kleuren van de scrollbalk aan te passen in phpbb3 ?
Dan hoor ik het graag.
- Gamemaniak
- Contacteer:
Je moet in styles/jouwstijl/theme/common.css dat stukje plaatsen als het goed is
Maar houd er wel rekening mee dat dit niet in alle browsers werkt 

-
Bedankt voor de tip, maar dit werkt helaas ook niet. Ik heb het nu in common.css in het body gedeelte staan (zie onderstaande code) maar geen resultaat. Het moet toch gewoon kunnen ?
body {
/* Text-Sizing with ems: http://www.clagnut.com/blog/348/ */
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
color: #828282;
background-color: #FFFFFF;
/*font-size: 62.5%; This sets the default font size to be equivalent to 10px */
font-size: 10px;
margin: 0;
padding: 12px 0;
SCROLLBAR-FACE-COLOR: #D79A7D;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #7587B7;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #C4B13F;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #FAF7F2;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FAF7F2;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #D1B8A4;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #6699CC;
}
body {
/* Text-Sizing with ems: http://www.clagnut.com/blog/348/ */
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
color: #828282;
background-color: #FFFFFF;
/*font-size: 62.5%; This sets the default font size to be equivalent to 10px */
font-size: 10px;
margin: 0;
padding: 12px 0;
SCROLLBAR-FACE-COLOR: #D79A7D;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #7587B7;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #C4B13F;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #FAF7F2;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FAF7F2;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #D1B8A4;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #6699CC;
}
- Gamemaniak
- Contacteer:
Probeer het eens met kleine letters:
Code: Selecteer alles
scrollbar-arrow-color:
scrollbar-face-color:
scrollbar-highlight-color:
scrollbar-3dlight-color:
scrollbar-shadow-color:
scrollbar-darkshadow-color:
scrollbar-track-color:
-
Helpt ook niet jammergenoeg.
Ik snap er echt niets van, zou toch gewoon moeten kunnen.
Ik snap er echt niets van, zou toch gewoon moeten kunnen.
- Gamemaniak
- Contacteer:
Normaal wel, maar ik heb eens gekeken in mijn css editor, maar hij geeft aan dat dit geen valid code is 

Firefox geeft geen ondersteuning aan gekleurde scrollbars, en de scrollbar-tags zijn in de meeste editors daarom ook niet opgenomen.
- Gamemaniak
- Contacteer:
Dat firefox het niet ondersteunde wist ik wel, maar niet dat niet alle editors dit herkenen, weer wat bijgeleerd us 

-
Ik werk op één pc met Windows Xp en IE 7 en op mijn laptop met Vista, firefox gebruik ik bijna niet want daar doet bijna niets het op.
Maar met IE7 zou je toch gewoon gekleurde scrollbars moeten zien, toen ik nog phpbb2 gebruikte was het geen probleem in kon ik het forum mooi inpassen in de website, nu laat ik hem vooralsnog maar in een nieuw blank venster opstarten maar dit was niet de oorspronkelijke opzet.
Maar met IE7 zou je toch gewoon gekleurde scrollbars moeten zien, toen ik nog phpbb2 gebruikte was het geen probleem in kon ik het forum mooi inpassen in de website, nu laat ik hem vooralsnog maar in een nieuw blank venster opstarten maar dit was niet de oorspronkelijke opzet.