- Adres van je forum: phpBB2 @ mistaken-identity.org
Event. modificaties op je forum: Categories hierarchy mod, merge hack, easymod, guests can't view profiles/usergroups etc, moderators can't see IPs, user list in admin panel, watched topics, board statistics, postimage.org 'add image to post', gender field in profile, welcome PM.
Wanneer ontstond het probleem? Zie hierboven.
phpBB versie: 2.0.22, nooit durven updaten.
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee.
Wat is het probleem? Zie hierboven.
phpbb 2 converteren naar 3
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpbb 2 converteren naar 3
Ik wil graag mijn forum verplaatsen van het ene domein naar het andere domein en dan meteen converteren naar de nieuwste versie. Er is echter een probleem, hij verplaatst de avatar galleries, de forum titel/informatie in het configuratiescherm etc, maar het belangrijkste - de posts en topics - komen niet mee. Nu wil ik eigenlijk alleen graag weten of het kan komen doordat ik in mijn phpBB2 forum (veel te veel) mods heb geinstalleerd? En zo ja, is er dan een andere manier om de posts wel mee te krijgen? Bijv. als ik de subforums verwijder en ze allen in 1 forum plaats?
Re: phpbb 2 converteren naar 3
Ik denk dat je het beste eerst het forum kan conventeren en daarna verhuizen. Daarmee voorkom je rommel op de nieuwe locatie, en begin je daar meteen fris en fruitig met je forum.
Hoe bedoel je met meenemen? Bedoel je dat je een backup hebt gemaakt van de database? Die heb je dan zeker in het administratiepaneel van phpBB gemaakt? Je kan daar beter phpMyAdmin voor gebruiken, dat is daar beter geschikt voor.
Ik zie dat je Categories Hierarcy hebt geinstalleerd. Welke versie is dat?
Hoe bedoel je met meenemen? Bedoel je dat je een backup hebt gemaakt van de database? Die heb je dan zeker in het administratiepaneel van phpBB gemaakt? Je kan daar beter phpMyAdmin voor gebruiken, dat is daar beter geschikt voor.
Ik zie dat je Categories Hierarcy hebt geinstalleerd. Welke versie is dat?
... Maar ik modereer (nog) niet.
Als je phpBB3 installeert krijg je na de installatie dat je een oud forum kunt converteren (phpBB2 naar 3 dus). Die tool heb ik gebruikt. Ik wil namelijk wel graag de bestaande posts van m'n phpBB2 forum op mijn phpBB3 forum hebben. Alleen daar kopieert/pakt ie, zeg maar, alles behalve de topics/posts - waar het me juist om gaat!
Hoop dat het zo wat duidelijker is?
Categories hierarchy mod is versie 2.1.4d.
Hoop dat het zo wat duidelijker is?
Categories hierarchy mod is versie 2.1.4d.
Ik weet niet 100% zeker of het mogelijk is om met CH te updaten. Wanneer je even een backup van je forum naar mij emails ( paul999 [ at ] phpbb [ dot ] com) zal ik even kijken van de week of het simpel te converteren valt met CH.
Ik meen me te herinneren dat de auteur een converter zou maken voor CH om te updaten naar phpBB 3.0.x aangezien de database behoorlijk wordt aangepast door deze MOD.paul schreef:Ik weet niet 100% zeker of het mogelijk is om met CH te updaten. Wanneer je even een backup van je forum naar mij emails ( paul999 [ at ] phpbb [ dot ] com) zal ik even kijken van de week of het simpel te converteren valt met CH.
Okee! Ga ik morgen meteen even doen. Is een backup via het admin panel voldoende?paul schreef:Ik weet niet 100% zeker of het mogelijk is om met CH te updaten. Wanneer je even een backup van je forum naar mij emails ( paul999 [ at ] phpbb [ dot ] com) zal ik even kijken van de week of het simpel te converteren valt met CH.

Liever via phpmyadmin, vanuit admin paneel betekent vaak dat ie incompleet is. Zolang het maar data + structuur is ookEmily schreef:Okee! Ga ik morgen meteen even doen. Is een backup via het admin panel voldoende?paul schreef:Ik weet niet 100% zeker of het mogelijk is om met CH te updaten. Wanneer je even een backup van je forum naar mij emails ( paul999 [ at ] phpbb [ dot ] com) zal ik even kijken van de week of het simpel te converteren valt met CH.

Hoe kan ik zien of 'ie compleet (data & structuur) is dan? 
Ik heb een cpanel en daar is een 'backup wizard' (o.a. voor MySQL databases), als ik er met die wizard één maak, is 'ie dan compleet? Want dan gebruik ik die wel even.

Ik heb een cpanel en daar is een 'backup wizard' (o.a. voor MySQL databases), als ik er met die wizard één maak, is 'ie dan compleet? Want dan gebruik ik die wel even.

Ja, die is goed.
Okee! Ik heb 'm verstuurd. 

Ik zie net dat ik een mailtje terug heb, iets over te weinig ruimte? Dus volgens mij kun je het bestand niet ontvangen? Mocht dat zo zijn, kan ik het wel even uploaden naar m'n site en je die link sturen.
Ik heb je email idd niet ontvangen. Zou je de backup ergens kunnen uploaden op je eigen webhosting,en me dan de link ernaar mailen (Niet hiergeven, enkel even mailen).Emily schreef:Ik zie net dat ik een mailtje terug heb, iets over te weinig ruimte? Dus volgens mij kun je het bestand niet ontvangen? Mocht dat zo zijn, kan ik het wel even uploaden naar m'n site en je die link sturen.
Ben zelf ondertussen al wat aan het proberen geweest (met hulp van een ander phpBB forum
) en het gaat nu al íets beter - ik kan de forums ook zien + ranks etc, maar op een gegeven moment krijg ik een foutmelding - zo'n standaard "pagina kan niet worden weergegeven" of "international server error".
Nu las ik een topic waarin iemand werd aangeraden offline te converteren. Is er een duidelijkere uitleg daarvan beschikbaar? Want ik heb het zelf nog nooit gedaan.. dus als je me daarmee op weg kunt helpen?
(Of is het iets wat door service team members heel snel gedaan kan worden? Dan kan ik het daar misschien aanvragen net als hier gedaan is.)
EDIT: Vond een artikeltje erover op phpbb.com - heb het geprobeerd, maar krijg de volgende foutmelding als ik m'n phpBB2 database probeer te importeren met BigDump, via phpBB2 zelf gaat het ook niet. What to do?

Nu las ik een topic waarin iemand werd aangeraden offline te converteren. Is er een duidelijkere uitleg daarvan beschikbaar? Want ik heb het zelf nog nooit gedaan.. dus als je me daarmee op weg kunt helpen?
(Of is het iets wat door service team members heel snel gedaan kan worden? Dan kan ik het daar misschien aanvragen net als hier gedaan is.)
EDIT: Vond een artikeltje erover op phpbb.com - heb het geprobeerd, maar krijg de volgende foutmelding als ik m'n phpBB2 database probeer te importeren met BigDump, via phpBB2 zelf gaat het ook niet. What to do?
Code: Selecteer alles
Error at the line 72: (2, 0, '', 'firetarter@lvivs.com');
Query: --
--
INSERT INTO `phpbb_banlist` (`ban_id`, `ban_userid`, `ban_ip`, `ban_email`) VALUES
(2, 0, '', 'firetarter@lvivs.com');
MySQL: Dubbele ingang '2' voor zoeksleutel 1
Tja, dan moet je het zelf weten als ik je niet hoef te helpen 
Die fout komt omdat er al een id in die table is met als waarde 2.

Die fout komt omdat er al een id in die table is met als waarde 2.
Ik heb ondertussen een mod gemaakt voor phpBB2CH -> phpBB3, hij is nog steeds beta, maar je kan hem downloaden vanaf http://multimedia-madness.be/forum/download.php?pack=18
Als er eventueel errors zijn, kun je me die hier melden, ofwel op http://multimedia-madness.be
Misschien dat hierna ook meteen al je problemen zijn opgelost.
Als er eventueel errors zijn, kun je me die hier melden, ofwel op http://multimedia-madness.be
Misschien dat hierna ook meteen al je problemen zijn opgelost.