De categories in aparte tabellen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
De categories in aparte tabellen
Mensen, als je deze forum bekijkt, dan is er een groot tabel gemaakt, met als titel 'forum' daarachter staan 'onderwerpen', 'berichten' en 'laatste bericht'. Daaronder zijn de 2 categories 'support forums' en 'algemene forums'.
Wat ik wil doen is, de categories weer in een aparte tabel zetten en de naam 'forum' veranderen in de namen van de aangemaakte categorie.
v.b.:
- Support forums (Dit wordt dus in donkerblauw weergegeven)
- Forum (Dit is de categorie)
- En hier de forums
Nieuwe tabel:
- Algemene forums (Dit wordt weer in donkerblauw weergegeven)
- Forum (Ik heb getest en je kan categories maken met dezelfde naam)
- En hier de forums
Mijn vraag is eigenlijk of ik dit kan bewerken en zo ja, in welk bestand kan ik dat. Of zijn er hier tools voor (phpbbhacks.com).
Hoop dat het kan...
Wat ik wil doen is, de categories weer in een aparte tabel zetten en de naam 'forum' veranderen in de namen van de aangemaakte categorie.
v.b.:
- Support forums (Dit wordt dus in donkerblauw weergegeven)
- Forum (Dit is de categorie)
- En hier de forums
Nieuwe tabel:
- Algemene forums (Dit wordt weer in donkerblauw weergegeven)
- Forum (Ik heb getest en je kan categories maken met dezelfde naam)
- En hier de forums
Mijn vraag is eigenlijk of ik dit kan bewerken en zo ja, in welk bestand kan ik dat. Of zijn er hier tools voor (phpbbhacks.com).
Hoop dat het kan...
-
Ik snap eigenlijk totaal de bedoeiling niet. Wil je nu werken met sub-forums? Of wat bedoel je?
Als het sub-forums zijn, is dit niet mogelijk met de standaard phpbb, mss met mods, maar tot zover ik weet ben ik die nog niet tegengekomen.
Als het sub-forums zijn, is dit niet mogelijk met de standaard phpbb, mss met mods, maar tot zover ik weet ben ik die nog niet tegengekomen.
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!
» w0lfie.be
-
OK!!! Ik heb met een tekenprogramma gemaakt hoe ik het wil. Zeerwaarschijnlijk heb ik het voor niets gemaakt, maar kijken jullie maar even of dit kan.

Laatst gewijzigd door guzelaligillerden op 21 mar 2003, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel valt er niet te zien... Behalve het logo van Tripod...guzelaligillerden schreef:OK!!! Ik heb met een tekenprogramma gemaakt hoe ik het wil. Zeerwaarschijnlijk heb ik het voor niets gemaakt, maar kijken jullie maar even of dit kan.
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» w0lfie.be
-
-
-
je wilt het lettertype dus groter van die kopjes als ik het goed begrijp?guzelaligillerden schreef:Als het goed is kunnen jullie het nu wel zien
--Mn forum----Phpbb hulp--
Nee, hij wil als het ware 2 aparte forums onder elkaar (dus 2 keer zo'n blauwe balk met forums e.d. eronder).trinitron schreef:je wilt het lettertype dus groter van die kopjes als ik het goed begrijp?guzelaligillerden schreef:Als het goed is kunnen jullie het nu wel zien
Hoe je dit moet doen, weet ik helaas niet.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
Is haalbaar, maar daarvoor moet je gaan prutsen in de templates. Als je html kunt, is dit perfect te doen...
Maar ik heb vandaag al bewezen dat je beter niet aan templates prutst als je ziek bent en niet met je volle verstand kunt denken, dus zal je het beter zelf doen
Maar ik heb vandaag al bewezen dat je beter niet aan templates prutst als je ziek bent en niet met je volle verstand kunt denken, dus zal je het beter zelf doen

Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» w0lfie.be
-
Omdat ik juist heel goed met html overweg kan, vroeg ik dit aan jullie. Ik weet zelf dat zoiets wel kan, omdat ik dit bij andere forum's ook zag, maar of dit ook met dit (phpbb 2.04) kan, dat weet ik dus niet...vast wel.
En trouwens ik weet heel weinig over php, dus ik zal zeker niet zomaar wat doen. Maar weet iemand misschien bij welk bestand ik moet wezen. Dit wil ik alleen bij hoofdpagina, dus index.php.
En trouwens ik weet heel weinig over php, dus ik zal zeker niet zomaar wat doen. Maar weet iemand misschien bij welk bestand ik moet wezen. Dit wil ik alleen bij hoofdpagina, dus index.php.
templates/subSilver/index_body.tplguzelaligillerden schreef:Omdat ik juist heel goed met html overweg kan, vroeg ik dit aan jullie. Ik weet zelf dat zoiets wel kan, omdat ik dit bij andere forum's ook zag, maar of dit ook met dit (phpbb 2.04) kan, dat weet ik dus niet...vast wel.
--Mn forum----Phpbb hulp--
-
om de templates aan te passen heb je 0,0% kennis van php nodig. Enkel html is vereist. Het enige waarop je moet letten is dat je zaken die tussen { en } staan laat staat zoals ze zijn. Voor de rest kan je weinig misdoen...
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» w0lfie.be
- DaMnNaTiOn
- Contacteer:
Zei ik toch?¿?DaMnNaTiOn schreef:PHP kennis is alleen vereist in de PHP files.
In de TPL files kan je gewoon met HTML werken.
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» w0lfie.be
-
Hmm goed dat jullie dit zeggen, maar laatste 3 dagen kan ik nix uploaden of wijzigen bij lycos. Volgens mij heeft het met verhuizing te maken.
Bij de ftp verschijnt dit bericht: '550 index.html: Read-only file system'.
Dit gebeurt bij elke bestand (in dit geval is het index.html)...heel raar.
Maar goed ik probeer het later wel...trouwens, hebben jullie dit ook, want als dat niet zo is dan weet ik dat het aan mij ligt.
Maar goed ik probeer het later wel...trouwens, hebben jullie dit ook, want als dat niet zo is dan weet ik dat het aan mij ligt.
- DaMnNaTiOn
- Contacteer:
Zoals je ergens anders op dit forum al kan lezen, is lycos aan het verhuizen.guzelaligillerden schreef:Hmm goed dat jullie dit zeggen, maar laatste 3 dagen kan ik nix uploaden of wijzigen bij lycos. Volgens mij heeft het met verhuizing te maken.
En ja, ik heb deze foutmelding ook bij mijn lycos account.

MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting