Scriptingvragen (PHP, JavaScript etc.)
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Re: Scriptingvragen (PHP, JavaScript etc.)
Jah, gewoon een array. 

Hoe kan je een php code laten zien? Net zoals leuk gedaan wordt bij bijvoorbeeld de code-dump reageert de browser niet op wat er daar staat. Hoe krijg je dat voor elkaar? ^^"
Een klein simpel voorbeeld:
Dat wil ik ook voor elkaar krijgen ^^" Het liefst met kleurtjes :')
Een klein simpel voorbeeld:
Code: Selecteer alles
<?php
include_once('header.php');
include_once('index.php');
?>
.....alles dat daaronder komt is dan "highligted"?
highlight_string('<?php echo "bla" ?>');
OF
highlight_file('bestandsnaam.php');
OF
highlight_file('bestandsnaam.php');
Bedankt ^^ Die werkt 

Lucas tochLucas schreef:.....alles dat daaronder komt is dan "highligted"?

Ik ben een druk man ja o.ó Ik had geen tijd om te zoeken. Sommigen van ons hebben ook een toetsweek ja.
Moet wel eerlijk zeggen....het was een domme vraag. Er staat niet voor niets () achter highlight_file

Moet wel eerlijk zeggen....het was een domme vraag. Er staat niet voor niets () achter highlight_file

Code: Selecteer alles
<?php
if (isset($_GET['highlight'])) {
highlight_file(__FILE__);
die();
}
// Code
?>

betadevil.nl/file.php?highlight=wp-config.phpBetaDevil schreef:Code: Selecteer alles
<?php if (isset($_GET['highlight'])) { highlight_file(__FILE__); die(); } // Code ?>

Nu ben ik jan niet en kan ik je vertellen dat dat niet werkt 

Sowieso erg onvestandig om zo'n scriptje online te zetten.
Tja, maar dat zei die er niet bij.ElbertF schreef:Sowieso erg onvestandig om zo'n scriptje online te zetten.

En ik kan je vertellen dat jouw scriptje onveilig is.BetaDevil schreef:Nu ben ik jan niet en kan ik je vertellen dat dat niet werkt
Is er een manier om php-errors (met error_reporting(E_ALL) ) wat opmaak te geven? (in een divje te steken dus...)
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Het ging er ook gewoon om dat dat bestand gehighlight zou worden, ik heb nooit beweerd dat het veilig was.paul schreef:En ik kan je vertellen dat jouw scriptje onveilig is.BetaDevil schreef:Nu ben ik jan niet en kan ik je vertellen dat dat niet werkt
Dan zeg ik het anders, ik kan met jouw script ook wp-config uitlezen als ik me best doe.BetaDevil schreef:Het ging er ook gewoon om dat dat bestand gehighlight zou worden, ik heb nooit beweerd dat het veilig was.paul schreef:En ik kan je vertellen dat jouw scriptje onveilig is.BetaDevil schreef:Nu ben ik jan niet en kan ik je vertellen dat dat niet werkt
Je kan idd beter
$_SERVER['SCRIPT_FILENAME']
doen toch?Re: Scriptingvragen (PHP, JavaScript etc.)
Kijk hier eens: http://www.php.net/set_error_handlerwimsito schreef:Is er een manier om php-errors (met error_reporting(E_ALL) ) wat opmaak te geven? (in een divje te steken dus...)
Alvast bedankt
- Bas
- Contacteer:
Via een eigen error-handlerwimsito schreef:Is er een manier om php-errors (met error_reporting(E_ALL) ) wat opmaak te geven? (in een divje te steken dus...)
Alvast bedankt

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!