Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
TheNewfy
-
Contacteer:
Bericht
door TheNewfy » 22 jan 2009, 10:19
- Adres van je forum: http://www.newfoundlander.info/phpBB3/
Event. modificaties op je forum:------------
Wanneer ontstond het probleem?------------
phpBB versie: 3.0.4
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?niet echt gek veel
Wat is het probleem?
--------------
..Ik heb een algemene vraag die denk ik niet al te moeilijk zal zijn om het aan te passen....de vraag is....:
Hoe kun je het inregelen dat als er iemand zich verplicht heeft aangemeld, dit nieuwe lid actief gemaakt wordt door middel van een goedkeuring van de beheerder, dit nieuwe lid zich eerst moet voorstellen eer dat deze ook kan mee lezen op de rest van het forum......
Als dit mogelijk is dan graag een goede uitleg....
Alvast bedankt, Erwin
-
Bv202
Bericht
door Bv202 » 22 jan 2009, 19:18
Ik denk niet dat hier een modificatie voor bestaat, maar met een kleine omweg kan het wel.
Gebruik deze modificatie:
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... lit=groups
Een "geregistreerd lid" geef je dan toegang tot dat ene forumdeel waar ze verplicht zijn te posten. Zorg ervoor dat postcount aanstaat. Maak met die modificatie een groep dat toegang heeft tot de rest van het forum en stel het benodigde postcount in op 1. Zodra ze dan in dat forumdeel posten (hun voorstellen dus), zullen ze automatisch toegang krijgen tot de rest van het forum

-
TheNewfy
-
Contacteer:
Bericht
door TheNewfy » 22 jan 2009, 19:32
Hoi hoi,
Bedankt voor uw reactie, ik ga het het rustig door nemen en hopelijk kan ik het dan toe voegen....zo niet...dan geef ik wel een melding...
THX Erwin
Goede morgen Bv202,
Kun je mij uitleggen waar ik de mod moet installeren.....dit is me niet geheel duidelijk....
alvast bedankt Erwin
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 23 jan 2009, 09:34
TheNewfy, graag niet bumpen binnen 24 uur, maar je oude bericht aanpassen. Ik heb je posts nu samengevoegd.
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 23 jan 2009, 10:18
Lees dit artikel maar eens door met betrekking tot het installeren van MODs: [wiki]Modificatie installeren (phpBB3)[/wiki]
-
TheNewfy
-
Contacteer:
Bericht
door TheNewfy » 23 jan 2009, 10:28
Sorry Paul....dit was niet als bumpen bedoeld.....
Bedankt Jim.....ben al druk onderweg en aan het aanpassen van de files, uploaden van.....moet wel in orde komen nu...
Alle aanpassingen gedaan en ge upload.....waar ik moet ik nu nog wat gaan aanpassen of gaan zien om die veranderingen te kunnen door voeren....
THX Erwin
-
Bv202
Bericht
door Bv202 » 23 jan 2009, 11:54
Als je alles hebt aangepast ben je klaar
Als je een nieuwe groep maakt, zou er nu zoiets als dit bij moeten staan:
http://img262.imageshack.us/img262/2605/modjexo2.png
Je kan postcount op "1" zetten en de groep rechten geven tot heel het forum. De groep 'geregistreerde gebruikers' geef je dan enkel rechten in dat ene forumdeel waar ze zich moeten voorstellen.
PS: Gebruikers worden pas toegevoegd aan een groep zodra ze ergens een bericht plaatsen... dus ik raad aan je geregistreerde gebruikersgroep te kopiëren.
-
TheNewfy
-
Contacteer:
Bericht
door TheNewfy » 23 jan 2009, 15:15
Alles is ge upload en vervangen, de aangepaste files, maar als ik een groep creeër dan krijg ik niet het geen te zien wat je als afbeelding er bij hebt gedaan....mmmm....vermoedelijk ergens wat fout gegaan !!!!.....ga het allemaal nog eens na lopen.....het was niet zo moeilijk dus de oplossing zal niet ver weg zijn.
Moet ik een nieuwe categorie gemaakt worden of totaal een nieuwe groep....
Alvast bedankt maar weer Erwin
-
Bv202
Bericht
door Bv202 » 23 jan 2009, 15:18
Een GROEP, dus zo'n ding waar je gebruikers in kan smijten. Dit is dus geen categorie/forum of wat dan ook