Site down door opnieuw installeren Phpbb 3.0.2

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Phasmid
Contacteer:

Site down door opnieuw installeren Phpbb 3.0.2

Bericht door Phasmid » 28 nov 2008, 20:49

• Adres van je forum: http://www.ltrwargames.co.cc
    Event. modificaties op je forum:
    Nieuwe style
    Wanneer ontstond het probleem?
    Na het opnieuw installeren van PhpBB NL 3.0.2
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Alleen nieuwe style
    Wat is het probleem?
Ik had zeer veel last van spammers, en er werd mij al een keer verteld dat de Captcha het niet deed, dus toen zij iemand dat ik Phpbb opnieuw moest installeren. Dat heb ik gedaan en nu doet mij site het niet meer.

Mvg,

Tom

..

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Site down door opnieuw installeren Phpbb 3.0.2

Bericht door Paul » 28 nov 2008, 20:54

Ik weet niet van wie je dat advies hebt gehad, maar het slaat helemaal nergens op :).
Zoals ik nu op je forum kijk is je forum niet geinstalleerd. wanneer je niet je database verwijderd hebt hoef je enkel even een nieuwe config.php te maken, hierna werkt je forum weer.
Je kan hier een nieuwe oconfig.php maken: http://www.phpbb.nl/hulpmiddelen/config_gen
Hierna upload je deze nieuwe config.php naar je FTP, en verwijder je je de install/ map. Als het goed is werkt je forum hierna weer.

Phasmid
Contacteer:

Bericht door Phasmid » 29 nov 2008, 12:33

Ik heb wel de config.php op mijn pc staan, en die heb ik al meerdere malen geupload.
Ik neem aan als ik jou manier gebruik dat ik mijn forum opnieuw moet instellen?
Edit: ik heb het bestandje op mijn pc gevonden het is alleen geen php bestand maar een SQL bestand.
Bvd

Tom

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 29 nov 2008, 13:04

Als je database nog bestaat en de bestanden staan weer goed op hun plek is het enigste wat je dan nog hoeft te doen de config.php in je website root te zetten (uiteraard een config.php met de juiste databasegegevens) Als de database niet meer bestaat zal je inderdaad een backup terug moeten zetten

Phasmid
Contacteer:

Bericht door Phasmid » 30 nov 2008, 12:17

Ik heb de informatie uit de database in mijn config.php bestandje gezet, en nu krijg ik dit: www.ltrwargames.co.cc :?

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 30 nov 2008, 12:23

Ik bedoel hierbij niet de hele database met inhoud ;) Maar de logingegevens.
Gebruik anders deze tool:
http://www.phpbb.nl/hulpmiddelen/config_gen
om een goeie config.php te maken

Phasmid
Contacteer:

Bericht door Phasmid » 30 nov 2008, 13:02

Sorry dat ik zo stom bezig ben, maar het lukt niet :roll:
Ik heb een nieuwe config gemaakt en die andere vervangen met de nieuwe, en nu doet hij het nog steeds niet.

Mvg,

Tom

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 30 nov 2008, 13:06

Gebruik als host localhost ipv wat je nu gebruikt hebt :)(.

Phasmid
Contacteer:

Bericht door Phasmid » 30 nov 2008, 13:29

Het is gewoon zo stom. Ik krijg de site gewoon niet aan de praat terwijl ik alles doe wat jullie zeggen...
Ik heb nu al zo vaak een nieuwe config gemaakt, maar het wil gewoon weg niet lukken.

Tom

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 30 nov 2008, 13:50

Heb je nog ergens een backup liggen van je bestanden + je database van voordat je phpbb opnieuw installeerde? Zo ja dan raad ik je aan die gewoon terug te zetten

Phasmid
Contacteer:

Bericht door Phasmid » 30 nov 2008, 14:06

Zover ik weet niet, maar die jongen die mij geholpen had heeft wel in het begin een paar bestandjes naar mij toegestuurd. Mischien dat iemand het even voor mij kan doen ik wil je best het wachtwoord en username van mijn host geven.

Tom

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 30 nov 2008, 14:59

Als je aan diegene vraagt of zelf even kijkt of er een backup aanwezig is..en dan wel eentje die je wil terugzetten. Ik weet niet hoe druk bezocht je forum is maar als je een backup van een jaar geleden terugzet kan je natuurlijk raden dat er dan veel verloren is. Je moet dus zelf bepalen als je een backup hebt die niet zo recent is of je die wel wilt terugzetten ;) Anders zal er verder gezocht moeten worden naar een oplossing van je probleem.

Je weet in iedergeval voor later dat je altijd een backup moet maken voordat je aangrijpende wijzigingen doorvoert.

Phasmid
Contacteer:

Bericht door Phasmid » 30 nov 2008, 18:38

moor41 schreef:Als je aan diegene vraagt of zelf even kijkt of er een backup aanwezig is..en dan wel eentje die je wil terugzetten. Ik weet niet hoe druk bezocht je forum is maar als je een backup van een jaar geleden terugzet kan je natuurlijk raden dat er dan veel verloren is. Je moet dus zelf bepalen als je een backup hebt die niet zo recent is of je die wel wilt terugzetten ;) Anders zal er verder gezocht moeten worden naar een oplossing van je probleem.

Je weet in iedergeval voor later dat je altijd een backup moet maken voordat je aangrijpende wijzigingen doorvoert.
Het is iemand van dit forum.

Tom

Phasmid
Contacteer:

Bericht door Phasmid » 17 dec 2008, 09:23

Ik heb geen idee of ik dit dooie topic omhoog mag schoppen, maar iemand die mij had geholpen zegt dat ik naar fouten moet zoeken in de database, maar ik heb geen idee waar ik naar moet zoeken.

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 17 dec 2008, 09:50

De vraag blijft of je database van je oude forum nog in tact is.
Met andere woorden, heb je de tabellen van je oude forum overschreven met de nieuwe installatie van phpbb3.0.2? Of heb je ze verwijderd?
Als je bovenstaande vraag met "nee" kan beantwoorden --> ga door naar de volgende vraag :)
Je oude database is er dus gewoon nog ... welke mods had je geïnstalleerd?
Als je beide vragen duidelijk kan beantwoorden, gaan we verder ;)
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Phasmid
Contacteer:

Bericht door Phasmid » 17 dec 2008, 14:44

Wat ik gedaan heb is:
Er werd mij verteld dat ik eerst naar phpmyadmin moest gaan, daarna naar import en dan de boel downloaden. Dat heb ik gedaan toen moest ik het phpbb pakket opnieuw uploaden met FTP. Daarna deed het forum het niet meer. Ik heb geen mods geïnstalleerd.

Tom

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 17 dec 2008, 15:58

Phasmid schreef:Wat ik gedaan heb is:
Er werd mij verteld dat ik eerst naar phpmyadmin moest gaan, daarna naar import en dan de boel downloaden. Dat heb ik gedaan toen moest ik het phpbb pakket opnieuw uploaden met FTP. Daarna deed het forum het niet meer. Ik heb geen mods geïnstalleerd.

Tom
Oke. In plaats van import bedoel je - neem ik aan - exporteren. Dat betekent dat je een backup hebt gemaakt van je database ;) Dit bestand moet op je computer staan. Weer twee vragen, graag antwoord.

Heb je het bestand dat je uit phpmyadmin hebt geëxporteerd nog op je computer staan?
Heb je nadat je het pakket opnieuw hebt geupload, de installprocedure opnieuw doorlopen?
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Phasmid
Contacteer:

Bericht door Phasmid » 18 dec 2008, 20:24

FreakyBlue schreef:Oke. In plaats van import bedoel je - neem ik aan - exporteren.
Ja stom :?

Ik heb bestandje nog op mijn PC staan.
Ik heb zover ik weet geen installatie proces doorlopen.

Tom

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 dec 2008, 08:52

Zoals ik al zei, het enige wat je hoeft te doen in principe is een nieuwe config.php te doen, daarna moet je forum in principe gewoon weer werken.

Gesloten