Eigen template maken

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
blazejo

Eigen template maken

Bericht door blazejo » 26 nov 2008, 15:01

Hallo allemaal, ik wil mijn eigen template maken. Maar hoe? Ik ga subsilver2 gebruiken.
Ik wil eigenlijk een forum met veel custom pages die de site gaan vormen. Dus heb ik een layout nodig met menu's. Maar hoe maak ik die menu's? Ik wil er eigenlijk 2 hebben 1 links en 1 rechts en dan in het midden mijn forum en op de custom pages in het midden mijn content. Iemand ideeën welke files ik moet gaan aanpassen om op elke pagina 2 menu's te hebben?

Johan

Re: Eigen template maken

Bericht door Johan » 26 nov 2008, 15:06

Je kan gebruik maken van tables in de ./styles/**/template/overall_header.html & ./styles/**/template/overall_footer.html. Met de zoekfunctie moet het wel lukken. :)

De menu's moet je gewoon zelf maken/de codes op internet zoeken. :mrgreen:
Voormalig Support Teamlid

blazejo

Bericht door blazejo » 26 nov 2008, 15:13

Tables maken is geen probleem, dat kan ik. Maar in welke file moet ik die tables maken?

Ik heb wat ideeën, kijk niet naar de kwaliteit. xD
http://i298.photobucket.com/albums/mm26 ... /idee1.gif
http://i298.photobucket.com/albums/mm26 ... /idee2.gif
De paarse balk moet het menu voorstellen, en er moet er ook zo eentje rechts komen.
Waar moet ik editten?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 26 nov 2008, 15:22

Je moet één van de files in styles/subsilver2/template/ editen, de naam zegt vaak al waar die file gebruikt wordt :). Uiteraard zal je hiervoor wel basis HTML kennis nodig hebben.

blazejo

Bericht door blazejo » 26 nov 2008, 15:28

Owke, ik kan html en de basis van css, dus dat is geen probleem. Maar het is dus niet de bedoeling 20 files te editten? Alleen maar 1 file?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 26 nov 2008, 15:36

Om enkel het menu bovenaan aan te passen hoef je maar 1 file (De overall_header) aan te passen. Ik raad je aan gewoon een beetje te proberen, en kijken of het je zelf lukt ;).

Plaats reactie