Aanpassen template

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
pieter91

Aanpassen template

Bericht door pieter91 » 19 jan 2008, 19:50

Hallo,

Ik wilde vandaag gaan kijken hoever ik net als met phpBB2 de template's kan aanpassen. Nu liep ik eigenlijk al meteen tegen een probleem op.

Vraag 1: Ben ik op de pc bezig om de template overall_header aan te passen, upload ik hem, word er geen verandering doorgevoerd als ik de website vernieuw. Dus alles wat ik wijzig wordt niet getoond.

Nu zit er wel een functie op om het in het adminpaneel te doen, maar dit vindt ik onhandig en dan werkt t ook niet.

Weet iemand het wel?
-

Vraag 2: net als op deze site staat er een menu in de header en die pagina's zijn ook goed geintegreerd in het forum, dus zonder frame enzo. Hoe doe je dit?

Alvast bedankt, Pieter

Johan

Re: Aanpassen template

Bericht door Johan » 19 jan 2008, 19:52

pieter91 schreef:Hallo,

Ik wilde vandaag gaan kijken hoever ik net als met phpBB2 de template's kan aanpassen. Nu liep ik eigenlijk al meteen tegen een probleem op.

Vraag 1: Ben ik op de pc bezig om de template overall_header aan te passen, upload ik hem, word er geen verandering doorgevoerd als ik de website vernieuw. Dus alles wat ik wijzig wordt niet getoond.

Nu zit er wel een functie op om het in het adminpaneel te doen, maar dit vindt ik onhandig en dan werkt t ook niet.

Weet iemand het wel?
[..]
Je moet bij een wijziging wel je cache/buffer legen. Dit kan op 2 manieren:

1. ga naar het beheerderspaneel en klik op de eerste pagina op "Leeg buffer"
2. Ga naar je FTP, en verwijder de INHOUD van /cache, laat echter de bestanden index.htm en .htaccess wel staan!
Voormalig Support Teamlid

pieter91

Bericht door pieter91 » 19 jan 2008, 19:53

Moet dit bij elke wijziging?

(bedankt voor snelle reactie)

Johan

Bericht door Johan » 19 jan 2008, 19:54

Ja, behalve als je iets wijzigt in het beheerderspaneel zelf.

pieter91

Bericht door pieter91 » 19 jan 2008, 20:01

Bedankt,

Weet toevallig ook het antwoord op de vraag:

Hoe kan ik bovenin een menu plaatsen en dan naar pagina's gaan die onder dezelfde header vallen, dus geen afzonderelijke pagina's zijn. Zodat ik overal de header van het forum heb.

Johan

Bericht door Johan » 19 jan 2008, 20:03

Standaard wordt gebruik gemaakt van de overall_header.html, die je dus aanpast. Als je die aanpast is overal de wijziging..

Hoe je er zo'n menu bij krijgt weet ik niet.. heb het zelf ook wel is geprobeerd maar tevergeefs

Plaats reactie