Bijlage optie probleem

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Osdate

Bijlage optie probleem

Bericht door Osdate » 15 aug 2008, 16:49

• Adres van je forum: http://www.wi-t.nl/osdate_forum
    Event. modificaties op je forum: geen modificaties toegepast
    Wanneer ontstond het probleem? Na upgrading
    phpBB versie: 3.0. naar 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee, ik wilde dit wel doen maar heb dit dit uitgevoerd
    Wat is het probleem?

Bijlage optie

Ik wil dat file bijlage kan toevoegen aan een topic, echter wederom na een Up-Grade zijn er weer problemen.

A. 2 tekst delen in de drop down menu zijn verdwenen waaronder de MB. Bij het selecteren blijft het wel staan op de blanco geselecteerde keuze van MB

B. Kan absoluut onder geen beding een file opladen, ondanks dat alles correct ingesteld staat in de bijlage opties.

C. Onder Sta lege verwijzigen toe: staat niet dus weet ook niet wat daar staat

D. Extensies beheer staat de files erbij die ik wil opladen zoals. Rar en de zip files als download

E. Bij Permissies staat alles ingeschakeld voor de beheerder, dus daar ligt ook niet het probleem.

Op alle andere pagina’s zijn wel gewoon de teksten te zien behalve dus in de bijlage beheer de aantal bijlage limit zie foto. LET OP bij de optie (sta wel/ Sta niet toe ) staat standaard niet zo zoals op de foto is aangegeven.

Afbeelding

Zelf heb ik dan ook de Nederlandse taal file opnieuw opgeladen, geen resultaat.
Zelf heb ik dan ook gewisseld van templates styles, geen resultaat.
Heb de taal file folders verwijderd en opnieuw opgeladen, geen resultaat.
Heb opnieuw alle sytels folders opnieuw opgeladen, geen resultaat.
Op nieuw alle instelling na gelopen en indien die zijn uit gevoerd, opnieuw alles opladen, geen resultaat.

Met andere woorden ik kan dus onder geen beding een file toevoegen in een topic, dit wat ongelooflijk belangrijk is ten opzichte naar mijn members toe zoals ook vanuit hun zijde vandaag.

Mid

Re: Bijlage optie probleem

Bericht door Mid » 15 aug 2008, 17:18

Je hebt veel gedaan, zoals uploaden, dus leeg de buffer even op de startpagina in het beheerderspaneel en kijk dan, of de fouten blijven bestaan. :idea:

Osdate

Bericht door Osdate » 15 aug 2008, 18:10

A. Leeg de buffer, geleegd, geen resultaat.
B. Reset hoogst aantal online gebruikers
C. Reset oprichtingsdatum van het forum
D. Beheerderslog, geleegd, geen resultaat
E. Moderatorslog, geleegd, geen resultaat
F. Gebruikerslogs, geleegd, geen resultaat

Zo dan maar alles gelijk doen zijn we daar ook weer vanaf, maar geen resultaat.

Mid

Bericht door Mid » 15 aug 2008, 19:03

Tekst weg =
Controleer bijlages:
Sommige browsers kunnen worden misleid en gebruiken dan een onjuiste mimetype voor geuploade bestanden. Deze optie zorgt er voor dat dit soort bestanden worden afgewezen.

Er lijkt toch iets fout te zitten met de bestanden. Kijk even bij Downloads hier op phpbb.nl en upgrade je Nederlandse taalbestanden, want er is het een en ander aangepast.

Osdate

Bericht door Osdate » 15 aug 2008, 21:30

Nou heb dus eens naar de nieuwste taal file gezien, en daar staat het volgende in.

Last Updated: 5 May 2004

En daarbij vindt ik persoonlijk dat de beschrijving ongelooflijk NIHIL is, en wel handig om te weten waar de dutch.adm geplaatst moet worden. en daarbij dan ook wat er is aangepast zoals veranderd is in zo'n file, ten opzicht dat wat ik dan nu gebruik als ik zo naar de datum kijk.

Maar goed browser kompleet geleegd, geen resulteert
Alle browser verwijderd en alle brouwser opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat.
Computer uit het raam gegooid, geen resultaat in het opladen van files, dus andere computer maar aangesloten.

Mid

Bericht door Mid » 15 aug 2008, 21:59

Je hebt lang_nl.zip binnengehaald? Ik zie nergens een dergelijke datum staan. Kies hier: http://www.phpbb.nl/downloads/ voor: Vertalingen -> Nederlands taalpakket.

Osdate

Bericht door Osdate » 15 aug 2008, 22:19

Jawel hoor staat in de lees mij file, en heb hem van de zelfde plaats gedowload

Mid

Bericht door Mid » 15 aug 2008, 23:22

Dan hebben ze vergeten om de datum aan te passen; je kunt hem gewoon gebruiken/uploaden.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 16 aug 2008, 00:37

Welke leesmij file? Er zit helemaal geen leesmij tekst in dat pakket :?:

Staat er wel wat als je in je profiel naar Engels omschakelt?
Laatst gewijzigd door marian0810 op 16 aug 2008, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Osdate

Bericht door Osdate » 16 aug 2008, 00:46

Nou echt wel

Vertalingen

* Nederlands taalpakket deze heb ik gedownload en daar zit echt wel een readme.txt file in
* Nederlands prosilver (afbeeldingenset)
* Nederlands subsilver2 (afbeeldingenset)

Als die andere twee moet gebruiken dan staat het er wel ongelooflijk duidelijk vermeld. En trouwens waarom zou ik in hemels naam nu een taal file moeten downloaden als het een splinternieuwe upgrade is ?

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 16 aug 2008, 00:59

Ik heb het net gedownload en ik kan het niet vinden :?
Maar je hebt gelijk, als je automatisch updaten gebruikt hebt dan hoef je volgens mij niet ook nog eens nieuwe taalbestanden te uploaden.
Hoe ziet het er in het Engels uit?

Osdate

Bericht door Osdate » 16 aug 2008, 02:34

alles ziet er dan het zelfde uit, en werkt dan ook niet

Dat is ook de reden dat ik al diverse handelingen heb uitgevoerd wat het meest logische was zoals buiten gewoon handelingen. Maar goed het is weer een upgrade die diverse opties weg haalt uit het forum na een upgrade. Echter is het wel zo dat ik iedere keer door die upgrade eraan moet sleutelen voor uren soms dagen om een optie weer terug te krijgen in het forum. U kunt dat wel begrijpen dat ik dat zat ben om keer op keer er eerst eraan moet sleutelen voordat ik weer de verdwenen optie kwijt ben terug te halen.

Marco is des tijd ook bezig geweest ermee en vond inderdaad zeer vreemde dingen weg waren zomaar.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 16 aug 2008, 08:50

phpBB versie: 3.0. naar 3.0.2
Heb je dit stapsgewijs gedaan? Dus eerst van 3.0 -> 3.0.1 en daarna van 3.0.1 naar 3.0.2?
Had je toevallig ook mods geinstalleerd? Als je automatische updates gebruikt hebt moet je als ik het goed begrepen heb alle files die je weleens gemod hebt nog met de hand veranderen. Misschien ben je daar wat vergeten?

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 16 aug 2008, 10:36

Osdate schreef:Event. modificaties op je forum: geen modificaties toegepast
Wanneer je geen modificaties hebt geïnstalleerd, download dan een nieuw compleet pakket. Directe download
Upload alle bestanden en mappen opnieuw, behalve config.php en de map /install/.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Osdate

Bericht door Osdate » 17 aug 2008, 19:36

Nou heb alles dus opgeladen naar de server zoals aangeven in de beschrijving, met uitzondering van config.php en de map /install/.

Alle mappen (folders) nogmaals nagezien op schrijf rechten zoals hieronder is aangeven;
CHMOD 777

* ./cache
* ./files
* ./store
* ./images/avatars/upload/ (optioneel, om avatars te uploaden)
* ./config.php (optioneel, toch sterk aan te raden, om configuratie te schrijven)

Resultaat
Pagina van forum komt te voorschijn zonder
Knoppen alleen met linken
Achtergrond styles zijn niet meer aanwezig
Alles is absoluut niet meer te herstellen vanuit de admin cp

1. Alle styles verwijderd van de server en alsnog alles opnieuw op geladen naar de server
2. A. Leeg de buffer
B. Reset hoogst aantal online gebruikers
C. Reset oprichtingsdatum van het forum
D. Beheerderslog, geleegd
E. Moderatorslog, geleegd
F. Gebruikerslogs, geleegd

2. Opnieuw geprobeerd om de styles terug te krijgen in de admin cp, heeft eindelijk resultaat gegeven om de styles weer terug te krijgen in beeld.

Wederom geprobeerd om een file op te laden naar de server.

Eerste file maar eens kijken dat of het een plaatsje wil opladen, JA laad foto op naar de server in de topic.

Dan een bestand opladen naar de server, Nee wil geen bestand opladen naar de topic. Alles nagezien in de admin cp bij extensies beheren betreffende of een zip zoals rar juist staat ingesteld. Alle instellingen staan correct. Dan maar weer eens gekeken dat hoeveel MB er opgeladen mag worden, deze stond op 50MB dit wat correct moet zijn. Echter voor de zekerheid maar eens op 50000MB gezet, tja wij zijn nu toch even bezig ermee dan maar gelijk alles omhoog zetten op dat gebied. Maar goed na nogmaals probere weer geen resultaat.

Dan maar eens het volgende gedaan
Het bestand rar opnieuw ingepakt bijvoorbeeld als zip bestand, dus een ingepakte bestand rar nogmaals inpakken maar dan als zip file, geen resultaat. Dit heb ik eens verder onderzocht waarom hij dit niet wilde opladen. Goed antwoord gevonden in dit hele randdebiel gedoe, je mag absoluut onder geen beding een file met een .exe extensies inpakken als rar of zip en die opladen naar je topic die hebt aangemaakt.

Mid

Bericht door Mid » 17 aug 2008, 21:27

In het beheerderspaneel kun je even controleren, welke extensies zijn toegestaan; ga naar: Berichten > Extensie beheer om te kijken, of de gewenste extensies er staan.

Ga daarna naar: Berichten > Beheer extensiegroepen om te zien, wat is toegestaan en om eventueel de gewenste extensies alsnog toe te staan.

Osdate

Bericht door Osdate » 17 aug 2008, 22:34

Had ik al gedaan zoals ik dit beschreven had in vorige topic
osdate schreef

Alles nagezien in de admin cp bij extensies beheren betreffende of een zip zoals rar juist staat ingesteld. Alle instellingen staan correct.
Een ingepakte .exe extensies naar een rar of zip file opladen accepteert phpbb forum niet

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 18 aug 2008, 07:47

Dat klopt, die bijlage extensie's staan standaard uitgeschakeld. Je kan ze hier toevoegen:

Beheerderspaneel ==> Berichten ==> Kopje: "Bijlagen" ==> Extensie beheer

En daar kan je de extensie's die nog niet toegestaan zijn toevoegen. ;)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gesloten