Je beschikt niet over de nodige permissies om de berichten i

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
walterakkermans

Je beschikt niet over de nodige permissies om de berichten i

Bericht door walterakkermans » 18 sep 2008, 20:31

• Adres van je forum: http://www.photoshop-tutorials.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: phpbbseo
    Wanneer ontstond het probleem? toen ik een nieuw subforum aanmaakte kwam ik er achter
    phpBB versie: 3.0.RC5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?alleen dit nieuwe subforum aangemaakt
    Wat is het probleem?
Toen ik een nieuw subforum aanmaakte 'Photoshop Resources', te vinden onder Photoshop Support hoorde ik van een gebruiker dat hij er niet in kon. Na even zelf een testgebruiker aangemaakt te hebben bleek het te kloppen. Deze melding verscheen:
" Je beschikt niet over de nodige permissies om de berichten in dit forum te kunnen lezen".

Als ik ingelogd ben als beheerder, kan ik het wel gewoon zien, net als de andere moderators.
Dit lijkt dus op een permissie probleem, maar als dit ontstaat bij elke gebruiker die zich aanmeldt, en bij elk (sub)forum dat ik aanmaak, is dat een groot probleem.

Nu ben ik ervan op de hoogte dat ik niet de nieuwste versie heb. De reden hiervoor is dat ik een tijd terug phpbbseo geïnstalleerd heb, en een paar eigen aanpassingen heb gedaan in het bestanden. Als ik upgrade, welke bestanden worden dan aangepast? Maw, welke aanpassingen zou ik kwijt kunnen raken?

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!

Mvg,
Walter
Nederlandse Photoshop Tutorials - www.Photoshop-Tutorials.nl

Dmeijer13

Re: Je beschikt niet over de nodige permissies om de berichten i

Bericht door Dmeijer13 » 18 sep 2008, 20:45

Je moet gewoon de permissies voor de groep gerigistreerde gebruikers ff aanpassen.

Het makkelijkste is misschien om naar ACP te gaan forums, en dan de permissies te kopierne van bijv. PhotoShop Support, tenzij er speciale permissies opstaan. Dan moet het probleem al verholpen zijn.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

walterakkermans

Bericht door walterakkermans » 18 sep 2008, 21:13

Ja, daar zat ik ook aan te denken, volgens mij heb ik het een vorige keer ook zo gedaan. Alleen vind ik dat niet dé oplossing, want dan moet ik dat steeds weer doen?

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 18 sep 2008, 21:17

Hoe staan de permissies van de geregriseerde gebruikers? In photoshop forum?
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 18 sep 2008, 21:33

Als jij een board maakt of edit, moet je altijd permissies instellen...

dit kan je makkelijk doen en moeilijk doen...

makkelijk> bij het aanmaken of editten klik je bij 'permissies kopiere van' op een forum, waarvan je dezelfde permissies hebben wilt.

Moeilijk> Het board maken en editten, en dan bevestig klikken en dan klikken op permissies instellen, dan doe je het dus moeilijk, vergeleken met de makkelijke optie.

De makkelijke optie vind je gewoon als je naar je beheerderspaneel gaat, klik op FORUMS en dan ff het board edit, en bij permissies kopieren van'' een board aanklikt waar leden wel kunnen posten e.d.

Dan is het gewoon opgelost, lijkt mij :D

Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt

walterakkermans

Bericht door walterakkermans » 18 sep 2008, 21:49

PascalS, als ik je goed begrijp, staat de rol op 'geen rol toegewezen' onder Type: 'gebruikerspermissies'.

Splashing Mudkip, ik dacht dat er wellicht ergens in kon stellen dat er standaard bepaalde permissies gebruikt moesten worden ofzo, omdat je meestal de zelfde gebruikt voor de fora. Maar ik zal het voortaan inderdaad doen zoals je op de makkelijke manier beschreef.

Dus dat is inderdaad dan opgelost zo, bedankt.

Weet jij of iemand anders overigens hoe het met updaten zit? Welke bestanden er aangepast /overschreven worden?

Dmeijer13

Bericht door Dmeijer13 » 19 sep 2008, 07:09

Dat is dus die makkelijke manier die ik zeg...

Als jij voor 1 board zorgt dat alles goed staat, kan je voor derest gewoon altijd kopieren, en zo heeft elk board altijd dezelfde permissies dan ;)

Gesloten