beginnersvraag: breedte knoppen en kleuren tekst wijzigen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
sandra
Contacteer:

beginnersvraag: breedte knoppen en kleuren tekst wijzigen

Bericht door sandra » 28 jul 2008, 20:47

Misschien domme vraag, heb al zoekfunctie gebruikt maar niets kunnen vinden. Ik ben een template aan het wijzigen, lukt aardig maar niet helemaal. Het heeft nu alleen engelse knoppen, als ik nederlandse knoppen toevoeg worden ze niet goed getoond omdat ze breder zijn.
Nu heb ik buttons.css gevonden, daar staat bv:

Code: Selecteer alles

.buttons div.post-icon		{ width: {IMG_BUTTON_TOPIC_NEW_WIDTH}px; height: {IMG_BUTTON_TOPIC_NEW_HEIGHT}px; }
Nou kan ik natuurlijk {IMG_BUTTON_TOPIC_NEW_WIDTH} met bv 100px vervangen, maar lijkt me netter ergens waar IMG_BUTTON_TOPIC_NEW_WIDTH ingesteld is het te wijzigen. Alleen...waar? Heb het niet kunnen vinden.

Heb ik nog 'n andere vraag. Bij colours.css kan je vele kleuren wijzigen, is ook aardig gelukt, maar ik kon niet de kleur vinden van allerlei standaard tekst zoals de tekst onder 'Wie is er online', ik kon ook geen benaming vinden in de code. Ik heb het nu opgelost door bij colours.css p toe te voegen:

p {
	color: #054e6a;
}
Dat werkt, maar mag het wel op die manier? Weet niet of het kwaad kan....

En dan nog een vraag: als je bij het forumoverzicht kijkt wordt de gebruikersnaam van de beheerder met andere kleur getoond. Dat wil ik wijzigen. In de code zie ik class="username-coloured">. Maar waar is die class ingesteld? In ieder geval niet bij colours.css....

Hoop dat ik jullie niet lastig val met teveel vragen...alvast hartelijk dank voor reacties!

Fridge
Contacteer:

Re: beginnersvraag: breedte knoppen en kleuren tekst wijzigen

Bericht door Fridge » 28 jul 2008, 21:01

Breedte van je buttons kan je aanpassen in styles/prosilver/imageset/imageset.cfg

sandra
Contacteer:

Bericht door sandra » 29 jul 2008, 07:47

dank je wel! de knoppen die ik moet wijzigen blijken in het mapje daarin, nl, te zijn, maar heb het nu gelukkig gevonden en kunnen wijzigen.

sandra
Contacteer:

Bericht door sandra » 29 jul 2008, 19:11

heb nog eens zitten zoeken maar nog steeds niet kunnen vinden: administrator wordt rood getoond, moderator groen, wil ik heel graag wijzigen, maar waar kan dat? heb het iig niet kunnen vinden bij de stylesheets....
voorbeelden van code waarbij dat voorkomt:

<em>Legenda: <a style="color:#AA0000" href="./memberlist.php?mode=group&g=1159">Beheerders</a>, <a style="color:#00AA00" href="./memberlist.php?mode=group&g=1158">Globale moderators</a></em>

<a href="./memberlist.php?mode=viewprofile&u=2" style="color: #AA0000;" class="username-coloured">Sandra</a>
Alvast hartelijk dank....

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 29 jul 2008, 19:20

Deze kleuren zijn gewoon in je ACP aan te passen.
ACP > Gebruikers en Groepen > Groepsbeheer > bij instellingen van de desbetreffende groep is het mogelijk om de kleur aan te passen.

sandra
Contacteer:

Bericht door sandra » 29 jul 2008, 21:34

hee dank je wel! en ik maar in de code zitten zoeken vanmiddag....stom van me...snapte al niet waarom ik het nergens kan vinden....moet zeggen dat phpbb3 ook helemaal nieuw is voor me, gebruik phpbb2 nog maar ben bezig met nieuwe lay-out maken voordat ik overstap....

de kleur van standaard tekst, zoals wat er onder 'wie is er online' staat, kan je dat dan ook bij de admin instellen? heb daar niets voor gevonden, uiteindelijk opgelost door wat aan stylesheet toe te voegen, dat werkt, maar weet niet of het de juiste manier is.

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 29 jul 2008, 22:07

sandra schreef:dat werkt, maar weet niet of het de juiste manier is.
Wat heb je precies gedaan dan ?

sandra
Contacteer:

Bericht door sandra » 30 jul 2008, 07:22

sorry, had het al bij de 1ste post van dit topic gezegd maar niet bij die laatste.
Ik heb het nu opgelost door bij colours.css p toe te voegen:

p {
	color: #054e6a;
}
Dat werkt, maar mag het wel op die manier? Weet niet of het kwaad kan....

standaard tekst zoals wie is er online zie ik nl bij de code geen class ingesteld. de template die ik aan het aanpassen ben heeft wel zo 'n vieze bruine kleur....heb de kleurcode opgezocht maar kon die niet vinden in colours.css....toen opgelost door dat toe te voegen aan colours.css, dat werkt, maar twijfel of dat wel het juiste manier is.....

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 30 jul 2008, 09:33

Volgens mij kan je dit ook aanpassen in common.css bij body

sandra
Contacteer:

Bericht door sandra » 30 jul 2008, 09:44

die staat er inderdaad, maar dat is niet een kleur die bij bv wie is er online is gebruikt....
maar ik heb het nu eindelijk gevonden, nl in common.css staat ook p ingesteld, dat is hem blijkbaar.
dus al mijn beginnersvraagjes zijn nu beantwoord, dank je wel allemaal!

Plaats reactie